728 x 90

آسوشیتدپرس: دادگاه فلوریدا شهروند انگلیسی را به جرم نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران محکوم می‌کند

دادگاه پنساکولا در فلوریدا
دادگاه پنساکولا در فلوریدا

آسوشیتدپرس روز ۱۲شهریور نوشت: کالین فیشر انگلیسی به جرم نقض تحریم‌های آمریکا با قاچاق ژنراتور و توربین برای میادین نفتی رژیم ایران در دادگاه فلوریدا به جرم خود اعتراف و با ۳۰سال زندان مواجه است. آسوشیتدپرس افزود: شهروند انگلیسی که تلاش داشت ژنراتور از آمریکا به ایران قاچاق کند مجرم شناخته شد.


کالین فیشر یک شهروند انگلستان در دادگاه پنساکولای در فلوریدا به اتهامات مرتبط با نقض تحریم و تلاش برای قاچاق تجهیزات صنعتی به ایران به جرم خود اعتراف کرد. وی در حکم دادگاه که در ۱۰نوامبر صادر می‌شود با ۳۰سال زندان مواجه است. وی با تلاش به قاچاق توربینهای سولار مارس۹۰-اس آمریکا به رژیم ایران یک قانون تحریم را نقض کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا روز ۱۱شهریور طی بیانیه‌یی در این باره نوشت:

یک تبعه خارجی دستگیر شده در فرودگاه بین‌المللی پنساکولا به جرم نقض امنیت ملی اقرار می‌کند

وزارت دادگستری

دفتر دادستانی کل

ناحیه شمالی فلوریدا

برای انتشار فوری

سه‌شنبه ۱ سپتامبر ۲۰۲۰

پنساکولا، فلوریدا ـ دادستان ایالات متحده لارنس کیف، از ناحیه شمالی فلوریدا، امروز اعلام کرد که کالین فیشر، شهروند انگلستان، به اتهامات فدرال نقض قانون اضطراری قدرت اقتصادی بین‌المللی ("IEEPA") و اقدام به قاچاق در رابطه با صادرات تجهیزات تولید برق به ایران، اقرار کرد. فیشر هنگامی که برای انجام معامله غیرقانونی و تهیه تجهیزات برای خریدار در ایران در اوایل ماه جاری از امارات متحده عربی وارد پنساکولا شد، توسط مأموران فدرال دستگیر شد.

فیشر، ۴۵ ساله، در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در پنساکولا اعتراف کرد که از اول اکتبر ۲۰۱۷، تا ۷ اوت ۲۰۲۰، تلاش کرده است با صادرات موتور هسته توربین Solar Mars ۹۰ S و قطعات یدکی از ایالات متحده، برای تحویل به یک مشتری نهایی در ایران، تحریم ایران را نقض کند. این شامل شراکت در تهیه صورتحساب جعلی و استفاده از زبان رمزگذاری شده با توطئه‌گران برای برقراری ارتباط در مورد معاملات غیرقانونی هم می‌شود. به‌رغم این تلاشها، مقامات اجرایی این طرح را کشف کردند و توانستند توربین را قبل از سفر دریایی برای مشتری نهایی در ایران، یک توطئه‌گر در ایران که با یک شرکت انرژی ایرانی مرتبط است، توقیف کنند. توربین توقیف شده که حدود نیم میلیون دلار ارزش دارد، می‌تواند برای تأمین انرژی مورد نیاز میادین نفتی ایران مورد استفاده قرار گیرد.

کیف، دادستان آمریکا گفت: "صادرات تکنولوژی به ایران به یک دلیل بسیار موجه ممنوع است، اما این متهم ترجیح داد که منافع شخصی خود را بالاتر از امنیت جهانی و ملی قرار دهد".این پرونده باید پیامی روشن بفرستد که وقتی افراد امنیت کشور ما و مردم آن را به خطر می‌اندازند، ایالات متحده نمی‌تواند و نمی‌خواهد آنرا نادیده بگیرد. ما این قوانین را که برای امنیت ملی ما حیاتی است، علیه آن افراد هم در ایالات متحده و هم در خارج، اجرا خواهیم کرد.

جیمز مهارگ، مدیر عامل و رئیس شرکت Turbine Resources International، LLC، در پنساکولا، قبلاً به جرم توطئه با فیشر برای صادرات توربین بزرگ و قطعات آن از ایالات متحده به یک گیرنده ایرانی در نقض مقررات معاملات و تحریم‌های ایران، محکوم شده بود. مهارگ در حال حاضر در حال گذراندن محکومیت ۴۰ماهه در زندان فدرال است...

فیشر به‌دلیل نقض قانون اضطراری قدرت اقتصادی بین‌المللی به حکم تا ۲۰ سال و به‌دلیل تلاش برای قاچاق به حکم تا ۱۰ سال زندان روبه‌رو است...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2c9e255-ce60-4a5a-9e65-e413c133888c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات