728 x 90

آخوند نورمفیدی: رضاخان آمد به‌زور چادر را برداشت موفق نشد، با زور هم نمیشه چادر بر سر کرد

آخوند نورمفیدی
آخوند نورمفیدی

آخوند نورمفیدی در نمایش جمعه گرگان روز جمعه ۲۴تیرماه مجبور به اعتراف به شکست رژیم در امر حجاب اجباری که این روزها آنرا در بوق و کرنا کرده و برای وارد آوردن فشار حداکثر جهت کنترل تضادهای معیشتی گفت: با اجبار و زور هم نمیشه بالاخره چادر به سر زن‌ها کرد و زنها را با حجاب کرد با فشار نمیشه با بگیر و ببند نمیشه.

وی در استیصال از عملکرد این طرح سرکوبگرانه و مقاومت زنان در مقابل آن افزود: بالاخره این مسأله‌ای ست که دوران رضا خانی و اون فرزند ناخلفش ۴۰-۴۵ سال از سال۱۳۱۴ تا ۵۷ اینها تلاش کردند که مسأله حجاب را در کشور نادیده بگیرند ۴۰-۴۵ سال کار کردند اینها که فرهنگ جامعه را عوض بکنند. بنابراین ما اگر می‌خواهیم که جامعه ما انشاالله محجبه باشد که انشاالله خواهند بود اینها باید کارهای فرهنگی انجام بگیرد تلاشهای فرهنگی بشه از خانه باید شروع بشه از مدرسه شروع بشه از دبیرستان و دانشگاه از جامعه به‌هرحال... اونهم فرهنگ‌سازی بشه والا به‌زور نمیشه حجاب بر سر مردم کرد رضا خان آمد به‌زور چادر را برداشت موفق نشد با زور هم نمیشه چادر بر سر کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e096be0c-b389-4f1a-93e0-abeff0b6d553"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات