728 x 90

آخرین وضعیت جنگ در اوکراین

جنگ در اوکراین
جنگ در اوکراین

روز یکشنبه اول خرداد آندره دودا رئیس‌جمهور لهستان در یک سفر غیرمترقبه وارد اوکراین شد و ضمن دیدار با زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، در پارلمان این کشور سخنرانی کرد. وی در سخنان خود گفت: «این روزها صداهای نگران‌کننده‌ای به گوش می‌رسد که می‌گویند اوکراین باید تسلیم خواسته‌های پوتین شود. این فقط اوکراین است که حق دارد در مورد آینده خود تصمیم بگیرد. وی ضمن تأکید بر خروج روسیه از خاک اوکراین به‌عنوان پیش‌شرط هر نوع مذاکرات صلح، خطاب به‌زلنسکی افزود: هیچ چیز در مورد شما بدون شما قابل‌قبول نیست. . اگر حتی یک سانتیمتر از خاک اوکراین به‌خاطر دلایل اقتصادی یا مطامع سیاسی قربانی شود، ضربه بزرگی نه تنها برای ملت اوکراین، بلکه برای کل جهان غرب خواهد بود. وی افزود: من تا قبول عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا از پای نخواهم نشست. (رویترز اول خرداد)

 

نیویورک تایمز ۲خرداد ضمن درج گزارشی از آخرین وضعیت جنگ در اوکراین نوشت: نبردهای خونینی در شرق اوکراین در جریان است، اما هیچیک از طرفین نتوانسته است خط مقدم را به‌طور قابل توجهی به نفع خود در سراسر میدان جنگ تغییر دهد.

نیویورک تایمز افزود روسیه تاکنون تلفات سنگینی را متحمل شده است. اما اوکراین به ندرت درباره تلفات نظامی خود خبری را منتشر می‌کند. با این وجود زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور در کنفرانس خبری مشترک خود با رئیس‌جمهور لهستان در پاسخ به سؤال خبرنگاری گفت: در حال حاضر احتمالاً روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰نفر در سخت‌ترین جبهه جنگ در شرق کشته می‌شوند. آنها از کشور ما و استقلال آن دفاع می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e30dd171-3d6c-42dd-98ba-f3c8afdbe3d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات