728 x 90

آخوند روحانی: از فردا مساجد ۱۳۲شهرستان که وضعیت سفید دارند باز می‌شود

آخوند حسن روحانی
آخوند حسن روحانی

آخوند حسن روحانی روز یکشنبه ۱۴اردیبهشت گفت: طبق گزارشها مردم به‌طور میانگین ۸۳درصد نکات بهداشتی را مراعات کرده‌اند و "‌‌۱۳۲ شهرستان که وضعیت‌شان سفید است از فردا مساجدشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می‌شود و روز جمعه نمازجمعه" خواهند داشت.

وی که برای بازگشایی‌ها عجله دارد درباره بازگشایی مدارس افزود: قرار شد که در مناطق کم‌خطر ۲۰اردیبهشت مدارس با رعایت پروتکل‌ها بازگشایی شود و یک ماه آموزش داشته باشیم و بعد هم امتحانات؛ نگران نحوه اجرای پروتکل‌ها بودم؛ قرار شد به ۲۷اردیبهشت تغییر کند و تا قبل از آن باز هم مطالعه شود؛ نباید هیچ نگرانی ایجاد شود.

آخوند روحانی در ادامه اضافه کرد: آماری که در جلسه ارائه شد این بود که طی ۲۴ساعت گذشته مراجعه‌کنندگان به بیمارستان برای بستری بسیار پایین بوده" است.

وی گفت: باید خودمان را برای شرایط بد هم آماده کنیم، یعنی با بدبینی به موضوع نگاه کنیم و بگویم این شرایط ممکن است تا تابستان هم طول بکشد و یا دوباره در مقطعی اوج بگیرد.

آخوند روحانی بدون هیچ توضیحی درباره این غربالگری مورد ادعایش، افزود: در نوبت اول غربالگری ۷۸میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند" و "‌‌در نوبت دوم غربالگری ۳۰میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

این در حالی است که بنا به‌گفته مقامات رژیم ایران و بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، از حدود ۸۲میلیون ایرانی کمتر از نیم میلیون نفر تا به امروز تست کرونا را انجام داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09011a07-f8ef-49b0-a443-4da245507951"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات