728 x 90

آزادی عهد التمیمی نوجوان شجاع فلسطینی

آزادی عهد التمیمی دختر شجاع فلسطینی
آزادی عهد التمیمی دختر شجاع فلسطینی

روز یکشنبه هفتم مرداد ۹۷عهد التمیمی نوجوان شجاع فلسطینی که هشت ماه در زندانهای اسراییل اسیر شده بود آزاد شد.

استقبال از عهد التمیمی

استقبال از عهد التمیمی

 

اساف لیبراتی سخنگوی زندان به فرانس پرس گفت عهد التمیمی و مادرش که به همراه او زندانی شده بود توسط مقامات اسراییلی از زندان به یک بازداشتگاه در کرانه غربی منتقل شده است.

عهد التمیمی و نیروهای امنیتی اسرائیلی

عهد التمیمی و نیروهای امنیتی اسرائیلی

 

در ۱۹دسامبر سال ۲۰۱۷این دختر شجاع فلسطینی به همراه مادرش زندانی شد.

انتشار فیلمی از او که به همراه دختر عمویش با سربازان اسراییلی درگیر می‌شود و با مشت و لگد به آنها حمله می‌کند باعث دستگیری وی شد.

 

دادگاه نظامی اسراییل در زندان عوفر رام‌الله در بیست و یکم مارس گذشته عهد التمیمی را به اتهام ایجاد اخلال و تهاجم به سربازان اسراییلی به ۸ماه زندان محکوم کرد.

 

محاکمه این دختر فلسطینی که در سن شانزده سالگی به سمبل مقاومت فلسطین تبدیل شد با پوشش تبلیغاتی گسترده‌یی روبه‌رو گردید. محمود عباس رئیس دولت فلسطین به شجاعت او درود فرستاد.

عهد التمیمی جشن تولد ۱۷سالگی‌اش را در زندان گذراند.

 

عهد التمیمی کیست

عهد التمیمی دختر شجاع فلسطینی

عهد التمیمی دختر شجاع فلسطینی

 

عهد تمیمی‌زاده ۳۱ژانویه ۲۰۰۱، دختر فلسطینی است که به‌دلیل مبارزه با اشغالگری در کرانه باختری رود اردن شهرت یافت. تصاویر مقابله او با نیروهای اسراییلی از ایام کودکی در رسانه‌های جهان بازتاب یافته بود. مقاومت او در برابر نظامیان اسراییلی وی را به قهرمان ملی فلسطینیان تبدیل کرده‌ است. وی چندین بار توسط نظامیان اسراییلی بازداشت شده‌ است. بازداشت او انتقادات را به‌خاطر نقض حقوق کودکان متوجه اسراییل کرده‌ است. تظاهراتهایی در اروپا برای آزادی او از زندانهای اسراییل ترتیب داده شد. نمایندگی اروپا در رام‌الله و بیت‌المقدس نیز در بیانیه‌یی خواستار آزادی او و دیگر کودکان دستگیرشده فلسطینی شد.

او از کودکی به‌عنوان کسی شناخته می‌شد که در مقابل نیروهای اسراییلی ایستادگی می‌کند. عهد از چهار سالگی با والدینش در راهپیماییها و تظاهرات فلسطینی ها علیه اشغالگری شرکت داشت. او همواره می‌گفت که شرکت در راهپیمایی علیه سیاستهای اسراییل تضمین کننده ادامه مبارزه است.

او هر جمعه در روستای نبی صالح در راهپیمایی شرکت می‌کرد و شعار می‌داد «از سرزمین ما خارج شوید، اینجا خاک شما نیست.» او می خواست که در رشته حقوق تحصیل کند تا بتواند به‌عنوان یک وکیل از وطن و مردم و خانواده‌اش دفاع کند.

راهپیماییها در روستای نبی صالح از دسامبر سال ۲۰۰۹شروع شد و در این راهپیمایی ساکنان روستا و بعضی از کسانی که علیه دیوار کشیهای اسراییل و مصادره روستای نبی صالح به نفع شهرک یهودی نشین «حلمیش» بودند در این راهپیمایی شرکت می‌کردند.

 

خانواده عهد التمیمی

عهد التمیمی فرزند باسم التمیمی‌، زاده روستای نبی صالح در سال ۱۹۶۷است. او در دانشگاه بیرزیت در رام‌الله در رشته اقتصاد تحصیل کرد و فوق‌لیسانس حقوق را در دانشگاه بارسلون گرفت. نیروهای اسراییلی اولین بار او را در سال ۱۹۸۸در اثنای قیام مسجد الاقصی دستگیر کردند و در سال ۱۹۹۳، دوباره دستگیر شد و او را شکنجه کردند به‌طوری‌که یک دست و یک پای او فلج شد. عمه عهد التمیمی در سال ۱۹۹۳ هنگامی که در دادگاه فرزندانش حضور داشت دچار سکته شد و جان باخت.

مادر او نریمان التمیمی متولد عربستان سعودی در سال ۱۹۷۷ در شهر رام‌الله تحصیلات متوسطه‌اش را به پایان رساند. او بیش از ۵بار دستگیر شد و به اتهام فیلم‌برداری از جرایم نیروهای اسراییلی در روستای نبی صالح توسط آنها مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفته است. او سه پسر به‌نامهای وعد، محمد و سلام دارد و تنها دخترش عهد است.

پدر و مادر عهد التمیمی اعضای کمیته مقاومت مردمی علیه دیوار کشی و شهرک‌سازیهای اسراییل است که در سال ۲۰۰۹در روستای نبی صالح تأسیس شده است.

در دسامبر سال ۲۰۱۲ عهد مدال شجاعت را از طرف شهرداری «پاشاک شهیر» در استانبول دریافت کرد و با رجب طیب اردوغان به‌عنوان نخست‌وزیر وقت ترکیه دیدار کرد.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e3663d6-9915-4104-b19b-5ac0fc29b653"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات