728 x 90

آشفتگی در نظام و هشدار خامنه‌ای

آشفتگی و بحران در درون نظام
آشفتگی و بحران در درون نظام

ابعاد جنگ و جدال باندهای حاکم خامنه‌ای را مجبور کرد خودش به صحنه آمده و ضمن ابراز نگرانی و وحشت از اوضاع آشفته رژیم نسبت به تخاصمات باندهای حاکم هشدار بدهد.

اما از آنجا که این جنگ و جدال ریشه در بحران فزاینده رژیم دارد، هشدارهای ولی‌فقیه نیز هیچ تاثیری در این آشفته بازار ندارد.

ادامه و تشدید جنگ و دعوای باندهای متخاصم در مورد تصویب لوایح FATF خود گویای این واقعیت است.

آخوند علم‌الهدی در نمایش جمعه مشهد سینه‌چاکان تصویب لوایح FATF را به باد حمله گرفت: «ما باید به خدا اعتماد کنیم از هیچ چیز نترسیم نیاییم بگوییم آقا دشمن به ما پیشنهاد داده بیایید یک کنوانسیون را تصویب کنید با دست و پای خودتان بیایید وسط دام من. ما هم بترسیم بگیم این کار را بکنیم و آقای مسئول ما بگوید که برای این‌که آمریکا بهانه نگیرد».

محمدرضا خباز، یکی از کارگزاران آخوندها، در ضرورت تصویب این لوایح آه و ناله سرداده و از انزوای هر چه بیشتر رژیم در صورت عدم تصویب می‌گوید: «در حال حاضر دشمن از ما انتظار دارد از نهادهای بین‌المللی دوری کنیم تا به انزوا برسیم و ما هم نباید با نپیوستن به FATF به آن اجازه دهیم که ساز جدیدی علیه‌مان کوک کند... با نپیوستن به FATF بهانه به دست دشمن می‌دهیم».(خبرگزاری شبستان ۲۳اسفند ۹۷)

خبرگان آخوندها در بیانیه پایانی خود علم کردن تصویب لوایح به‌دلیل بهانه ندادن به دشمن را مورد حمله قرار می‌دهد: «پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیونهای بین‌المللی مانند پالرمو، CFT و غیره اگر به قصد گرفتن بهانه از دشمن باشد، خطای استراتژیک محسوب می‌شود».

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از باند خامنه‌ای نیز با رد نسبت دادن مشکلات به تصویب یا عدم تصویب لوایح گفت: «مشکلات اقتصادی کشور چه میزان به دستگاههای اجرایی و مدیریت داخلی و چه میزان به تحریم‌ها و چه میزان به فلان کنوانسیون ربط دارد؟ امروز اکثر صاحبن‌ظران و فعالان اقتصادی کشور می‌گویند ۸۰درصد شرایط اقتصادی امروز مربوط به مشکلات داخلی و مسأله مدیریتی است. گمرک، بیمه و مالیات باید حل شود».(سایت انتخاب ۲۴اسفند ۹۷)

آخوند ابوالحسن حسن‌زاده، امام‌جمعه اهواز، به گوشه دیگری از بحران درونی و جنگ و جدال باندهای متخاصم در رابطه با لوایح FATF اشاره می‌کند: «یکدیگر را به همراهی با دشمن متهم نکنیم. گاهی در مواجهه با حوادث، احساسات کنترل نشده هستند. احساسات باید کنترل شوند اما نباید جوانان و نیروهای متدین و انقلابی ملت احساس سرخوردگی داشته باشند».

یک دیپلمات سابق رژیم به‌نام ابوالفضل ظهره‌وند نیز تصویب لوایح FATF را به‌مثابه تسلیم ارزیابی کرده است: «فرض کنیم که پالرمو و CFT تصویب شد، آیا گشایشی رخ می‌دهد؟ یا مسأله FATF مانند قضیه برجام است که می‌گفتند آب و نان ما را حل می‌کند! اگر بخواهیم در این حد تسلیم شویم، فایده‌ای ندارد».(خبرگزاری فارس ۲۴اسفند ۹۷)

این روال همیشگی است که هر وقت تخاصمات درونی رژیم در رابطه با موضوعی خصوصاً موضوعات مربوط به سیاست خارجی بالا می‌گیرد و به حد غیرقابل کنترلی می‌رسد، علی خامنه‌ای شخصاً به صحنه می‌آید و باندها را به وحدت فرامی‌خواند و جنگ وجدال باندی برحذر می‌دارد.

اما بلافاصله پس از سخنان او باندهای درونی و به‌ویژه‌ ایادی باند خودش حرف‌های او را مصادره به مطلوب خود کرده و آن را چماقی بر سر باند رقیب می‌کنند.

این وضعیت ناشی از دوگانه‌گویی ولی‌فقیه ارتجاع، سردرگمی و ناتوانی او در جهت حل و فصل مسایل در یک جهت معین است.

دوگانه‌گویی و سردرگمی خامنه‌ای نیز از بن‌بست نظام ناشی می‌شود، زیرا حاکمیت آخوندی و در راس آن ولی‌فقیه ارتجاع آن‌چنان در بن‌بست هستند که مسایل و مشکلات در زمینه‌های مختلف را در هر جهتی حل کنند، نتیجه هر یک از آنها به ضرر آن تمام می‌شود و در بسیاری موارد در راستای سرنگونی آن است.

به‌عنوان مثال در زمینه لوایح FATF حکومت آخوندی آن‌چنان در بن‌بست است که نتیجه تصویب و یا عدم تصویب لوایح به زیان آن، و هر یک دو راه پیش روی رژیم یا راه به زهرخورشدن آن در زمینه‌های مشخصی می‌برد و یا اگر زهرخور نشود باید تن به فشارها و تحریم‌های بیشتر بین‌المللی بدهد.

عطف به این نتایج مصیب‌بار است که خامنه‌ای هم سردرگم است و به صلاح نمی‌داند خودش شخصاً در این رابطه تصمیم‌گیری کند و تصمیم‌گیری را به نهادهای ذیربط واگذار کرده است، امری که باعث آشفته‌بازار کنونی حاکمیت آخوندی شده است.

قطعا این بلاتکلیفی و آشفتگی تنها مربوط به تصویب و یا عدم تصویب لوایح FATF نیست این وضعیت در مورد تمامی مسایل و مشکلات گریبان‌گیر صدق‌می‌کند.

آن‌چنان که به اذعان رسانه‌ها و مهره‌هایی از هر دو باند حکومتی دولت آخوند حسن روحانی تبدیل به دولتی پیر، ناتوان و تکه‌پاره شده است و توان برداشتن هیچ قدم جدی ندارد، و هر قدمی هم در زمینه رفع مشکلات برمی‌دارد به ضد خودش تبدیل می‌شود.

از نظر بسیاری از مهره‌های باند خامنه‌ای و حتی مهره‌های هوادار دولت روحانی فاتحه این دولت خوانده شده است.

این در شرایطی است که مردم ایران با قیام‌ها و اعتراضاتشان درصدد سرنگون کردن حاکمیت آخوندی و خواندن فاتحه برای آن و به گورسپاری آن هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b81e3b5a-6720-48cb-bd52-467c9c9f3792"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات