728 x 90

آسوشیتدپرس: نقض تحریم‌های نقتی رژیم ایران توسط یک شرکت آمریکایی

نفتکش - عکس از آرشیو
نفتکش - عکس از آرشیو

یک نفتکش متعلق به شرکت ثبت شده‌ای در لس‌آنجلس آمریکا به همکاری برای حمل غیرقانونی نفت رژیم ایران و نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران متهم شد.
آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۲۸بهمن طی گزارشی نوشت، گروه اتحاد علیه ایران هسته‌یی در نامه‌یی که به تاریخ روز سه‌شنبه تنظیم شده است، شرکت سرمایه گذاری اوک‌تری آمریکا را متهم کرد، نفتکش تحت مالکیت این شرکت، در انتقال غیرقانونی نفت رژیم ایران همکاری کرده است.
این شرکت غول آمریکایی که دارایی‌های آن به ۱۶۰میلیارد دلار می‌رسد، روز پنجشنبه اعلام کرد که درباره این موضوع با تحقیقات دولت آمریکا همکاری می‌کند.
این خبرگزاری با ارائه عکس‌های هوایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌یی نشان می‌دهد که نفتکش متعلق به این شرکت آمریکایی، در سنگاپور در کنار نفتکشی که گفته می‌شود حامل نفت رژیم ایران است، قرار گرفته است. رژیم ایران از این روش برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال محموله نفتکش‌ها به نفتکش‌های دیگر برای رد گم کردن منبع و مقصد نفت صادراتی استفاده می‌کند.
از این پیش‌تر، ۱۰ سناتور آمریکایی از بایدن خواسته بودند، درباره تحریم‌های نفتی رژیم ایران سخت‌گیری بیشتری کند.
لازم به ذکر است که شرکت فلیت‌اسکیپ، زیرمجموعه اوک‌تری و مالک نفتکش سوئز راجان، در نامه‌یی به رویترز گفته است این شرکت در عملیات‌های خود از بهترین تجربه‌ها در راستای مطابقت با قوانین تحریمی آمریکا استفاده می‌کند و هر گزارشی درباره عدم پایبندی به تحریم‌ها را با جدیت بررسی می‌کند و در همین زمینه در تحقیقات مقامات آمریکا همکاریهای لازم را خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cb63874-be24-4cb1-a5ff-28d4ac24ab91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات