728 x 90

آلخو ویدال کوادراس: پیشرفت چشمگیر قیام ایران باید موجب تجدید نظر در سیاست غرب شود

آلخو ویدال کوادراس
آلخو ویدال کوادراس

عرب نیوز روز ۷آبان در مطلبی از دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت کوادراس و معاون پیشین پارلمان اروپا نوشت: پیشرفت چشمگیر قیام ایران باید موجب تجدید نظر در سیاست غرب شود.
در این مطلب آمده است: تحولات یک ماه گذشته در ایران بسیاری از جهان را غافلگیر کرده است. با این کار، آنها هم‌چنین سیاست‌گذاران غربی را مجبور کرده‌اند تا با پرسشهای جدیدی در مورد توجیهات قبلی خود برای رویکرد ضعیف در برخورد با رژیم آخوندی در تهران دست و پنجه نرم کنند.
سازمان مجاهدین خلق ایران به‌عنوان مؤلفه اصلی شورای ملی مقاومت ایران، نقش رهبری را در ایجاد نوعی دولت در انتظار ایفا کرده است. ائتلاف، مریم رجوی را به‌عنوان رئیس‌جمهور انتقالی انقلابی که مدتها دنبالش بوده، انتخاب کرد.
اما قیام همه اینها و بیشتر را از طریق حمایت از شبکه واحدهای مقاومت مجاهدین خلق به دست آورده است، که نفوذ فزاینده آن بر اعتراضات توده‌ای در سال‌های اخیر به‌رسمیت شناخته نشده است.
اکنون که این نفوذ غیرقابل انکار است، تردیدهای جدی در مورد این‌که آیا رژیم آخوندی می‌تواند از این چالش اخیر جان سالم به در ببرد، وجود دارد. حتی اگر این اتفاق بیفتد، تصور این‌که رژیم بتواند به وضعیت موجود بازگردد یا از تجدید ناآرامی‌های مردمی پس از نمونه پرمخاطب بعدی سوء‌استفاده یا فساد مربوط به مقامات رژیم جلوگیری کند، دشوار است.
هم‌چنین از دولتهای غربی و شرکای بخش خصوصی می‌خواهد تا برنامه‌یی محکم برای کمک به مردم ایران برای حفظ تلاش‌های سازمانی خود با فراهم کردن دسترسی آنها به اینترنت، عاری از فیلترها و بلوک‌های رژیم، تدوین کنند.
این اقدامات و سایر اقدامات باید بر اساس به‌رسمیت شناختن بین‌المللی حقوق مردم ایران برای مقابله با یک سیستم ظالم، دین سالار و در نهایت نامشروع، که بیش از آنچه قانونگذاران غربی آماده اعتراف به آن بودند، در برابر ناآرامی‌های عمومی آسیب پذیرتر اجرا شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94b7f218-8681-4b2a-8069-024f886412dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات