728 x 90

آسوشیتدپرس: دولت ترامپ رژیم ایران را متهم کرد بیش از ۱۰۰۰ تن را در سرکوب تظاهرات به قتل رسانده است

قیام سراسری ایران
قیام سراسری ایران

آسوشیتدپرس ۱۴ آذر ۹۸ درباره کنفرانس مطبوعاتی برایان هوک مسئول اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا درباره قیام مردم ایران و کشتار و سرکوب تظاهرات کنندگان نوشت: روز پنجشنبه دولت ترامپ نیروهای امنیتی ایران را متهم کرد که بیش از ۱۰۰۰ تن را در سرکوب تظاهرات اخیر که سراسر کشور را در بر گرفت، به‌قتل رسانده است.

برایان هوک گفت در یک واقعه در ماهشهر، سپاه پاسداران حداقل ۱۰۰ نفر را با مسلسل درو کرده است. ما گزارشهایی را در مورد کشته شدن صدها نفر در حوالی تهران دیده ایم. رژیم بیش از یکهزار تن از شهروندان را از شروع تظاهرات کشته که شامل بچه های ۱۳ و ۱۴ ساله است. رقمی که هوک ارائه کرد به‌نظر می‌رسد همانند رقمی است که عصر چهارشنبه توسط گروه تبعیدی ایرانی مجاهدین خلق منتشر شد. مجاهدین لیست اسامی ۳۲۰ نفر را منتشر کرد که می‌گوید تاکنون شناسایی شده‌اند 

 

واشینگتن تایمز  ۱۴ آذر ۹۸ نوشت:مقام ارشد دولت ترامپ در مورد ایران گفت: نیروهای امنیتی رژیم ایران در کشتار دستجمعی تظاهرات که علیه استبداد مذهبی تظاهر کردند، را به قتل رسانده اند. او گفت مقامات «ممکن است بیش از هزار نفر شهروند ایرانی را به قتل رسانده باشند».

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا برای ایران در یک بریفینگ مطبوعاتی روز پنجشنبه که طنین انداز ادعای یک گروه تبعیدی مخالف رژیم ایران در روز سه‌شنبه است که فراخوان به تغییر رژیم در تهران داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a76a108-034f-4e18-8ccc-e56e82fd4efb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات