728 x 90

آسوشیتدپرس:‌ تظاهرات دیماه ۹۶، ایران را به لرزه انداخت

قیام دیماه ۹۶
قیام دیماه ۹۶

آسوشیتدپرس با اشاره به اظهارات آخوند روحانی در مجلس رژیم در روز ۶شهریور نوشت: تظاهرات دیماه۹۶ ایران را به لرزه انداخت.

این خبرگزاری گزارش داد: در بحبوحه مشکلات اقتصادی مداوم که به‌دنبال تصمیم آمریکا برای خروج از توافق اتمی تشدید شده‌اند، روحانی تظاهراتهای سراسری دیماه در ایران را با تصمیم رئیس‌جمهور ایالات متحده برای خروج از توافق اتمی مرتبط دانست.

آسوشیتدپرس افزود: سلسله تظاهرات ماه دسامبر و ژانویه، ایران را به لرزه انداخت.

 

رویتر: روحانی می‌گوید مردم اعتماد خود را به نظام از دست داده‌اند

خبرگزاری رویتر نیز گزارش داد: روحانی که همزمان با افزایش قیمتها و بیکاری، به سؤالات اعضای مجلس پاسخ می‌داد گفت: «مشکلات اقتصادی تعیین‌کننده هستند، ولی مهمتر از آن این است که بسیاری از مردم اعتمادشان را به آینده جمهوری اسلامی از دست داده‌اند و در مورد قدرت آن شک دارند».

 

خبرگزاری فرانسه: روحانی هیچ سیاست مشخصی ارائه نداد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: این اولین باری بود که روحانی طی پنج سال ریاست جمهوریش توسط مجلس احضار شده بود و اعضای مجلس خواهان جواب از او در مورد بیکاری، افزایش قیمتها و سقوط شدید ریال که بیش از نصف ارزش خود را از آوریل تا کنون از دست داده است، شدند.

اعضای مجلس که قبلاً وزرای کار و اقتصاد وی را در این ماه مورد استیضاح قرار داده‌اند جوابهای او را قانع کننده نیافتند.

روحانی در سخنرانیش در مجلس خط سختی را در پیش گرفت و بدون این‌که به بحران تمام‌عیار اعتراف کند اقدام به تأیید مشکلاتی که مردم عادی ایران با آن مواجه هستند، کرد. مانند همیشه روحانی هیچ سیاست پیشنهادی مستحکمی ارائه نداد و به‌جای آن مکرراًً گفت جواب در نشان‌دادن اتحاد نظام به مردم است.

خبرگزاری فرانسه افزود: دولت روحانی که سیاست بهبود روابط با غرب را پیش می‌برد از تصمیم واشنگتن برای خروج از توافق اتمی به‌طور جدی تضعیف شده است. اغلب کمپانیهای خارجی پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود در ایران را رها کرده‌اند و مرحله بعدی تحریم‌ها در ماه نوامبر بخش حیاتی و تعیین‌کننده نفت را هدف قرار خواهد داد...

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: به‌رغم این‌که دو تن از وزرای وی استیضاح و از کار برکنار شدند، روحانی از جانب ولی‌فقیه رژیم ایران حفاظت می‌شود، اخیراً وی گفته است برکناری روحانی به‌نفع دشمن خواهد بود.

ولی روحانی حتی حمایت بعضی از متحدان اصلاح‌طلب خود را از دست داده است.

 

اعترافات اعضای مجلس در جلسه احضار روحانی

دهقان عضو مجلس: کدام کارشناس تجویز کرده بود که دولت جنابعالی در این دو سه سال گذشته به‌ویژه در این چند ماهه اخیر دهها میلیارد دلار ارز کشور را بدون برنامه برای واردات کالا های لوکس و غیرضرور اختصاص دهد.

همه مردم و همه مقامات و نمایندگان مجلس از جنابعالی و دولت خواستند که فهرست گیرندگان ارز را منتشر کنید تا کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰تومن را در بازار به قیمت ۱۰۰۰۰تومان نفروشند.خود شما هم مثل همیشه چند شب پیش فرمودید که باید این کار بشود خب شما رئیس‌جمهور هستید چه کسی باید انجام بدهد؟برخی دولتمردان از چه می‌ترسند؟ چرا لیست دریافت کنندگان ارز را منتشر نمی‌کنند؟

ارز ناشی از صادرات کالا که توسط شرکتهای شبه دولتی و به‌اصطلاح خصولتی تأسیس می‌شود حدوداًً بر اساس نظر کارشناسان هر سه ماه حدوداًً نه تا ده میلیون دلار است.متأسفانه در این مدت کمتر از دو میلیارد دلار به بازار توزیع شد این شرکتها که مدیریت آنها تحت تاثیر ۵وزارتخانه است،وزارتخانه نفت و صنعت و اقتصاد و رفاه و دفاع یا ارز را احتکار کردند یا برخلاف قانون آن را صرف جاهای دیگر کردند.

آقای رئیس‌جمهور یک آدم بازاری با پنج کلاس سواد حساب انبار و حساب مدیریت کار خودشو داره چطور دولت با این همه ژنرال و این همه مدیر و این همه کارشناس این وسایل بدیهی رو یا تشخیص نداد

 

اعتراف به تعطیلی کارخانه و حجم سرسام‌آور نقدینگی

محمد حسین فرهنگی عضو مجلس: کاهش ظرفیت ساعتهای کارخانجات به درصدهای پایین و تعطیلی بیش از ۵۸۰۰کارخانه در طول سالهای ریاست‌جمهوری با اعلام مسئول مستقیم دولتی، رکود بازرگانی کسب و کار، رکود در فعالیتهای عمرانی، از آثار رکود اقتصادیست.

این رکود سنگین و بی سابقه، در شرایطی است که در طول این سالها مدام بودجه جاری افزایش پیدا کرده است.

افزایش حجم نقدینگی ۲و ۳دهم درصدی کشور نسبت به سال گذشته و عبور از مرز ۱۶۰۰تریلیارد تومان برای اولین بار، موجب التهاب در بازار و از جمله بازارهای ارز، طلا و مسکن شد.

تورم اعلامی بانک مرکزی، مرداد ماه ۹و ۷دهم اعلام شده بود در حالیکه واقعیتهای ملموس و مردم، آن را تأیید نمی‌کنند. تورم های نقطه به نقطه ماهانه، نوید تورم ۶۰درصدی در سال جاری را می‌دهد که بالاترین میزان تورم در تاریخ معاصر کشور است.

 

قاچاق کالا توسط چه کسانی؟

کرمپور عضو مجلس: عدم توانایی دولت در مهار قاچاق کالا و ارز چیست؟ موانع و مشکلات پیش روی شما در جلوگیری از قاچاق کالا و ارز چیست؟ آقای رئیس‌جمهور خطر جدی است و لازم است با جدیت تمام با آن مبارزه شود. لطفاً نفرمایید نمی‌شود، نمی‌گذارند، من از قدرتی صحبت می‌کنم، از قدرت نظام جمهوری اسلامی صحبت می‌کنم

چطور نمی‌توانیم با قاچاق مبارزه جدی کنیم، چگونه صدها کانتینر قاچاق می‌شود و کسی آنها را نمی‌بیند،

روحانی: چرا قاچاق ایجاد میشه.دلیلش چیه؟

شما می‌دونید ما از ۱۰ماه پیش تقریباً در شورای عالی امنیت ملی آبهای جنوب را یعنی خلیج‌فارس و دریای عمان را مبارزه با قاچاق را در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قراردادیم.و در منطقه غرب و شرق هم نکاتی هست که مرز در اختیار سپاه است. اینها همه دارند کمک می‌کنند، با کمک همه اینها ما تونستیم به این نقطه مطلوب برسیم.

ذوالنوری عضو مجلس: بحث کاهش قاچاق را جناب آقای رئیس‌جمهور از ۲۵میلیارد دلار به ۱۲و ۱۲و نیم فرمودند در آمارهایی هم کاهش واردات را کراراً ذکر فرمودند که از مثلاً حدود ۷۰میلیارد دلار به ۴۰میلیارد دلار کاهش پیدا کرده من فقط یک حساب دو دو تا چهار تا را عرض می‌کنم اگر چنین آمارهایی صحت داشته باشه باید در چند جا نمود پیدا کنه.

 

درخواست روحانی برای تصویب اف.ای.تی.اف

در بخشی از مجادلات مجلس ارتجاع، آخوند روحانی بر نیاز حیاتی حکومت آخوندی به حفظ برجام تأکید کرد و خواهان تصویب لوایح مربوط به اف.ای تی اف شد.

روحانی: تحریم بعد از امضای برجام و اجرایی شدن، اونچه مربوط به برنامه هسته‌یی بود لغو شد اما تحریمهای ما شما می‌دونید بخشی‌اش هسته‌یی بوده، بخشی‌اش تحریمهای اول آمریکاست، بخشی‌اش مربوط به سیستم بانکی هست، تحولاتی که سیستم بانکی نیاز داره، همه اینها هست.

در زمینه بانک ما ۴لایحه خدمت شما تقدیم کردیم. این ۴لایحه برای بانک، اساسی است، نه برای بانک، که برای حیثیت ایران اساسی است که ما کشوری هستیم ضدپولشویی، ضدتروریسم و برای ما مهمه. بنابراین لوایح شما بسیار میتونه به ما کمک کنه در زمینه روابط بانکی. یکی از این چهار تا تصویب شده، سه تای دیگه باقی مانده. من از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم درخواست می‌کنم تسریع بفرمایید نسبت به تصویب این لوایح که می‌تونه بسیار در زمینه روابط بانکی ما تاثیرگذار باشه.

ما دو راه بیشتر نداریم، یا باید در برجام بمانیم یا باید خارج شویم. خب بله ظاهرش دو تا راه داریم ولی یک راه سوم هم ما داریم راه سومی هم وجود داره و ما الآن در صورتی که اروپا به تعهداتش، من همین دیروز با رئیس‌جمهور فرانسه صحبت می‌کردم، گفتم اگر اروپا به تعهدات خودش عمل نکنه ما شیوه جدیدی رو به شما اعلام می‌کنیم اون راه سومه. حالا اگر رسیدیم لازم شد به اونجا رسیدیم ناچار شدیم خودبخود خدمت شما می‌گیم، همه نمایندگان محترم هم مطلع می‌شن که ما راه سوم هم ما داریم.

 

افشای گوشه‌یی از دروغهای روحانی

در واکنش به اظهارات آخوند روحانی در مورد لزوم تن دان رژیم به لوایح مربوط به اف.ای.تی.اف، مهره‌های باند رقیب تنگناهای حکومت آخوندی در صورت پذیرش کنوانسیونهای ضد پولشویی و تأمین مالی تروریسم، و خراب شدن کاخ امیال رژیم پس از شکست برجام را به رخ رئیس‌جمهور ارتجاع کشیدند:

ذوالنوری: مردم یادشون است که حضرتعالی فرمودید که با روز اول اجرایی شدن برجام تمامی تحریمها بالمره لغو خواهد شد این یک.

دو - فرمودید در تبلیغات انتخاباتی تون برای دولت دوازدهم که من به مردم قول می‌دهم که می‌توانند علاوه بر تحریمهای هسته‌یی همه تحریمهای اقتصادی را هم برطرف کنم.

سه - مقام معظم رهبری فرمودند هدف این مذاکرات رفع تحریمها بود و اگر نشود خسارت محض است.

ذکر فرمودید که ما با ۳۰۰بانک دنیا ارتباط کردیم بعد از برجام من چند تا سؤال می‌کنم؟

این ارتباط با بانکهای بزرگ دنیاست یا بانکهای کوچک؟ قطعاً نمی‌توانید بفرمائید بانکهای بزرگ...

 

اگر مشکل نرم‌افزار است چرا با بانکهای کوچک محلی و در پیتی ما مشکل نرم افزاری نداریم؟ ولی با بانکهای بزرگی که توانمندی شون بیشتر است ما مشکل داریم؟ چرا؟

پس بحث نرم‌افزار نیست اگر ارجاع به اف.ای.تی.اف و کنوانسیونهای مربوطه می‌دهید از ۴۹ اقدام اکثرشون که ما اجرا کردیم؛

مشکل این است که شما در مذاکرات برجام تضمین نتوانستید بگیرید سایه تهدید و تحریم آمریکا بر روی بانکهای بزرگ دنیاست اگر صد تا اف.ای.تی.اف هم شما حل بکنید او تحریم برداشته نمیشه مشکل اونجاست، چرا ما یک چیزهای دیگه را به مردم بگیم؟ قصه این است و برجام ماموریتش را انجام نداد برجام هدفش رفع تحریمها بود تحریمهای بانکی سر جایش است کجایش برطرف شده؟

جناب آقای رئیس‌جمهور یک کاخی ساختید کاخ آرزوها به‌نام برجام که تهش هم منتهی میشه به رابطه با آمریکا وقتی با یک لگد ترامپ این کاخ خراب شد و رفت بیرون شما گزینه بعدی نداشتید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c7b5e4e-454c-423a-8d9c-bc67a2a39539"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات