728 x 90

آسوشیتدپرس: حملات هوایی به مراکز شبه‌نظامیان رژیم آخوندی در عراق و لفاظیهای حشد‌الشعبی

حملات هوایی به مراکز شبه‌نظامیان حشد‌الشعبی وابسته به رژیم آخوندی در عراق
حملات هوایی به مراکز شبه‌نظامیان حشد‌الشعبی وابسته به رژیم آخوندی در عراق

آسوشیتدپرس در گزارشی پیرامون چند رشته حملات هوایی به مراکز شبه‌نظامیان رژیم آخوندی در عراق، به نام حشدالشعبی نوشت: به‌دنبال حملات به پایگاههای این گروه در عراق و انهدام انبارهای موشکی آنها، روز پنجشنبه تیپ حزب‌الله (عراق) بیانیه‌ی‌ تندی منتشر کرد و در اقدامی که افزایش لفاظی قلمداد می‌شود، به ایالات‌متحده در مورد هر گونه حمله جدیدی علیه مواضع آنها هشدار داد.

ولی فالح فیاض، سرکرده‌ٔ این شبه‌نظامیان گفت، بیانیه‌ٔ منتشره توسط معاونش، ابومهدی مهندس، نشان‌دهنده‌ٔ مواضع حشدالشعبی یا مواضع دولت عراق نیست.

به‌ نوشته‌ٔ آسوشیتدپرس، بیانیه‌های منتشره نشاندهنده‌ٔ شقه در میان شبه‌نظامیانی است که ریاست‌ آن به‌عهده‌ٔ فالح الفیاض است، ولی به‌طور واقعی، توسط معاون وی، ابومهدی مهندس، اداره می‌شود.

گزارشهای خبری از حملات صورت گرفته به‌ مراکز حشدالشعبی، حاکی از این است در میان کشته‌شدگان پاسداران حکومت آخوندی نیز وجود داشته‌اند.

 

آسوشیتدپرس به‌ نقل از یک سرکرده‌ٔ حزب‌الشیطان عراق، اضافه کرد: رژیم ایران نقش مستقیمی در نوشتن بیانیه‌ٔ روز چهارشنبه‌ٔ حشدالشعبی، که توسط ابومهدی المهندس منتشر شد، داشته است و فالح الفیاض احتمالاُ بعد از تحت فشار قرار گرفتن از جانب آمریکائیان و دولت عراق، اقدام به انتشار بیانیه‌ٔ خودش کرده است.

 

رویترز نیز نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه به احتمال دخالت اسراییل در حملات علیه اهدافی در ارتباط با رژیم ایران در عراق، اشاره کرد. مجموعه‌یی از حملات در هفته‌های گذشته، زاغه‌های تسلیحات و پایگاههای متعلق به گروه‌های شبه‌نظامی در عراق را هدف قرار داده‌اند.

رویترز به‌ نقل از وی نوشت: من به نیروهای امنیتی دست باز داده‌ام و به آنها گفته‌ام که هر کاری که ضروریست برای متوقف و خنثی ساختن طرح‌های رژیم ایران انجام دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7bf8fab2-1525-4a13-bb39-23ee4b536495"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات