728 x 90

آقای رئیسی! به چه کسی دستور می‌دهید؟

بحران اقتصادی
بحران اقتصادی

روزنامه حکومتی آفتاب یزد به‌نقل از کارشناس اقتصادی رژیم روز دوشنبه ۸شهریور نوشت: وقتی هنوز رئیس بانک مرکزی منصوب نشده چطور دستور می‌دهند که تورم کنترل شود و ارزش پول ملی تقویت شود؟ مسئول امر اصلاً حضور ندارد.

آفتاب یزد با اشاره به تناقض دستورات داده شده با وضعیت تورم نوشت: در شرایطی که دلار روزبه‌روز سیر صعودی را طی می‌کند و ارزش پول ملی نیز هر روز در حال کاهش است دستوراتی از طرف دولتی‌ها شنیده می‌شود که به‌نظر می‌رسد فاقد ضمانت اجرایی است.

این روزنامه حکومتی به جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت آخوند ابراهیم رئیسی اشاره کرد و به‌نقل از وی نوشت: «تیم اقتصادی هر چه سریع‌تر راه‌کارهای تقویت ارزش پولی را ارائه کند» این دستور در حالی صادر شد که هنوز شخصی به‌عنوان رئیس بانک مرکزی منصوب نشده است!

کارشناس اقتصادی رژیم در ادامه افزود: سیاست‌هایی که تاکنون اعلام شده سیاست‌های تورمی است، یعنی خیلی از تعهدات انتخاباتی که دولت داده است تورمی است؛ اگر قرار باشد دولت یک میلیون در سال مسکن و خودرو بسازد، خب طبیعی است که وضعیت مشکل خواهد شد.

آفتاب یزد به‌نقل از کارشناس دیگر رژیم نوشت: این‌گونه دستورات در اقتصاد تاثیری نخواهد داشت چون اگر قرار بود نرخ ارز با دستور رئیس‌جمهور یا وزیر اقتصاد و یا بانک مرکزی بالا و پایین بشود تاکنون شرایط متفاوت‌تری رقم خورده بود؛ اگر به سمت توافقات پولی دوجانبه یا بازار‌های ارزی تشکل یافته و سازمان‌یافته‌تری که شفاف‌تر است برویم شاهد افزایش قدرت پول ملی هم باشیم اما اگر صرفاً یک حرف باشد تا چند روز آینده بازار تکلیف خودش را می‌داند و متوجه می‌شود که این هم صرفاً حرفی بوده مثل سایر حرفها و دستورات مدیرانی که به آن عمل نشده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1df19a8f-44cd-4a64-87c3-0680f84982c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات