728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

داوود اغلو: سوریه با انزوای بیشتری روبه‌رو خواهد شد

-

احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه
احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه
در نشست روز گذشته اتحادیه عرب که در رباط پایتخت مراکش برگزار شد، کشورهای عضو اتحادیه عرب و ترکیه خواستار اتخاذ ”تدابیر فوری“ برای حفاظت از جان شهروندان سوری در برابر سرکوب خشونت‌آمیز رژیم بشار اسد شدند.

احمد داوود اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که در این اجلاس شرکت داشت، گفت: «اگر سوریه در همین مسیر حرکت کند، با انزوای بیشتری روبه‌رو خواهد شد».
داوود اوغلو از بشار اسد خواست پیام اتحادیه عرب را بشنود، از اعمال خشونت بیشتر علیه معترضان دست‌بردارد و زمینه را برای ”تغییرات دموکراتیک اجتناب‌ناپذیر“ در این کشور فراهم کند.
اتحادیه عرب در اجلاس شب گذشته خود به بشار اسد 3روز مهلت داد تا کشتار علیه مردم را متوقف کند. در غیراین‌صورت تحریمهای بیشتری را علیه رژیم اسد به تصویب خواهد رساند.
شیخ حامد الجاسم بن هالی، رئیس این اجلاس، در کنفرانس مطبوعاتی که به همین منظور تشکیل شده بود گفت: «صبر اتحادیه عرب در رابطه با رژیم بشار اسد بعد از سرکوب خونین تظاهرکنندگان و کشته شدن ۳۵۰۰تن از مردم، رو به پایان است».
وی افزود: «من نمی‌خواهم در مورد شانسهایی که وجود داشتند صحبت کنم زیرا این رژیم به آن فکر نمی‌کند، فقط می‌توانم بگویم ما به آخر خط رسیده‌ایم».
انتظار می‌رود که اتحادیه عرب تصمیم هفته گذشته خود را در مورد تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، نهایی کند.
خبرگزاری فرانسه ۲۵آبان درباره اجلاس اتحادیه عرب نوشت: این جلسه در شرایطی برگزار می‌شود که رژیم اسد در حال از دست دادن قدرت است و سربازان جداشده از ارتش به یک پایگاه نظامی در نزدیکی دمشق حمله کردند…
همزمان با نشست اتحادیه عرب در رباط، گروهی از هواداران بشار اسد به سفارت مراکش، که میزبان این نشست بود، حمله‌ور شدند و پرچم سفارت را پایین کشیدند.
حملاتی مشابه سفارتهای قطر و امارات در سوریه نیز صورت گرفت.
در پی این رویداد، مراکش سفیر خود را از سوریه فراخواند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d1043a6-c514-4f09-8444-8614eafef376"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات