728 x 90

آخوند مصباحی مقدم: مصلحت نظام را مبنا قرار می‌دهیم نه هوا و هوس‌ها را

آخوند غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
آخوند غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

آخوند غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیش از خطبه نمایش جمعه تهران با تصویب لوایح اف.ای.تی.اف مخالفت کرد و گفت: الحاق ایران به کنوانسیونهای پالرمو و CFT در شرایط تحریم است. عده‌یی از جمله دولت اصرار دارد ما به این کنوانسیون‌ها بپیوندیم که استدلالشان این است که اگر ما به این کنوانسیون‌ها بپیوندیم شفافیت بین‌المللی را در مورد داد و ستدهای خود به وجود آوردیم و نتیجه آن، اعتماد بانک‌های خارجی به معاملات ما است و منجر به افزایش داد و ستدهای ما می‌شود.

این در شرایط غیرتحریمی سخن نادرستی نیست اما در شرایط تحریمی اولاً مجلس محترم دو لایحه تأمین مالی تروریسم و پولشویی تصویب کرد، شورای نگهبان ایراد گرفت و مجمع اصلاح و ابلاغ کرد.

پس ما دو قانون داخلی داریم که شفافیت داد و ستدهای مالی را در کشور برای ما تأمین می‌کند. طبعاً این شفافیت مالی برای FATF هم مدنظر بوده گرچه در مورد همین دو لایحه هم FATF می‌گوید فلان کار را کنید، این را اضافه کنید و تغییر دهید.

نخیر به شما ارتباطی ندارد اینها دو قانون داخلی ما است. اما دو لایحه دولت برای کنواسیون پالرمو و CFT دقیقاً همین دو قانون است منتهی برای مناسبات بین‌المللی تا دهان دیگران را ببندیم.

اگر این دو قانون بخواهد ما به آنها ملحق شویم هیچ جهت حسنی برای ما ندارد.

سؤال شد آقای ظریف اگر به این کنواسیون بپیوندیم اوضاع مالی ما بهتر خواهد شد؟ گفتند قول نمی‌دهم.

آقای رئیس جمهور هم همین را گفت. پس قول نمی‌دهند بهتر شود اما بدتر می‌شود یا نه؟

رئیس جمهور و آقای ظریف می‌گویند اوضاع مالی بدتر نخواهد شد اما من می‌گویم بدتر خواهد شد.

وی افزود: آیا به مصلحت دولت و ملت ایران هست که در شرایط تحریمی سخت آمریکا داد و ستدهای خارجی خود را برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که اعضای شورای ناظر FATF هستند آشکار و شفاف کنیم؟

رئیس دوره‌ای FATF اکنون آمریکا است. آقای مارشال بیلینگزلی این پست را در اختیار دارد. همان آدمی که مسئول تحریم‌های ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا بوده و هست مترصد است ایران به این کنواسیون ملحق شود تا اهرم لازم برای مهار داد و ستدهای ایران پیدا کند. چون با پیوستن ما، متعهد می‌شویم و رقبای ما متعهد می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: ضمنا اروپا متعهد شده که ۱۲راه‌کار برای تجارت ایران با اروپا فراهم کند. حتی یک قدم برنداشته است. ۹ماه گذشت و کاری نکردند. می‌آیند کانال خرید اینس‌تکس را ایجاد می‌کنند. این کانال، کانال مالی نیست و کانال خرید است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaeac1a2-32af-4c6d-b94c-116c83f4aae5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات