728 x 90

آسوشیتدپرس: تمدید حفاظت از مایک پمپئو و برایان هوک در برابر تهدیدهای رژیم ایران

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و برایان هوک
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و برایان هوک

بر اساس گزارشی که روز سه‌شنبه ۲۰دی در روزنامه‌های آمریکایی آسوشیتدپرس و واشنگتن‌پست منتشر شد، وزارت امور خارجه آمریکا در اواخر هفته گذشته با ارسال دو نامه جداگانه به کنگره این کشور اعلام کرده که تهدیدها علیه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ و دستیار ارشد او، برایان هوک، هم‌چنان جدی و معتبراست.

برایان هوک در دولت ترامپ، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بود.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس دولت بایدن بار دیگر حمایت دولت را به مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و یکی از دستیاران ارشد وی در ایران، به‌دلیل تهدیدهای مداوم علیه آنها از سوی رژیم ایران، گسترش داده است.
در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای که اواخر هفته گذشته به کنگره ارسال شد، وزارت‌خارجه گفت که تهدیدات پمپئو و برایان هوک «جدی و معتبر» باقی مانده است. هوک به‌عنوان فرستاده ویژه دولت ترامپ در امور ایران خدمت می‌کرد.
اطلاعیه‌های ۵ژانویه به کنگره دهمین باری است که وزارت‌خارجه از زمان خروج هوک از سمت خود در ژانویه ۲۰۲۱ حفاظت می‌کند و هفتمین باری است که به پمپئو تمدید می‌شود. این اختلاف به این دلیل به‌وجود می‌آید که پمپئو، به‌عنوان دبیر سابق کابینه، چندین ماه پس از ترک پست خود به‌طور خودکار از امنیت دولتی برخوردار بود.

این دو مقام آمریکایی از جمله اصلی‌ترین چهره‌هایی بودند که فشار حداکثری بر حکومت ایران را پس از تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ (برجام) پی‌ریزی و دنبال کردند. حکومت ایران هم‌چنین پمپئو و هوک را مسئول کشته شدن قاسم سلیمانی، سرکرده پیشین سپاه قدس می‌داند و بارها این دو مقام آمریکایی را به گرفتن انتقام تهدید کرده است.

نامه‌های جداگانه وزارت امور خارجه آمریکا که به دست خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده، توسط معاون موقت وزیر خارجه آمریکا امضا و روز ۵ژانویه به کنگره این کشور ارسال شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1ac1948-757d-4ce2-a27d-e2dabb6d940d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات