728 x 90

آسوشیتدپرس: عمده کشته شدگان حمله موشکی به سوریه ایرانی بوده‌اند

عمده کشته شدگان حمله موشکی به سوریه ایرانی بوده اند
عمده کشته شدگان حمله موشکی به سوریه ایرانی بوده اند

آسوشیتدپرس از حمله شب گذشته به چند پایگاه نیروهای اسد و رژیم ایران در سوریه گزارش داد:‌«عمده کشته شدگان حمله شب گذشته به سوریه ایرانی بوده‌اند. این منبع افزود:‌ تهران هزاران نیروی تحت‌امر  خود را برای حمایت از نیروهای بشار اسد در جنگ هفت‌ساله سوریه به این کشور اعزام کرده است...

محمد رشید فعال رسانه‌یی اپوزیسیون مستقر در سوریه گفته است این حمله در 10کیلومتری حومه شهر حما صورت گرفته و افزود که حملات هوایی در کوهستان47کوه معارین منجر به انفجارهای متعدد شده است...

خاطرنشان می‌شود سایت حکومتی عصر ایران در گزارشی از حمله شب گذشته به پایگاههای رژیم در سوریه،  از کشته شدن 40تن و مجروح شدن 60تن خبر داد که 18تن از کشته شدگان ایرانی بودند.

 اخبار تکمیلی از تهاجم موشکی به پایگاه رژیم ایران در سوریه

 فعالان سوری گفتند در تهاجم موشکی به یکی از پایگاههای رژیم ایران در سوریه ۴۰ تن از عناصر اسد و رژیم ایران کشته و ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.  

 منابع محلی سوری یکشنبه شب نهم اردیبهشت ۹۷  گفتند  آتش سوزیهای که در پایگاه  جبل البحوث ۴۷ در جنوب شهر حما صورت گرفت بسیار گسترده بود.  منابع گفتند در میان مجروحین این تهاجم موشکی حیان طلال محمد مسؤل این پایگاه ایرانی نیز دیده شده است.

پایگاه یاد شده در منطقه ای واقع در میان شهر سلحب و روستای نهرالبارد در حومه غربی شهر حما قرار دارد.

 تلویزیون سوریه به نقل از یک منبع نظامی گفت بعضی از مواضع نظامی رژیم اسد در حومه استان های حما و حلب با موشک هدف قرار گرفته است . او به کسی که دست به این تهاجم موشکی زده است اشاره ای نداشت.

 دیدبان حقوق بشر سوریه  اعلام کرد انفجارهای سنگین مناطق اطراف شهر حما و استان حلب را لرزاند . این انفجارها ناشی از حمله موشکی به تیپ ۴۷ در حومه جنوبی استان حما و مناطق دیگری در نزدیکی شهرک سلحب  بوده است.

در داخل تیپ ۴۷  که هدف موشک قرار گرفت نیروهای رژیم اسد و عناصر رژیم ایران وجود داشته اند . دیدبان حقوق بشر اضافه کرد که موشک های شلیک شده به منطقه فرودگاه نظامی نیرب در نزدیکی فرودگاه بین المللی حلب اصابت کرده است.

 در ارتباط با دیگر اطلاعات این تهاجم موشکی دیدبان حقوق بشر سوریه اضافه کرد بعد از حمله موشکی به تیپ ۴۷ آتش سوزی وسیعی در منطقه شروع شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b20ebe5f-42bf-483f-b0ab-6da1eb71d970"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات