728 x 90

آسوشیتدپرس: موفقیت یا شکست مذاکرات به تصمیم رژیم ایران بستگی دارد

گراند هتل وین محل مذاکرات قدرتهای جهانی بر سر برجام
گراند هتل وین محل مذاکرات قدرتهای جهانی بر سر برجام

آسوشیتدپرس روز شنبه ۱۸اردیبهشت درباره مذاکرات برجام نوشت: آلین ماتون سخنگوی هیات اتحادیه اروپا که ریاست جلسات را برعهده دارد گفت مذاکرات کارشناسی روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

این خبرگزاری افزود: پیش از مذاکرات یک مقام ارشد آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت می‌کرد گفت: واشنگتن امتیازاتی را که آماده است بدهد را تعیین کرده و موفقیت یا شکست اکنون به تصمیم سیاسی رژیم ایران بستگی دارد که آن امتیازات را بپذیرد و به تبعیت از توافق بازگردد.

این مقام گفت هنوز احتمال رسیدن به توافق پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم در ماه ژوئن وجود دارد که برخی معتقدند عاملی پیچیده کننده در مذاکرات است.

در همین روز انریکه مورا جانشین جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا در توئیتی نوشت: «ما ۴ دور مذاکرات وین را برای بازگشت به برجام آغاز کرده‌ایم. مهلت نهایی وجود ندارد، اما به‌عنوان همآهنگ کننده، یک احساس فوریت خاصی دارم. زمان به نفع ما نیست. خوشحالم که می‌بینم همه هیاتها از جمله ایران و ایالات متحده، می‌گویند که این حس مشترک را دارند».

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه۱۷ اردیبهشت که در اندیشکده «آتلانتیک» صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در خصوص مذاکرات وین گفت، پیشرفتهایی حاصل شده است، اما هنوز راه طولانی در این خصوص باقی مانده است.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود گفت، من امیدوارم که بتوانیم به تفاهمی دست‌یابیم که توافق فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پایان ماه جاری میلادی به پایان می‌رسد، را بتوان تمدید کرد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا با این حال تصریح کرد: نمی‌دانم که بتوانیم به توافقی برای پایبندی در برابر پایبندی و هم‌چنین توافقی برای ادامه رایزنیها بعد از ضرب‌الاجل انتخابات آنها دست‌یابیم. (وب سایت آتلانتیک ۱۷ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a285803c-e51d-4e46-b1e8-ec1fabcedf4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات