728 x 90

آلمان: ابتلا به کرونا بعد از ۷ماه به زیر ۵۰نفر رسید

بازشدن کافه‌ها در آلمان
بازشدن کافه‌ها در آلمان

شاخص میانگین ابتلا به کرونا در هر ۱۰۰هزار نفر طی هفت روز، برای اولین بار از ماه آبان ۹۹، در سراسر آلمان به زیر ۵۰ نفر رسیده است. کارشناسان آلمان اما درباره رفع زود هنگام و ناگهانی محدودیتها هشدار داده‌اند.
کای ناگل پژوهشگر دانشگاه TU برلین روز چهارشنبه ۵خرداد گفت، بر اساس تحقیقات تیم او ترکیبی از چندین عامل باعث پایین رفتن شاخص ابتلا شده است که می‌توان از سرعت بالای واکسیناسیون، گرم شدن هوا، انجام تست سریع در مدارس، ایمنی جمعی، ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاهها و محدودیت در فعالیت‌های خارج از خانه نام برد.


در اواسط فوریه این شاخص برای مدت کوتاهی به کمی بالاتر از ۵۰ رسید اما با شروع موج سوم دوباره بالا رفت. آخرین باری که شاخص ابتلا به ازای هر ۱۰۰هزار نفر در عرض هفت روز به زیر ۵۰ رسیده بود ۲۰آبان بود که رقم ۴۸/۶ ثبت شده است.
در ۲۴ساعت گذشته در کل آلمان ۲۷۰نفر بر اثر بیماری کووید۱۹ یا در ارتباط با آن جانشان را از دست دادند. این رقم در چهارشنبه گذشته ۲۸۴نفر بود. از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تاکنون ۸۷هزار و ۷۲۶نفر در کل آلمان جانشان را در اثر بیماری کووید۱۹ یا در ارتباط با آن از دست داده‌اند. هم‌چنین سه میلیون و ۶۵۶هزار و ۱۷۷نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3f82088-d133-4c44-8636-afd78f5f4271"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات