728 x 90

آب زاینده رود کجاست؟

اعتراض کشاورزان خشمگین اصفهان به مافیای آخوندی
اعتراض کشاورزان خشمگین اصفهان به مافیای آخوندی

این روزها بحث آب زاینده رود و قطع آن توسط دولت و پاسداران، کار را به یک خیزش بزرگ اجتماعی کشانده است. گزارشی در همین زمینه:

آب زاینده‌رود کجاست؟

زاینده رود پرآب‌ترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که ۷۴.۰۳درصد آب آن متعلق به کشاورزان و ۲۴.۰۷درصد آن متعلق به دولت است اما اکنون تمامی آب آن‌را دولت تصاحب کرده و سهم کشاورزان اساساً قطع شده است.

این رودخانه در سال‌های اخیر ضمن تأمین آب مزارع دو استان چهار محال و اصفهان، آب مورد نیاز شماری از صنایع سنگین را هم تأمین می‌کرده که از آن جمله باید به صنایع پتروشیمی اصفهان، پالایشگاه اصفهان، صنایع شیمیایی، شرکت نفت سپاهان و شماری از نیروگاههای فعال در منطقه و صنایع فولاد و تأسیسات اتمی رژیم در اصفهان اشاره کرد که تماماً متعلق به سپاه پاسداران، بنیادهای خامنه‌ای و دولت هستند.

به‌عنوان نمونه، روشن نیست آبی که در محدوده سد تا پل «کله» توسط پمپاژ منحرف می‌شود به کجا می‌رود؟ آبی که به تنهایی بیشتر از کل آبی است که سالانه توسط تونل دوم کوهرنگ و تونل چشمه‌لنگان وارد زاینده رود می‌شود!

در کنار این موارد باید به حفر هزاران چاه عمیق در منطقه اشاره کرد که فروش امتیاز حفر آنها در انحصار دولت است و انحصار فروش آب پشت سدها با سپاه پاسداران. آبی که نزدیک به ۷۵درصد آن متعلق به کشاورزان است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08fc60d7-3e20-4d2f-9243-13900f46b24e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات