728 x 90

آسوشیتدپرس: صف طولانی گوشت یخ زده آینه مشکلات اقتصادی رژیم ایران

صف گوشت یخ زده در تربت حیدریه
صف گوشت یخ زده در تربت حیدریه

آسوشیتدپرس در گزارشی از تهران در مورد صفهای گوشت یخ‌زده دولتی، نوشت، این صفها آینه مشکلات اقتصادی در ایران است.

 

این خبرگزاری نوشت: در هوای یخبندان در زمستان تهران، مادر ۲فرزند در صفی طولانی، منتظر خرید گوشت در پشت یک فروشگاه دولتی ایستاده است. او روز قبل بعد از ۲ساعت انتظار در صف، متوجه شده که گوشت تمام شده و باید مجدداً در صف حاضر شود. تقلایی که او برای تهیه می‌کند نشان‌دهنده پارادوکس اقتصادی ایران است و این در حالیست که ایران چهلمین سال انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند.

 

آسوشیتدپرس نوشت: ایران با وجود داشتن بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان مجدداً به صفوف طولانی خرید مواد غذایی عقب رفته است صحنه‌هایی که در سالهای جنگ با عراق دیده شده بود. صحنه‌هایی که در سالهای ۱۹۸۰در جنگ با عراق دیده شده بود...

کاظم صدیقی مشاور خامنه‌ای گفته است استخوان مردم زیر فشار فقر دارد خرد می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

کیهان خامنه‌ای با اشاره به گرانی سرسام‌آور گوشت به دولت روحانی حمله کرده و با این بیان طعنه‌آمیز که «دولتمردان به صف گوشت بروند و نظر مردم را درباره فیلترینگ بپرسند» می‌نویسد: «سؤالی که اینجا مطرح است این‌که قاچاق دام از کدام مبادی و تحت چه شرایطی به‌سهولت انجام می‌شود؟ آیا این‌که بعضاً گفته می‌شود مبادی رسمی در این زمینه نیز مقصرند حقیقت دارد؟ و اگر این شبهه واقعیت ندارد چگونه ۲میلیون دام زنده از کشور خارج می‌شود؟! مگر می‌توان این‌ همه گله دام را دور از چشم دستگاههای مسئول از کشور خارج کرد»؟ (کیهان ۶بهمن ۹۷)

متقابلاًًً خبرگزاری دولتی ایرنا با اشاره به قاچاق دام به خارج از کشور می‌نویسد: «نایب‌رئیس مجمع ملی صادرات دام زنده و گوشت ایران گفت: «اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد در هر هفته حدود ۷هزار رأس دام از کشور قاچاق می‌شود». (خبرگزاری ایرنا ۲بهمن ۹۷)

 

صفهای طویل برای دریافت گوشت یخ‌زده

علت گرانی گوشت؟

افزایش قیمت گوشت دلایل متعددی دارد. یکی از عوامل گرانی، تشدید روند قاچاق دام توسط وابستگان و پاسداران نظام به کشورهای همجوار ایران است.
مسئولان و کارشناسان اقتصادی نظام آخوندی برای ۲برابر شدن قیمت گوشت، عوامل متعددی را عنوان کرده‌اند.
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، روز سه‌شنبه ۹بهمن در نطق میان‌دستور مجلس به قاچاق گوشت اشاره کرد که دولت جلوی آن را نمی‌گیرد. او ضمن انتقاد از عملکرد دولت گفت: «نوع عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مواجهه با قیمت گوشت اشتباه بوده و باید جلوی قاچاق دام مولد گرفته شود».
یک نمونه دیگر از همین قاچاق گوشت که خود دولت هم در آن دست دارد در ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۰۷حامل گوشت در ۲۴دیماه ۹۷برملا شد که در این رابطه همان‌موقع سایت مجاهد نوشت: «در این میان این سؤال مطرح است چه رابطه‌ای بین ارتش رژیم با گوشت تازه و یا منجمد شده، آن هم برای یک شرکت خصوصی وجود دارد؟ آیا ارتش و سپاه در واردات گوشت یخی وارد بازار سیاه شده‌اند؟ و چرا یک امیر ارتش رژیم و ۴سرهنگ و ۷سروان و ستوان رژیم برای حمل ۳۰تن گوشت برای شرکت خصوصی از قرقیزستان سوار این هواپیما شده‌اند و این هواپیما هم اشتباهی در یک فرودگاه نظامی متعلق به هوا و فضای سپاه می‌خواسته است به زمین بنشیند؟ با توجه به تعداد بالای افسران ارشد حفاظت اطلاعات نیروی هوایی و کل ارتش رژیم در این هواپیما، آن‌ هم در یک مأموریت خارجی آیا در این مأموریت واردات گوشت یخی مدنظر بوده است؟ آیا در نظر داشته‌اند مأموریت و یا محموله آن را می‌خواسته‌اند از چشم دیگران و به ‌صورت محرمانه تخلیه کنند».
وزیر جهاد کشاورزی رژیم در مهرماه گفت: «در حال حاضر ۲میلیون دام از کشور قاچاق می‌شود که سرمایهٔ ملی است و این سرمایه از غرب، شمال غرب و از بخش‌ جنوب کشور به کشورهای حاشیهٔ خلیج‌فارس برده می‌شود».
این میزان دام را چه کسی و با کدام نیرو از مرزهای کشور عبور می‌دهد؛ آن‌هم در شرایطی که مرزها تحت کنترل نیروی انتظامی رژیم است و کولبر محروم نمی‌تواند با پای پیاده از آن عبور کند و در معرض تیر مستقیم قرار می‌گیرد؟ یا باید پذیرفت این خبر دروغ است یا اگر راست است، چرا نام قاچاق‌کنندگان فاش نمی‌شود؟ آنها چه قدرتی دارند که قادرند ۲میلیون دام را از مرز عبور دهند؟
این سؤال‌ها طبعاً همیشه بی‌پاسخ می‌ماند؛ زیرا مافیا خود حکومت است و سرنخ آن به بیت ولایت برمی‌گردد.
پاسدار یحیی آل‌اسحاق، وزیر بازرگانی آخوند روحانی، گفت: «...تحریم‌ها شامل حال واردات گوشت نمی‌شود پس نمی‌توان مشکل تحریم‌ها را بهانه کمبود گوشت در بازار دانست». (رسانه حکومتی آرمان ۱۶بهمن ۹۷)

 

 

پاسخ وزیر جنایتکار کشاورزی در رسانه‌های حکومتی

پاسخ وزیر جنایتکار کشاورزی در رسانه‌های حکومتی

 


در همین حال پاسدار محمود حجتی، وزیر کشاورزی رژیم، در پاسخ به‌علت گرانی گوشت در یک برنامه تلویزیونی گفت: «خدا را شکر که همین هم هست».
این در حالی است که یک شهروند در مصاحبه‌یی می‌گوید: «در طول یک ماه اخیر برای خرید گوشت منجمد دولتی مراجعه کردم، اما هنوز موفق به دریافت حتی یک بسته گوشت نشدم».
یک رسانه دیگر حکومتی به‌نام رکنا با تیتر بزرگ نوشت: «صف کیلومتری برای خرید گوشت یخ زده در خراسان» و از قول یک کارگر ادامه داد: «با حقوق کارگری که نمی‌توانم گوشت گوسفند تازه بخرم و مجبورم ساعتها برای خرید گوشت یخ‌زده منتظر بمانم».
مردم البته این نارضایتی خود را به‌طرق مختلف بیان داشته و در موارد زیادی دست به تظاهرات و تجمع زده‌اند.
رژیم شکست‌خورده آخوندی در این چهل سال جز چپاول و غارت و سرکوب و اختناق هیچ ارمغانی برای مردم محروم ما نداشته این صف‌های طولانی خرید گوشت یخ‌زده نشانه درماندگی رژیمی است که از حل و فصل و تأمین حداقل مایحتاج ضروری مردم عاجز است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e574000d-0129-4666-999d-877f1ed00d6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات