728 x 90

آسوشیتدپرس: در درگیری بین فلسطنیان معترض و نیروهای اسرائیلی در مسجد الاقصی دست‌کم ۳۰۵فلسطینی زخمی شدند

درگیریها در مسجدالاقصی و زخمی شدن صدها فلسطینی
درگیریها در مسجدالاقصی و زخمی شدن صدها فلسطینی

به گزارش آسوشیتدپرس در درگیریهای روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت در مسجد الاقصی بین فلسطینیان معترض و نیروهای اسراییل دست‌کم ۳۰۵فلسطینی زخمی شدند.

آسوشیتدپرس نوشت: روز دوشنبه سالگرد تصرف بیت‌المقدس شرقی توسط اسراییل در جنگ شش روزه اعراب و اسراییل در سال۱۹۶۷ میلادی است و اسراییل قصد برگزاری مراسم جشنی در مسجد‌الاقصی به این مناسبت را داشت. درگیریهای روز دوشنبه به‌دنبال چند هفته تنش و رویارویی بین فلسطینیان و نیروهای اسراییل به‌وقوع پیوست. سربازان اسراییلی از گلوله‌های پلاستیکی و نارنجکهای صوتی علیه اعتراض کنندگان استفاده کرده و معترضان فلسطینی با سنگ به مقابله با آنها پرداختند.

روز یکشنبه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد آمریکا به‌طور جدی نگران این وضعیت است و از اسراییل خواستار اتخاذ تمهیداتی شد که از برقراری آرامش اطمینان حاصل شود.

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین اعلام کرد این اتحادیه به‌شدت نگران افزایش تنشهاست و خواستار برقراری فوری آرامش شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد روز دوشنبه برای رسیدگی به درگیریهای مسجدالاقصی جلسه‌یی پشت درهای بسته برگزار خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0376976c-d634-42a1-bec0-12deacc963f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات