728 x 90

دانيل ميتران,

پیامهای رئیس‌جمهور و رهبران سیاسی فرانسه، دولتمردان، رؤسای سنا و مجلس ملی فرانسه، در ادای احترام به دانیل میتران

-

دانیل میتران
دانیل میتران
تمام فرانسه یکپارچه و سوگوار، به دانیل میتران درود می‌فرستد و با او تجدیدعهد می‌کند.
رئیس‌جمهور فرانسه، نیکلاسارکوزی، طی پیامی در ادای احترام به دانیل میتران، تأکید کرد: او کسی بود که به ارزشهایی که به آن اعتقاد داشت، تا به آخر وفادار ماند. دانیل میتران در تمام زندگی‌اش چه در سختیها و چه در پیروزیها، از جمله در کنار همسرش پرزیدنت میتران فقید، هرگز تسلیم شرایط نشد. او به کسانی گوش داد که هیچ‌کس صدای آنها را نمی‌شنید.
رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد: دانیل میتران در سرنوشت استثنایی خود، همواره استقلال انگیزاننده خود را در کنار اراده و شرف استثنایی خود حفظ کرد.
سایر رهبران سیاسی و اجتماعی فرانسه از احزاب و گرایشهای گوناگون سیاسی، به دانیل میتران، به‌عنوان بانوی اول و قهرمان مقاومت ضدفاشیستی فرانسه، درود فرستادند.
فرانسوا هولاند کاندیدای سوسیالیستها برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت دانیل میتران «زنی بزرگ بود که از جوانی به مقاومت پیوست و شجاعت و انرژی عظیمش را در خدمت اهداف والایی چون آزادی گذاشت»
مارتین اوبری دبیرکل حزب سوسیالیست فرانسه، دانیل میتران را «وجدان فرانسه» توصیف کرد و گفت «فرانسه وجدانش را که می‌توانست رودررو با او حرف بزند، از دست داد». مارتین اوبری گفت: بانوی اول فرانسه «از چنان قدرت، نجابت، بخشندگی برخوردار بود که انسان فکر می‌کرد او جاودانه است».
سگولن رویال، کاندیدای دوره پیشین ریاست‌جمهوری فرانسه، گفت دانیل میتران زنی بزرگ بود: یک «مدافع خستگی‌ناپذیر حقوق انسانی، عاشق دفاع از اهداف بزرگ، و یک عضو مقاومت از اولین ساعتها، علیه هرگونه سرکوب».
برنارد آکوایه، رئیس مجلس ملی فرانسه، در توصیف دانیل میتران گفت او «زنی شجاع با اعتقاداتی فوق‌العاده عمیق بود که در تمام زندگیش و در تمام موقعیتها و شرایط از آنها با عزت و شجاعت دفاع کرد»
ژان پیر بل رئیس مجلس سنای فرانسه، با درود به دانیل میتران، او را «پرشور و استثنایی» توصیف کرد و نوشت: او از ۱۷سالگی وارد مقاومت ضدفاشیستی فرانسه شد و در تمام زندگیش هرگز مبارزه را برای عدالت و برای جهانی عاری از ظلم رها نکرد
ژان لوک ملانشون از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه گفت: «ما آن مشعل نبرد را که او به همه ما منتقل کرده است، حفظ خواهیم کرد. برای همه ما که او را بسیار دوست می‌داشتیم، فقدانش بسیار سنگین است»
ژاک لانگ وزیر فرهنگ فرانسوآ میتران، فقدان دانیل میتران را «دردی عظیم» توصیف کرد و گفت: «او یک زن شجاع بود که همواره آماده نبرد برای اهدافی بود که قلباً به آن اعتقاد داشت».
فرانسوا ربسمن، رئیس گروه سوسیالیستها در سنای فرانسه گفت: «محرومان، بی‌چیزها، رانده شدگان سراسر کره زمین، یکی از بهترین سخنگویانشان را از دست دادند»
ژرار لونگه، وزیر دفاع فرانسه در ستایش از دانیل میتران، گفت «او یک زن معتقد، بسیار متعهد، بسیار صریح و بسیار رزمنده بود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8d31c6b-adc2-4a30-8b28-7ff8959d647d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات