728 x 90

آسوشیتدپرس: نماینده هیأت روسیه در مذاکرات وین: رسیدن به یک راه‌حل "خیلی دور" می‌باشد

گراند هتل وین - مذاکرات توافق اتمی - هیات روسیه
گراند هتل وین - مذاکرات توافق اتمی - هیات روسیه

آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۳۰فروردین درباره ادامه مذاکرات برجامی در وین به نقل از نماینده هیأت روسیه گفت: پیشرفت در مذاکرات هسته‌یی ایران وجود دارد اما چشم‌انداز پایان "خیلی دور" است.

این خبرگزاری نوشت: نماینده روسیه روز دوشنبه گفت: گفتگوهای سطح بالا در وین با هدف بازگرداندن ایالات متحده به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ با رژیم ایران در حال انجام است که کارشناسان این هفته در حال تهیه پیش‌نویس پیشنهادها هستند، اما نماینده هیأت روس روز دوشنبه گفت، کماکان رسیدن به یک راه‌حل "خیلی دور" می‌باشد.

آسوشیتدپرس افزود: هدف نهایی توافق، معروف به برنامه جامع اقدام مشترک یا JCPOA، جلوگیری از تولید بمب هسته‌یی توسط رژیم ایران است. رژیم ایران اکنون به اندازه کافی اورانیوم غنی شده برای ساختن بمب در اختیار دارد، اما اصلاً نزدیک به میزانی که قبل از امضای توافق هسته‌یی داشت نیست. چالشها نیز خارج از مذاکرات باقی مانده است.

اسراییل اخیراً به سایت هسته‌یی نطنز ایران حمله کرد و باعث وارد آمدن مقدار نامعلومی از خسارت شده است. تهران با شروع غنی‌سازی مقدار کمی اورانیوم تا خلوص ۶۰٪ بالاترین سطح تاکنون، مقابله به مثل کرد. بازرسیهای بین‌المللی نیز ممکن است بدون توافق مختل شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/634caac3-0424-461f-9943-0f6b0924da0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات