728 x 90

«راهبرد دفع حداکثری» در وحشت از انفجار «‌انبار باروت»!

وحشت از انفجار «‌انبار باروت»!
وحشت از انفجار «‌انبار باروت»!

موضوع گرانی بنزین که جرقه شعله کشیدن آتش قیام مردم محروم و به جان آمده شد و آتش خشم مردم را بر هستی منحوس نظام ولایت فقیه شعله‌ور کرد، هنوز مورد بحث و بررسی رسانه‌ها و مهره‌های هر دو باند رژیم است.

اکثریت قریب به اتفاق آنها به ناگزیر بر این واقعیت تأکید می‌کنند که دود گرانی قیمت بنزین به چشم مردم محروم و فقر‌زده‌ای می‌رود که همه چیزشان را در این حکومت فاسد و چپاولگر از دست داده‌اند، اما در اثر گرانی بنزین به اقلیت ناچیز و مرفه وابسته به آن هیچ فشاری نمی‌آید.

به اعتراف ناگزیر آنها این اکثریت مردم هستند که باید تبعات گرانی بنزین و عواقب آن‌که به‌صورت افزایش قیمت بسیاری از مواد اساسی مورد نیازشان بارز می‌شود را تحمل کنند.

روزنامه حکومتی جمهوری در این زمینه با مخاطب قرار دادن سردمداران دولت روحانی به این واقعیت اذعان کرده و می‌نویسد: «سؤال این است که چرا هر وقت شما حضرات مسئولان تصمیم‌های اقتصادی می‌گیرید، به ضرر اقشار ضعیف تمام می‌شود؟».

در مقابل این مردم محروم و اقشار ضعیف، اقلیت ناچیز و انگلی وابسته به رژیم قرار دارند(به قول پاسدار محمدباقر قالیباف اقلیت ۴درصدی) که گرانی بنزین هیچ تاثیری روی زندگی آنها ندارد.

اقلیتی که روزنامه جمهوری آنها را «مرفهان» نامیده که «هر کدام چند خودروی پرمصرف دارند، بقدری پول دارند که اگر قیمت بنزین چند برابر دیگر هم افزایش پیدا کند باز هم می‌خرند و کوچک‌ترین تاثیری در زندگی‌ اشرافی آنها پدید نخواهد آمد». سپس جمهوری اضافه می‌کند که: «با این تصمیم شما، فقط اقشار ضعیف جامعه له می‌شوند» و در مورد مرفهین اذعان می‌کند که «نه سفرهای خارجی آنها کاهش یافت، نه تفریحات داخلی‌شان قطع شد، نه مهمانی‌های اشرافی‌شان تعطیل شد، نه بریز و بپاش‌هایشان تغییر کرد و نه مصرف بنزین شاسی‌بلند‌ها و خودروهای چند میلیاردیشان کم شد».

در مقابل آنها مردم محروم و فقیر قرار دارند که «از همان نان خالی بخور و نمیر که گیرشان می‌آمد محروم شدند».(جمهوری ۱۶آذر ۹۸)

این همان مردم محرومی هستند که در قیام آبانماه ۹۸ در بیش از ۲۰۰شهر به خیابان‌ها آمدند و رژیم را دچار لرزه سرنگونی کردند.

روزنامه آرمان نیز در زمینه شکاف عظیم طبقاتی میان اکثریت محروم جامعه و اقلیت اشرافی وابسته به حاکمیت می‌نویسد: «امروزه دهک‌های درآمدی معنای خود را از دست داده‌اند و همه امکانات زندگی در اختیار جمعیتی کوچک است و اکثریت مردم محتاج بسته حمایتی دولت شده‌ا‌ند. وقتی دولت اعلام می‌کند که می‌خواهد به ۶۰میلیون نفر کمک معیشتی پرداخت نماید یعنی طبقه متوسط جامعه از بین رفته و به طبقه فقیر تبدیل شده است».(آرمان ۱۶آذر ۹۸)

این شکاف، به عبارت دقیق‌تر همان نفرت مردم نسبت به رژیم است که روزنامه جمهوری اسلامی آن را به «انبار باروت» تشبیه کرده که «ماجرای بنزین فقط یک جرقه بود که به انبار باروت اصابت کرد و انفجار هفته آخر آبان را پدید آورد».

انفجاری که روزنامه سپاه(جوان) آن را « آشوب» و روزنامه آرمان آن را «خیزش» نامیده‌اند و به اعتراف روزنامه جوان «امنیت کشور(بخوانید امنیت نظام)» را «مورد تهدید قرار داد» و «خسارات سنگینی» بر آن وارد کرد.(جوان ۱۶آذر ۹۸)

در جریان این قیام «مدافعان امنیت» یعنی همان نیروهای سرکوب با همه رذالتها و شقاوتهایی که به‌نوشته روزنامه سپاه برای «مهار شرارت(بخوانید قیام و شورش)» انجام دادند، آن‌چنان طعم تلخ «خیزش» مردم و عملیات قهرمانه جوانان شورشی را چشیدند که هنوز ناله رسانه‌های حاکمیت به‌خصوص رسانه‌های وابسته به باند خامنه‌ای از آن بلند است. چنان‌چه روزنامه جوان به سردمداران حکومت توصیه می‌کند در برخورد با جوانان شورشی که آنها را اراذل و اوباش می‌نامد «راهبرد دفع حداکثری» آنها را بکار بگیرند، چرا که آنها «مسئول شهادت مدافعان امنیت و خسارت‌های سنگینی وارد شده بر کشور» هستند.

بسیار واضح است که این آه و فغانها نسبت به به‌خطر افتادن امنیت رژیم و توصیه به این‌که در مقابل قیام‌آفرینان می‌بایست راهبرد «دفع حداکثری» را بکار برد، وحشت از ادامه و استمرار قیام است.

هم‌چنان که دلسوزی شیادانه رسانه‌های وابسته به باند روحانی نسبت به اکثریت مردم فقیر نیز در هراس از همین واقعیت استمرار قیام و برای حفظ نظام جهل و جنایت آخوندی است که «اوجب واجبات» است.

روزنامه حکومتی جمهوری به حاکمیت آخوندی هشدار می‌دهد که «تصورتان این نباشد که ماجرا تمام شده است. سیاست‌هایتان را عوض کنید و به جای «انبار باروت» جامعه را به «انبان نان» تبدیل نمایید، در آن صورت می‌توانید مطمئن باشید که به وظیفه خود برای حفاظت از نظام عمل کرده‌اید».

البته کار مردم قیام‌آفرین با این نظام از این حرف‌ها گذشته است و مردم در قیام آبانماه نشان دادند که به هیچ چیزی جز این‌که خامنه‌ای با تمامیت نظام ولایت فقیه گورشان را گم کنند راضی نخواهند شد.

انبار باروت خشم و نفرت مردم و جوانان شورشی برای استمرار قیام در هر زمان و در هر مکان آماده انفجار است، تا زمانی که ریش و ریشه پلید حاکمیت آخوندی را بسوزاند و خاکستر آن را به گورستان تاریخ بسپارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e01137b7-ab59-478c-aac6-27bffefdd103"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات