728 x 90

آسوشیتدپرس: به گفته کارشناسان، بمبهای کنار جاده‌یی یمن، نشان از کمک رژیم ایران دارند

‌بمبهای کنارجاده یی در یمن
‌بمبهای کنارجاده یی در یمن

آسوشیتدپرس  گزارش داد:‌ بمبهای کنار جاده‌یی در یمن مشابهاتی با سایر بمبهایی دارد که حزب‌الله  در جنوب لبنان استفاده کرده و شبه‌نظامیان در عراق و بحرین استفاده می‌ کنند.  به‌گفته یک گروه کارشناسی دیدبان در روز دوشنبه، رژیم ایران حداقل در ساخت آن  دخالت داشته است.

آسوشیتدپرس  افزود:‌ گزارش گروه کارشناسی (تحقیق تسلیحاتی جنگ) در شرایطی داده می‌شود که محققان غرب و سازمان ملل متحد، می‌گویند رژیم ایران، تسلیحات شبه‌نظامیان یمن موسوم به حوثیها را تأمین می‌کنند.  بنا‌به این گزارش  رژیم  ایران مدتهاست که تکذیب می‌کند به شبه‌نظامیان تسلیحات داده و نماینده آن در سازمان ملل این گزارش کارشناسی را رد کرده است.  اما رئیس گروه کارشناسی تحقیق تسلیحاتی جنگ گفته است کاری که این گزارش می‌کند این است که شما دیگر نمی‌توانید این گزارش را رد کنید چرا که اجزای این بمبها رد پای توزیع کنندگان رژیم ایران را دارد.

سازمان میشیتی یک گروه دیدبان مستقل است که از طرف امارات متحده عربی، آلمان و اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود تا تسلیحات در یمن را تحقیق کند و گفته است اخیراً یک بمب صخره‌یی را در ژانویه در نزدیکی موخا چک و بررسی کرده است...بگفته این گروه کارشناسی، بمبهای قالب شده در فایبرگلاس مملو از مواد انفجار ی می‌توانند با ارتباط رادیویی داشته و با ماشه‌های مادون قرمز مجهز شوند...

آسوشیتدپرس افزود:‌ رژیم ایران اساساً از رویارویی مستقیم با دشمنان خارجی اجتناب کرده است و بیشتر روی گروه‌های دست‌نشانده حساب کرده که توسط نیروی قدس سپاه پاسداران یا سایر واسطین اتکا کرده است... بگفته تحلیلگران، انتقال تسلیحات رژیم  ایران به یمن موجب خونریزی برای عربستان رقیب منطقه‌یی رژیم ایران با هزینه کم است و در عین‌حال برای  این رژیم امکان تکذیب و فرار از مسئولیت فراهم می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07d493c1-64f2-409c-b9e8-8ab58c185de4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات