728 x 90

آسوشیتدپرس: رئیس‌جمهور رژیم ایران می‌گوید: بر سر توافق اتمی می باید نظرسنجی شود

هسته‌ای رژیم آخوندی
هسته‌ای رژیم آخوندی

آسوشیتدپرس روز ۵خرداد گزارش داد: روحانی در بحبوحه توافق در حال فروپاشی با قدرتهای جهان و تشدید تنشها با آمریکا پیشنهاد کرده است جمهوری اسلامی رفراندومی را بر سر برنامه اتمی برگزار کند.

آسوشیتدپرس افزود: روحانی که هفته پیش توسط خامنه‌ای علناً مورد سرزنش قرار گرفته بود، گفت او زمانی که مذاکره‌کننده ارشد اتمی بود، پیشنهاد یک همه‌پرسی را به خامنه‌ای در سال ۲۰۰۴داده بود... اگر چه رفراندومی برگزار نشد.

این خبرگزاری نوشت اظهارات روحانی می‌تواند به‌عنوان موضع دفاعی او به‌دنبال سرزنش علنی خامنه‌ای تلقی شود...

آسوشیتدپرس اضافه کرد: ظریف وزیر خارجه رژیم روز یکشنبه برای مذاکرات با مقامات در بغداد بود و همزمان سخنگوی پارلمان عراق که هوادار رژیم ایران است گفت بغداد آماده میانجیگری میان آمریکا و ایران است

 

در واکنش به حرفهای روحانی در پنج خرداد و درخواست اختیارات، بادامچیان، دبیرکل باند مؤتلفه گفت: این‌گونه بازتاب شده که روحانی اختیارات ویژه می‌خواهد تا کناره‌گیری کند و به همین علت می‌گوید به من اختیارات بدهید و اگر ندهید کناره‌گیری می‌کنم؛ بهانه جویی کار خوبی نیست.

وی افزود: روحانی می‌تواند این تقاضا را در مجلس مطرح کند تا به او اختیارات بدهند؛ اما این مبهم گویی باعث می‌شود عده‌یی بگویند او دنبال بهانه است تا طلبکارانه کناره‌گیری کند.

 

خدری، عضو شورای مرکزی باند مؤتلفه نیز از روحانی خواست طرح موضوع اختیارات و همه‌پرسی که در ماه رمضان سه بار تکرار شده دیگر کافیست. موضوع همه‌پرسی مورد نظر او اختیارات ویژه است اما این‌که می‌خواهد یا می‌تواند آن را عملیاتی و اجرایی کند به عوامل دیگری بستگی دارد.

 

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم نیز گفت: روحانی همه اختیارات لازم برای فرماندهی اقتصادی را از جانب خامنه‌ای ‌دارد و باید بر اساس آن اختیارات عمل کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53cf0ebe-013f-4a6c-9d91-71ff09bc1bf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات