728 x 90

آخوند روحانی: کنترل روزمره خامنه‌ای بر اقدامات تصنعی نظام برای مهار بحران ارزی و اقتصادی

سران  سه قوه رژیم
سران سه قوه رژیم

آخوند روحانی بعد از جلسه‌یی از سران سه قوه حکومت آخوندی از کنترل روزمره خامنه‌ای براقدامات تصنعی نظام برای مهار بحران ارزی و اقتصادی خبر داد و گفت: امروز جلسه‌یی داشتیم که این سیاست را چگونه اجرایی کنیم.

 

آخوند روحانی ـ ۲۰آذر ۹۷:

«در بخش اقتصاد ما در هفته‌های گذشته چارچوبی را تنظیم کرده بودیم که این چارچوب در واقع به یک نحوی مسأله بودجه سال آینده را هم سیاست‌هاش دربر می‌گرفت.

مقام معظم رهبری رهنمودی را دادند بر مبنای این رهنمود جدید امروز ما جلسه‌ای داشتیم که این سیاست را چگونه اجرایی و عملیاتی کنیم».

 

رئیس‌جمهور ولایت فقیه، که با فریادهای دروغگو دروغگوی زحمتکشان و مردم غارت شده و به ستوه آمده، مواجه است، در «بلوف درمانی»، رکورد جدیدی بر جای گذاشت و به‌نحو مضحکی مدعی شد بعد از اجرایی شدن تحریمهای نفتی و مالی، همه چیز برعکس شده و «می‌خواهم به صراحت بگویم که صادرات نفت ما بعد از ۱۳آبان به مراتب بهتر شده!».

«امروز البته یک بخشی از جلسه ما هم در مذاکره با وزیر نفت و شرایط فروش نفت گذشت و بحمدالله شرایط مناسب و خوبی داریم آمریکاییها هدفشان این بود که جلوی صادرات نفت ما را بگیرند و من می‌خواهم به صراحت به مردم خودمان بگویم که صادرات نفت ما بعد از ۱۳آبان به مراتب بهتر شده!

امروز البته یک بخشی از جلسه ما هم در مذاکره با وزیر نفت و شرایط فروش نفت گذشت و بحمدالله شرایط مناسب و خوبی داریم آمریکاییها هدفشان این بود که جلوی صادرات نفت ما را بگیرند و من می‌خواهم به صراحت به مردم خودمان بگویم که صادرات نفت ما بعد از ۱۳آبان به مراتب بهتر شده!»

 

همچنین سخنرانی روز دوشنبه آخوند روحانی در مورد ناچاری رژیم به تن‌دادن به کنوانسیونهای مربوط به اف.ای.تی.اف و زمینه‌سازی برای دو نرخه بنزین، به بحران در درون رژیم دامن زد.

آخوند روحانی – ۱۹آذر۹۷

«این اشکال کار ما است فرصتها را می‌سوزانیم هدر می‌دهیم. ما الآن می‌خواهیم با بانکهای خارجی کار کنیم بدون کار کردن با بانکهای خارجی اقتصاد ما حل نمیشه حل میشه

چه اشکالی داره که ما سوخت رو دو نرخه کنیم برای کسی که درست رانندگی می‌کنه و برای کسی که احتیاط نمی‌کنه. توی دنیا روز تعطیل سوخت یک نرخ داره، روز کار یه نرخ داره، موقع شلوغی یک نرخ داره».

 

این اظهارات آخوند روحانی، اوضاع بحرانی در درون رژیم را بحرانی‌تر کرد و سپاه پاسداران و باند خامنه‌ای رئیس‌جمهور ارتجاع را به‌خاطر ارتباط برقرار کردن میان گرانی و FATF شلاق‌کش کردند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس در مطلبی با عنوان «دو راهی غلط روحانی / نه تعهدات FATF، نه گرانی» نوشت: روحانی مردم را در دو راهی غلط FATF و گرانی قرار داده است. در گذشته در دو راهی برجام و تحریم بود، الآن هم برجام داریم و هم تحریم وهم گرانی و مشکلات عدیده اقتصادی.

 

محسن کوهکن عضو مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای گفت: برخلاف ادعای روحانی، هیچ‌یک از نمایندگان و منتقدان نگفته‌اند که اگر FATF را امضا کنید، اسلام به خطر می‌افتد... بخش عمده شرایط فعلی، حاصل مدیریت روحانی و دولت اوست و باید پاسخگو باشد.

 

روزنامه سپاه پاسداران نیز می‌نویسد: آیا روحانی می‌خواهد گرانی‌های احتمالی آینده را به فرض نپیوستن به FATF به نفع خود مدیریت کند یا می‌خواهد با این وعده اهرم فشار فراقانونی برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی ایجاد کند؟! روحانی در شرایطی سعی دارد افکار عمومی را برای آغاز سهمیه‌بندی بنزین آماده کند که دولت او بنزین دو نرخی را به سخره گرفت (و تک نرخی کرد) و وضعیت به قدری عجیب شده‌است که برای توجیه‌سازی روی قیمت بنزین در جهان و چند نرخی‌بودن آن دست گذاشته می‌شود.

 

خبرگزاری سپاه پاسداران با انتشار کلیپ بر روی تناقضهای حرفهای قبلی و فعلی روحانی انگشت گذاشت و در توضیح آن نوشت: از وعده ارزانی ۲۰درصدی با برجام تا وعده ۲۰درصدی با fatf

 

سخنرانی روحانی در مازندران ۲۰مهر ۹۴:

«ما چرا دنبال مذاکره رفتیم؟ آنچه برای ما مهمه رونق اقتصادی کشور ماست. من به‌عنوان نماینده شما، به‌عنوان خادم شما چه جور رضایت بدم که به‌خاطر تحریم هر جنسی که وارد کشور می‌شد و هنوز هم البته تا تحریم هست این چنین است، ۱۵تا ۲۰درصد اضافه از جیب مردم پرداخت بشه. ما حق نداریم ما حق نداریم از جیب مردم شعار بدیم. هر که میخواد شعار بده از جیب خودش. از زندگی خودش، نه از زندگی فقرا، نه از زندگی محرومین».

 

 سخنرانی روحانی در تهران ۱۹آذر ۹۷:

«ما الآن می‌خواهیم با بانکهای خارجی کار کنیم بدون کار کردن با بانکهای خارجی اقتصاد ما حل نمیشه حل میشه منتهی با ۲۰درصد گرانتر شما جنس وارد می‌کنی از این صرافی به آن صرافی از آن صرافی به آن صرافی ۲۰درصد گرانتر برایت در می‌آید اگر با سیستم بانکی باشه ۲۰درصد ارزانتر در می‌آید بحث هزینه هست می‌گوئید اف.ای.تی.اف باشه یا نباشه؟ یکنفر نمی‌آید بگه اف.ای.تی.اف باشه یعنی ۲۰درصد ارزانتر، اف.ای.تی.اف نباشه یعنی ۲۰درصد گرانتر خب اونی که شعار میده بیاید هزینه‌اش را پرداخت بکنه».

 

در همین حال، مهدی محمدی عضو سابق تیم مذاکره‌کننده اتمی رژیم به پیامدهای گره خوردن سرنوشت برجام با دولت آخوند روحانی نوشت: ظریف یا نباید آینده خود را چنین محکم به آینده برجام گره می‌زد یا این‌که باید می‌توانست آینده برجام را مدیریت کند. برجام اکنون آینده‌ای ندارد. گذشته‌اش هم از دست رفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2fad0c2-1ead-45d5-b1d7-a6ff1cd9e9be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات