728 x 90

آبزرور: پیامدهای منفی انتخابات رژیم ایران بر مذاکرات اتمی

مذاکرات وین
مذاکرات وین

روابط با غرب، جنگهای سوریه و یمن، توازن ژئوپلیتیک و شهروندان ایران نگران‌کننده است

آبزرور انگلستان در سرمقالهٔ خود درباره نمایش انتخاباتی دیکتاتوری آخوندی، درباره پیامدهای به‌کرسی‌نشاندن رئیسی جلاد توسط خامنه‌ای، می‌نویسد: «پیامدهای احتمالی منفی آن بر مذاکرات برای مهار برنامهٔ اتمی (رژیم) ایران، روابط با عربستان و غرب، جنگهای سوریه و یمن، توازن ژئوپلیتیک و بر شهروندان ایران نگران‌کننده است. این کشور خارق‌العاده، سرشار از استعداد انسانی، فرهنگ، تاریخ و منابع، به طرز تأسف‌باری سوءمدیریت شده است. از زمان آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری در سال۲۰۱۷ اوضاع از بد به‌بدتر تبدیل شده است... مشکلات شدید اقتصادی و ناآرامی‌های اجتماعی که با سرکوب‌های مرگبار معترضان و فعالان جامعهٔ مدنی، به‌ویژه در سال۲۰۱۹، روبه‌رو شد، افزایش اعدام و حبس مخالفان سیاسی و افزایش خصومتها علیه غرب به‌طور قابل فهمی تأثیر ناامید کننده در تعامل دمکراتیک، به‌ویژه در میان ایرانیان جوان‌تر داشته که نسبت به‌تغییر مثبت ناامید شده‌اند».

آبزرور با اشاره به‌ شکست سراب میانه‌روی در حکومت آخوندی و فراخوانهای فزاینده به‌تحریم نمایش انتخابات، می‌افزاید:

امید به‌ اصلاحات داخلی و شروع جدیدی با اروپا و عربستان که با تشویق تماس‌های غیررسمی اخیر، تشویق شده، ممکن است ناکام بماند.

(هم‌چنین) مذاکرات غیرمستقیم با ایالات متحده در مورد احیای توافق اتمی که این هفته در وین به‌ اوج خود می‌رسد، در معرض خطر جدی، خواهد بود» (سایت گاردین ۲۳خرداد۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/919ada4d-ac1a-470e-ae9f-86734f40670c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات