728 x 90

آرژانتین شبکه جمع‌آوری کمک مالی برای حزب‌الله لبنان را متوقف کرد

متوقف کردن جمع آوری شبکه مالی حزب الله لبنان در آرژانتین
متوقف کردن جمع آوری شبکه مالی حزب الله لبنان در آرژانتین

آرژانتین سرمایه‌های یک شبکه جمع‌آوری کمک مالی برای گروه تروریستی حزب‌الله لبنان را مسدود کرده است.

سایت فوروارد ـ ۲۵تیر۹۷

بوینس آیرس ـ آرژانتین

آرژانتین در اولین اقدام شبکه کمک مالی حزب‌الله را هدف قرار داد. واحد اطلاعات مالی آرژانتین احتمال اقدامات جنایی توسط اعضای این گروه لبنانی را که در آرژانتین زندگی می‌کنند مطرح کرد و اعلام نمود این شبکه درگیر پولشویی و سرمایه‌گذاری بر روی اعمال تروریستی است.

 

سازمان جنایی حزب‌الله لبنان در آرژانتین

واحد اطلاعات آرژانتین در مورد گروه برکات Barakat تحقیق می‌کند. این گروه یک سازمان جنایتکار مرتبط با حزب‌الله است که در منطقه معروف به « مرز سه‌گانه » و متشکل از آرژانتین، برزیل و پاراگوئه است، عمل می‌کند. در نتیجه دولت آرژانتین فرمانی دولتی برای مسدود کردن سرمایه‌ها و پول اعضای این گروه صادر کرده و مطابق قانون ملی جنایی مربوط به جلوگیری از حمایت مالی از تروریسم عمل کرده است.

 

آمریکا:‌ حزب‌الله بزرگترین شبکه جرایم سازمان‌یافته در جهان

آمریکا، اعلام کرد شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان وابسته به رژیم ایران، سوای از فعالیت‌های نظامی آن، اکنون به یکی از بزرگترین شبکه‌های جرایم سازمان‌یافته در جهان تبدیل شده است.

به گزارش العربیه آمریکا گفته است حزب‌الله با کارتل‌های مواد مخدر در آمریکای جنوبی، از طریق قاچاق و ۲۰۰میلیون دلار پولشویی در ماه، ارتباط دارد. آمریکا به‌دنبال مقابله با این رابطه غیرقانونی، میان حزب‌الله و جنایت‌های سازمان‌یافته جهانی است.

بنا‌ به این گزارش کنگره آمریکا در حال بررسی قانونی است که به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور اجازه خواهد داد، حزب‌الله لبنان را سازمانی خارجی قاچاق مواد مخدر یا سازمان جرایم خارج از مرزها، به‌شمار آورد.

از سوی دیگر، دو نفر از اعضای «کمیته نظارت و اصلاح دولتی» وابسته به مجلس نمایندگان آمریکا، طی نامه‌یی به دادستانی این کشور، خواستار تحقیق درباره نقش دولت باراک اوباما، درباره توقف عملیات اداره مبارزه با مواد مخدر علیه شبکه تجارت قاچاق مواد و سلاح وابسته به حزب‌الله لبنان شده است.

پیشتر، یک گزارش آمریکایی، فاش کرد که دولت باراک اوباما، برای رسیدن به توافق هسته‌یی با رژیم ایران، تحقیقات اداره مبارزه با مواد مخدر درباره شبکه جرایم سازمان‌یافته وابسته به حزب‌الله را متوقف کرده بود. این اقدام دولت اوباما، به حزب‌الله اجازه داد از طریق قاچاق مواد مخدر و پولشویی، به میلیاردها دلار دست یابد و در خرید سلاح استفاده کند.
گزارش تحقیقی منتشر شده توسط روزنامه "پولیتیکو" گفت که تحقیقات اداره مبارزه مواد مخدر آمریکا تحت عنوان پروژه «کاساندرا» از سال 2008، و با کمک 30دستگاه امنیتی داخلی و خارجی، آغاز شده بود تا در مورد شبکه جنایتکار قاچاق کوکائین و سلاح و پول‌شویی گروه حزب‌الله تحقیق کند.

 


پروژه کاساندرا

پروژه کاساندرا یک تحقیقات مخفی شامل ۳۰نهاد امنیتی آمریکا و خارجی بود. این تحقیقات نشان داد که حزب‌الله ۱میلیارد دلار در سال از قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و پولشویی جمع‌آوری کرده است. حزب‌الله به کارتل لوس زتاس کمک کرد تا مقادیر زیادی کوکائین را به ایالات‌متحده انتقال دهد. این پول که از فروش مواد مخدر در ایالات‌متحده به دست آمد، برای خرید خودروهای دست‌دوم به کار گرفته شد. این ماشین‌ها دوباره در غرب آفریقا فروخته می‌شدند و سپس این پول به بانکهای حامی حزب‌الله در لبنان فرستاده می‌شد.

همان‌طور که حزب‌الله به تقویت روابط خود با کارتل‌های مواد مخدر و سازمانهای جنایی در سراسر منطقه مثلث مرزی، ونزویلا و دیگر کشورهای آمریکای‌ لاتین ادامه می‌دهد، برای تروریستها قاچاق مواد مخدر، سلاح و دیگر مواد قاچاق کالا به آمریکا آسان‌تر می‌گردد.

 

لینک‌های مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcdbc0ba-7aad-44e5-b757-8a5116f45705"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات