728 x 90

آخوندها چرا مقامات آمریکایی را تحریم کردند؟

تحریم
تحریم

در پی انتشار حکم دادگاه استکهلم مبنی بر اشد مجازات برای دژخیم حمید نوری، وزارت‌خارجه آخوندها در یک واکنش بی‌دنده و ترمز ۶۱مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

در اطلاعیه عجولانه‌ای که توسط وزارت‌خارجه آخوندها صادر شده، پس از انبوهی دشنام به مجاهدین به‌خاطر پیروزی بزرگ جنبش‌دادخواهی، نام ۶۱تن از مقامات بلندپایه آمریکا مانند مایک پمپئو، رابرت توریسلی، جوزف لیبرمن، رابرت جوزف، مایکل موکیزی، لویی فری، جان بولتون و... را در لیست تحریم‌های رژیم! قرار داده است.

سؤال اینجاست که رژیم آخوندی چه تحریمی بر این شخصیتها اعمال می‌کند و چه منافعی از آنها را می‌تواند محدود کند. طبعاً وقتی آمریکا کشوری را تحریم می‌کند به‌دلیل قدرت سیاسی و مالی و بین‌المللی اش امکان ایجاد محدودیت برای عمده شخصیتها و کشورهای جهان را دارد. اما آخوندها واقعاً چه محدودیتی می‌توانند برای افراد خارجی و به‌خصوص شخصیت‌های برجسته آمریکایی ایجاد کنند؟!

شاید شما هم این امر برایتان خنده‌دار باشد و بسیاری با خواندن این خبر به ریش آخوندها می‌خندید اما با خواندن متون رسمی رژیم ممکن است این پرسش در ذهن انسان متبادر شود. که واقعاً چرا؟!

قبل از پاسخ به این سؤال ابتدا نگاهی کنیم به بخش ششم قانون به‌اصطلاح «مقابله با نقض حقوق‌بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» که محدوده مجازاتها و اقدامات متقابل آخوندها را تشریح کرده است. در این بخش در خصوص محدودیت‌هایی که برای افراد تحریم شده در نظر گرفته شده آمده است که برای این افراد روادید صادر نمی‌شود، قوه قضاییه رژیم اموال این اشخاص را توقیف می‌کند، وزارت امور اقتصاد رژیم تراکنشهای بانکی این افراد را مسدود می‌کند و و...

اگر سرتاپای این قانون را به‌دقت مطالعه کنید فقط حاوی دود و دم است و بهتر متوجه می‌شوید که آخوندها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

مسعود رجوی در بخشی از پیام ۲۵تیر خود درباره لیست‌گذاری مقامات آمریکایی گفت: «تعداد قابل توجهی از شخصیتهایی که به‌خاطر مخالفت با لیست‌گذاری مجاهدین و حمام‌های خون در اشرف و لیبرتی امروز در لیست خامنه‌ای-رئیسی، نام‌گذاری تروریستی شدند، همانها هستند که از هدفهای بمب‌گذاری دیپلمات تروریست و مزدوران سلول خفته در گردهمایی بزرگ و سوژهٔ قتل و جنایت بودند».

 

هم‌چنانکه می‌بینید هدف رژیم از این اقدام، نشان دادن چنگ و دندان تروریستی به کسانی است که از مجاهدین حمایت می‌کنند. اما از سر استیصال آن را در قالب یک قانون من‌در‌آوردی به جامعه جهانی قالب می‌کند. هم‌چنین فکر می‌کند ممکن است با راه‌انداختن دود و دم تبلیغاتی شاید که این شخصیتها بار دیگر دست از حمایت از مجاهدین بردارند. اما این را هم کورخوانده است!

سناتور دان بیکن نماینده کنگره آمریکا که در همین لیست پوشالی تحریم‌های آخوندها جای گرفته در قبال قرار گرفتن نامش در این لیست بلافاصله واکنش نشان داد و نوشت: «... ایران من را تحریم کرده است. یک نشان افتخار برای من. رژیم ایران مردم خود را سرکوب و ترور می‌کند و بزرگترین صادر‌کننده تروریسم در جهان است. من مشتاق روزی هستم که ایران دمکراتیک، سکولار و غیرهسته‌یی داشته باشیم که با همسایگان خود در صلح باشد».

 

اکنون دیگر باید به پاسخ این پرسش رسیده باشیم، آخوندها در حضیض ذلت و ضعف، دود و دم تبلیغاتی می‌کنند و در سراشیب سرنگونی و در مواجهه با ضربات دریافتی از مقاومت و کانون‌های شورشی و پیروزیهای رو به گسترش جنبش دادخواهی آچمز شده‌اند. از آن ماست پیروزی...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4e30f7f-a83e-4f83-946f-6a697842a512"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات