728 x 90

«پنهان‌کاری ساختاری، به‌مراتب بدتر از دروغگویی»!

هواپیمای اوکراین
هواپیمای اوکراین

جنایت شلیک به هواپیما و تلاش ۳روزه برای لاپوشانی آن، تبدیل به بحران دیگری در حاکمیت آخوندی شده و شکاف در نظام ولایت را عمیق‌تر کرده، شکافی که تا دیروز مدعی بودند در اثر هلاکت پاسدار قاسم سلیمانی تبدیل به وحدت شده است.

پاسدار حسین شریعتمداری در کیهان گوشه‌ای از این «وحدت» آخوند نشان و کذایی را به نمایش گذاشت و با اشاره به غلط کردم گویی پاسدار حاجی نژاد، با پیش کشیدن ماجرای سقوط هواپیمای مسافربری در یاسوج در بهمن‌ماه سال ۹۶ به دولت روحانی حمله کرد و نوشت: «در همین کشور خودمان... برخی از مسئولان غرب‌باور نه فقط از مردم کمترین عذرخواهی نکردند بلکه با اظهارات غیر‌مسئولانه خود بر زخم نزدیکان افراد جان‌ باخته نیز نمک پاشیدند. مثلاً اعلام کرده‌اند، جای نگرانی نیست همه جان‌ باختگان بیمه بوده‌اند! ».(کیهان۲۲ دی ۹۸ )

دروغگویی برای کتمان علت واقعی سقوط هواپیمای اکراینی، نیروهای اخص رژیم را هم دچار بهت و پریشان‌حالی کرده است.

خبرگزاری حکومتی دانشجویان به‌نقل از بسیجیهای دانشگاه امیرکبیر نوشت آنها « ضمن بهت و غافلگیری بسیار از این واقعه خواستار محاکمه و استعفای کسانی شدند که افکار عمومی را عمیقاً جریحه‌دار کردند».

بسیجیهای دانشگاه امیرکبیر در اطلاعیه خود با نگرانی از ترس و خشم مردم نوشته‌اند: «در این روزهای سخت و پرالتهاب پس از » هلاکت « قاسم سلیمانی با این تصمیم نابخردانه در اطلاع‌رسانی با تبعات خود (منظور خشم و خروش دانشجویان و مردم به‌پا خاسته‌ است) امکان فضای انسجام بسیجیها از بین رفته است».(خبرگزاری دانشجو ۲۱ دی ۹۷ )

این اطلاعیه را بسیجیهای دانشگاه امیرکبیر در حالی منتشر کرده‌اند که می‌دانند فرماندهٔ کل قوا کسی جز ولی‌فقیه مفلوک نیست که خودش با فرار به جلو بعد از شکست دجالیت سه روزه‌اش در کتمان علت سقوط هواپیما، به صحنه آمده تا خودش را از جنایت انجام شده در ببرد.

ولی‌فقیه ارتجاع، مدعی شده روز ۲۱ دی ۹۸ از واقعیت با خبر شده و روحانی رئیس‌جمهور شیاد هم در سومین روز حادثه مدعی شد ساعتی پیش از واقعیت مطلع شده است.

آخوند روحانی در حالی چنین ادعایی می‌کند که رئیس شورای امنیت رژیم است.

روحانی برای برای دو قبضه کردن این فریبکاری‌اش، مهره‌های خودش را هم به صحنه فرستاد تا بگویند بی‌خبر بوده است.

معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور برای در بردن روحانی در یک توئیت نوشت: «تا عصر جمعه، آنچه برای رئیس‌جمهور قطعیت داشت منحصر به اطلاعات فنی بود و گزارش ستادکل نیروهای مسلح، عصر دیروز به رئیس‌جمهور ارائه شد».

این ادعای مسخره در حالی است که روحانی از همان شب شلیک به هواپیما از طریق بولتنهای امنیتی در جریان بوده و نقش خود را هم برای فرار از برملا شدن این واقعیت بازی کرده است. چنان‌چه مشاورش حسام الدین آشنا و سخنگوی دولتش علی ربیعی را به صحنه آمدند تا با دروغ و دغل نظام را در ببرند.

اکنون که بر اثر فشارهای بین‌المللی از جمله رؤسای جمهور اوکراین وکانادا رژیم آخوندی مجبور شد که از پشت‌پرده‌های فریب و دجالیت بیرون بیاید، عملاً تضاد به درون رژیم ریخته و صدای مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی را هم در آورده است.

روزنامه جهان صنعت وابسته به دولت روحانی در مورد این موضع‌گیریهای فریبکارانه می‌نویسد: «تا همین جمعه شب گذشته مقامات امنیتی به رسانه‌ها توصیه می‌کردند در دام امپریالیسم آمریکا نیفتند و برای تحت‌الشعاع قرار دادن و کاستن از شیرینی پیروزی عین‌الاسد، با کسانی که موشکهای پدافند هوایی ایران را عامل سقوط هواپیمای مسافری اوکراین می‌دانند، همصدا نشوند. بدترین موضع‌گیری در این زمینه، به حسام‌الدین آشنا ‌چهره به ظاهر فرهنگی دولت بازمی‌گردد که با ادبیات تحکم‌آمیز و نظامی، رسانه‌ها و بالاخص رسانه‌های خارج از کشور فارسی‌زبان را تهدید کرده بود. البته با روحیات آقای آشنا، چندان عجیب نیست که او هم‌چنان و با گستاخی بر سر کار خود حاضر می‌شود و نه استعفا می‌دهد و نه از این ادبیات، رفتار عجولانه و اشتباه مرتکب شده، عذرخواهی می‌کند».(جهان صنعت ۲۲دی ۹۸ )

عباس عبدی، از باند موسوم به اصلاح‌طلب هم در روزنامه اعتماد با اشاره به تماس تلفنی علی ربیعی می‌نویسد: «علی ربیعی به او گفته است که از طرف روحانی مطلع شده که روایتها درباره عدم اصابت موشک به هواپیما کاملاٌ دروغ بوده است.

بعدا معلوم شد که مسأله فراتر از دروغگویی است... یک پنهان‌کاری ساختاری که به‌مراتب بدتر از دروغگویی است!...به نظر من مسأله فراتر از دروغگویی است. با یک ساختار معیوب و ناکارآمد مواجهیم».(روزنامه اعتماد ۲۲دی ۹۸ )

لازم به یادآوری است که ربیعی روز ۱۹ دی طی بیانه‌ای سقوط هواپیما توسط موشک را انکار کرد و آنرا عملیات روانی و دروغ نامید که «هیچ کس مسئولیت این دروغ بزرگ را برعهده نخواهد گرفت». (سایت انتخاب ۱۹ دی ۹۸ )

نکته قابل‌ توجه دیگر این است که حالا که در اثر فشار جامعه جهانی سردمداران حاکمیت ناگزیر شده‌اند اذعان کنند هواپیما در اثر اصابت موشک شلیک شده از طرف رژیم سقوط کرده، بین سردمداران رژیم مسابقه «کی بود کی بود من نبودم» راه افتاده است.

غافل از این‌که دور این بازیها به سرآمده، و به‌محض این‌که سردمداران رژیم ناگزیر به اعتراف به جنایشان شدند، دانشجویان مبارز و مردم ایران به خیابان ریختند و خواستار پایان بساط دیکتاتوری ولایت فقیه شدند.

شدت و کوبندگی خشم انفجاری مردم و دانشجویان در تهران خبرگزاریهای حکومتی را هم ناگزیر از انعکاس این خیزش‌ها کرد.

خبرگزاریهای ایلنا و ایسنا ۲۱دی ۹۸ با درج تصویرهایی از جمعیت تظاهر کننده به این تظاهرات انعکاس دادند. البته طبق معمول بدون اشاره به شعارهای تظاهر کنندگان علیه خامنه‌ای و روحانی و تمامیت حکومت آخوندی.

خبرگزاری ایسنا به حضور نیروهای سرکوبگر انتظامی اشاره کرد. اما از شعارهای دانشجویان علیه آنان چیزی گزارش نداد.

شعارهایی که این بار مشخصاً شخص خامنه‌ای و سپاه پاسدارانش را هدف قرار داده است. ضمن این‌که دانشجویان و جوانان شورشی با شعارهای خود با هر نوع دیکتاتوری چه از جنس شاهی و چه شیخی مرزبندی کردند و دم و دستگاه تبلیغاتی خامنه‌ای را که می‌کوشید با نسبت دادن قیام‌کنندگان به دیکتاتوری منفور سلطنتی، چهره آنها را مخدوش کند بر هم زدند. از جمله شعارهای قیام‌کنندگان موارد زیر است:

-« مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر»

-«نه شاه میخوایم نه رهبر نه بد میخوایم نه بدتر»

-« ملت گدایی می‌کند آقا خدایی می‌کند»

-« این همه سال جنایت مرگ براین ولایت»

-« خامنه‌ای حیا کن مملکت را رها کن»

-«مرگ براصل ولایت فقیه، جمهوری اسلامی نابود باید گردد»

-«خامنه‌ای به هوش باش، ما ملتیم نه اوباش»

آری، این است پاسخ مردم دلیر ایران به حاکمیت ستم و غارت آخوندی که طی ۴۰ سال گذشته حرث و نسل این مملکت را به نابودی کشانده و رابطه‌ای جز فریب و دجالیت و دروغ با مردم ایران نداشته است.

خروش و قیام دانشجویان و مردم ایران‌زمین و استمرار آن، پاسخ آنها به این حاکمیت فریب و آدم‌کش است که بی‌تردید تا رهایی از حاکمیت منفور آخوندی و گرفتن انتقام خونهای به ناحق ریخته، از پای نخواهند نشست.

آری این قیام سر بازایستادن ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b7e6533-934f-4604-b959-469cb6a4e722"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات