728 x 90

آسوشیتدپرس: تظاهر کنندگان در ایران لاستیک آتش زدند و به مراکز وابسته به حکومت حمله کردند

بستن جاده دزفول - شوشتر با آتش زدن لاستیک
بستن جاده دزفول - شوشتر با آتش زدن لاستیک

آسوشیتدپرس ۲۴اردیبهشت: منابع حکومتی می‌گویند در تظاهرات و اعتراضات روزهای گذشته دست‌کم ۲۲نفر از جمله پانزده نفر در شهر دزفول، بازداشت شده‌اند. : تلویزیون حکومتی روز جمعه تصاویری از تظاهرات در محلی را که به خشونت منجر شده است نشان داد. در این تصاویر، تظاهر کنندگان در حال آتش زدن لاستیکها و حمله به مراکز وابسته به حکومت بودند.

آسوشیتدپرس نوشت خاطره اعتراضات مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۹۸ هم‌چنان در اذهان تازه است، که سراسر کشور را تکان داد. (آسوشیتدپرس۲۴ اردیبهشت)

 

همچنین سایت تلویزیون فرانس ۲۴ - ۲۴اردیبهشت نوشت:

از چند روز پیش، اینترنت را در خوزستان قطع کرده‌اند. با این وجود، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند هزاران نفر در ایذه، دزفول، اندیمشک و شهر کرد تظاهرات کردند. منابع محلی گزارش دادند پس از تیراندازی پلیس به جمعیت تظاهر کننده در اندیمشک، تظاهرات توسط نیروی انتظامی به‌شدت سرکوب شد و تعداد زیادی مجروح و یکنفر کشته شد.

 

فرانسه۲۴ ویدئویی از این تظاهرات با شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، را در سایت خود منتشر کرد

این منبع افزود: در آخرین جنبش اعتراضی بزرگ در ایران در سال۹۸ که در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین صورت گرفت، دست کم ۱۵۰۰تن کشته شدند. ( خبرگزاری فرانسه۲۴ اردیبهشت )

 

روزنامه گاردین شنبه ۲۴اردیبهشت نوشت: اعتراض به افزایش قیمت مواد غذایی در چند شهر ایران هم‌چنان ادامه دارد. اعتراضات روز شنبه از جمله در شهرهای رشت در شمال، فارسان در مرکز و نیشابور در شمال شرق ایران به‌وقوع پیوست. آنها شعار می‌دادند «رئیسی حیا کن، مملکت رو رها کن». دیدبان اینترنت بین‌المللی - نت بلاکز - روز شنبه از اختلال اینترنت در ایران خبر داد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ca088b7-34c0-4183-b9a4-2b8b8bc21b98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات