728 x 90

آشفتگی و ابهام و تشدید کشمکشهای درونی بر سر برجام در رسانه‌های حکومتی

انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات اتمی وین
انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات اتمی وین

آشفتگی و ابهام و در عین‌حال، تشدید کشمکشهای درونی بر سر برجام، هم‌چنان در روزنامه‌های حکومتی موج می‌زند.

روزنامه حکومتی آرمان ۳۱مرداد نوشت: آثار بازگشت به برجام روانی است. این‌که فکر کنیم فردای برجام تحولات فراوان اقتصادی ایجاد خواهد شد، ساده‌انگاری است.

روزنامه حکومتی آسیا ۳۱مرداد با تیتر «تحریم‌های دائمی!» نوشت: در یک اقدام مهم از طرف سناتورهای آمریکایی، برخی از سناتورها در قالب دو حزبی می‌خواهند تحریم‌های انرژی را دائمی کنند. در صورت تحقق چنین موضوعی توافقی در کار نخواهد بود.

روزنامه حکومتی آرمان ۳۱مرداد امروز با عنوان «برجام را سوهان روح و روان مردم نکنید»، نوشت: دو جریان سیاسی رقیب داخلی، توافق را به محل تسویه‌حساب‌های سیاسی خود تبدیل و آن را قربانی منافع محدود خود کرده‌اند.

این روزنامه هم‌چنین اظهارات پاسدار اسلامی در مورد ایجاد دبستانهای هسته‌یی را مورد تمسخر قرار داد و با عنوان «در باب دبستانهای هسته‌یی و تقلیل‌های طنزگونه» نوشت: هر از چند گاهی مسئولان در سطوح مختلف اظهاراتی را بر زبان می‌رانند که بیشتر شبیه طرح‌های بلند‌پروازانه‌ای است که فاقد پشتوانه‌های اجرایی شدن هستند.

روزنامه حکومتی آرمان نوشت: در پاسخ به این سؤال که برجام با قیمت دلار چه می‌کند؟ نوشت: جو روانی حاصل از انتشار خبر توافق، موجب ریزش قیمتها خواهد شد و این ریزش هیجانی خواهد بود. با گذشت مدتی از اعلام خبر توافق و کاهش رفتار هیجانی بازار، قیمت دلار مجدداً شاهد افزایش خواهد بود.

کیهان خامنه‌ای ۳۱مرداد نیز نوشت: کوتاه‌آمدن از تضمین، یعنی تشویق آمریکا به تکرار بدعهدی و بی‌عملی.

عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت: هر تصمیمی در چارچوب توافق برجام نهایی شود، منتشر خواهد شد لذا هنوز نمی‌توان از متن پایانی حرفی زد و در این مرحله هیچ‌گونه گمانه‌زنی قابل استناد نیست. (سایت مجلس رژیم ۳۱مرداد)

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی گفت هنوز از سوی دولت آمریکا پاسخی به پیشنهادات طرف اروپایی دریافت نکردیم تا زمانی که روی همه موضوعات توافق نشود نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیدیم.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ۳۱مرداد ۱۴۰۱: «ما تا اینجای کار هنوز از سوی طرف مقابل مشخصاً دولت آمریکا پاسخی به پیشنهادات طرف اروپایی دریافت نکردیم ما زمانی می‌تونیم از نتیجه‌بخش بودن این مرحله از مذاکرات صحبت بکنیم که طرف اروپایی اعلام بکنه که پاسخ طرف آمریکایی رو هم دریافت کرده تا این زمان هنوز چنین اتفاقی رخ نداده.من به‌طور کلی می‌توانم بگویم که ما تا اینجای کار پیشرفتهای نسبتاً خوبی داشتیم اما مذاکرات یک مجموعه است و باید روی همه موضوعات مرتبط با مذاکره توافق بشود تا زمانی که روی همه اون موضوعات توافق نشه نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیدیم و نسبت به مرحله بعدی ما پیش داوری بکنیم یا به استقبال مرحله جلوتری برویم چرا که موضوعات باقی مانده هر چند ممکنه به‌لحاظ نسبت و درصد موضوعات مذاکرات اندک باشند اما به‌طور قطع موضوعات مهمی هستند». (خبرگزاری ایران پرس رژیم ۳۱مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0900cef1-edea-4e51-bbdf-749b05f9be24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات