728 x 90

آسوشیتدپرس: دور تازه‌یی از حملات سنگین هوایی جنگنده‌های اسراییلی به غزه

حملات اسرائیل به غزه
حملات اسرائیل به غزه

آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت در گزارش از درگیریهای اسراییل و غزه نوشت: جنگنده‌های اسراییلی حملات هوایی شدیدتری را در شهر غزه انجام می‌دهند.
این خبرگزاری افزود: ساعتها پس از این‌که نخست‌وزیر اسراییل اشاره کرد که چهارمین جنگ با حماس حاکم بر غزه ادامه می‌یابد، جنگنده‌های اسراییلی بامداد روز دوشنبه دور تازه‌یی از حملات سنگین هوایی علیه مناطقی از شهر غزه را آغاز کردند...
ارتش اسراییل گفت که به خانه‌های ۹تن از فرماندهان حماس در غزه حمله کرده است. به‌دلیل تاریکی پیش از بامداد، میزان خسارتهای ایجاد شده اطلاعاتی در در دست نبود.
به گزارش رسانه‌های محلی در آخرین حمله، جاده ساحلی غربی شهر، تأسیسات امنیتی و فضای باز مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

شرکت توزیع برق گفت که حملات هوایی به یکی از خطوط توزیع برق آسیب رسانده که تنها نیروگاه برق شهر را به بخش بزرگی از قسمت جنوبی شهر غزه وصل می‌کرد.

به گفته مقام‌های بهداشتی غزه از یک هفته پیش ۲۰۱فلسطینی از جمله ۵۸کودک و ۳۴زن در حملات اسراییل کشته شده‌اند. مقام‌های اسراییل می‌گویند ۱۰نفر از جمله دو کودک در اسراییل جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال تلاشهای بین‌المللی برای توقف حملات اسراییل به غزه ادامه دارد.

امانوئل ماکرون و عبدالفتاح سیسی، رؤسای جمهور فرانسه و مصر بعد از دیدار در پاریس بر لزوم توقف فوری درگیریها میان اسراییل و فلسطینیان تأکید کردند.

ماکرون گفت فرانسه این بار هم از نقش مصر در میانجیگری میان دو طرف استقبال می‌کند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگویی تلفنی با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار تحریم اسراییل شد.

آنگلا مرکل ابراز امیدواری کرد که مناقشه کنونی با توجه به جانباختن غیرنظامیان از هر دو طرف به‌سرعت پایان یابد.

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید در تلاش برای پیدا کردن راهی جهت پایان دادن به ناآرامی‌های اخیر در نوار غزه و اسراییل به رایزنیهای دیپلماتیک خود شدت بیشتری بخشیده است.

در همین حال گروهی از سناتورهای آمریکایی که روزبه‌روز بر شمار آنها افزوده می‌شود روز یکشنبه خواستار آتش‌بس فوری میان گروه‌های فلسطینی و اسراییل شدند.

کریس مورفی، سناتور دموکرات و تاد یانگ، سناتور جمهوری خواه که هر دو از اعضای ارشد کمیسیون روابط خارجی کنگره آمریکا هستند با انتشار بیانیه‌یی اعلام کردند: «در نتیجهِ حملات موشکی حماس و پاسخ‌های اسرائیل، هر دو طرف باید به این تشخیص برسند که جان شمار زیادی از انسان‌ها از دست رفته و این درگیریها نباید بیش از این ادامه پیدا کند».

بیست و پنج سناتور دموکرات دیگر متحده و دو سناتور مستقل دیگر نیز با انتشار بیانیه‌یی مشابه به‌صورت جداگانه خواستار برقراری فوری آتش‌بس در منطقه شدند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که آنتونی بلینکن برای گفتگو در خصوص آخرین تحولات فلسطین و منطقه با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود گفتگو کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا یادآور شده که در جریان این گفتگو دو طرف تلاش‌های جاری برای آرام کردن تنشها در اسرائیل، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را مورد بحث قرار دادند.(آسوشیتدپرس و یورونیوز ۲۷ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a42bcf18-b0ea-4bad-840e-1afd6564de9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات