728 x 90

آسوشیتدپرس: سعد حریری استعفا داد

سعد حریری
سعد حریری

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۲۴تیرماه گزارش داد: سعد حریری نخست‌وزیر منتصب لبنان، روز پنجشنبه با استناد به "اختلافات اساسی" با رئیس‌جمهور این کشور، ۹ماه پس از آن‌که توسط پارلمان به این سمت منصوب شد استعفا داد. این تحول، احتمالاً کشور را بیشتر در هرج و مرج و عدم اطمینان فرو خواهد برد.
آسوشیتدپرس افزود: لبنان از یک بحران اقتصادی بی‌سابقه عبور می‌کند، که توسط بانک جهانی عنوان شده است که یکی از بحرانهای حساس در جهان در ۱۵۰سال گذشته است.
حریری پس از ۲۰دقیقه ملاقات با رئیس‌جمهور میشل عون گفت: "روشن است که ما قادر به توافق با رئیس‌جمهور نخواهیم بود."
حریری کابینه جدید ۲۴ وزیر را پیشنهاد داد و گفت انتظار دارد تا پنجشنبه پاسخی از عون به‌دست آورد. گزارشاتی وجود داشت که این آخرین تلاش حریری بود.
حریری، ۵۱ساله، در اکتبر ۲۰۱۹ در اعتراض به اعتراضات سراسری که خواستار اصلاحات اساسی و محکوم کردن تمام طبقه سیاسی بود، از سمت خود استعفا داد.
یک سال بعد، او بار دیگر در میان یک بحران اقتصادی فلج کننده و ماهها پس از انفجار بزرگ ۴اوت در بندر بیروت که مشکلات کشور را پیچیده کرد، توسط مجلس به این سمت منصوب شده بود.
بیش از ۲۰۰نفر در این انفجار که باعث آسیب رساندن به شهر و مجروح شدن هزاران نفر شد، جان خود را از دست دادند. تحقیقات در مورد علت آن ادامه دارد.

اما از زمانی که حریری دوباره به‌عنوان نخست‌وزیر منصوب شد، جنگ قدرت بین او از یک‌طرف و عون و دامادش، جبران باسیل، که رئیس بزرگترین بلوک پارلمان است، از طرف دیگر به‌وجود آمده است...


حریری قبل از این‌که کنار برود گفت: "من از تشکیل دولت، صرفنظر کردم. خدا به کشور کمک کند. او قرار است روز پنجشنبه با یک تلویزیون محلی صحبت کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fba66e4-4299-4df5-8ac5-54ec2ce187e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات