728 x 90

شقه دروني رژيم,نظام پارلماني بجاي نظام رياستي,

مخالفت آخوند رفسنجانی با طرح حذف ریاست جمهوری

-

خامنه ای-رفسنجانی
خامنه ای-رفسنجانی
رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح حذف ریاست‌جمهوری نظام ابراز مخالفت کرد و گفت:
البته رهبر این موضوع را به آینده دور که ممکن است قابل بررسی باشد، محول کردند، چون تحقق محتمل این کار مستلزم تغییر در قانون اساسی آن هم با سازوکار خود و تغییر در جمهوریت نظام است، در غیراین صورت تضعیف بخش جمهوریت نظام خلاف قانون اساسی است... . که قطعاً این مهم مدنظر رهبر نبوده است.

رفسنجانی در مورد طرح انحلال ارگان تحت ریاست خودش مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز به تعریف و تمجید از آن پرداخت و مدعی شد: یکی از مراکزی که در آن از تجربیات و افکار سابقون نظام استفاده می‌شود، همین مجمع تشخیص مصلحت نظام است. در واقع اعضای مجمع، کپسول تجربه و اتاق‌ فکر نظام هستند و اشراف بسیار خوبی به مسائل و مشکلات دارند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از اظهارات خود، نسبت به بحرانهای مرگبار رژیم و از جمله بحران در باندهای آن، ابراز نگرانی شدید کرد و افزود: توطئه‌های چندجانبه و تهدیدهای قدرتهای استکباری جدّی (است) و در شرایط کنونی هیچ‌گونه تفرقه و درگیری را به صلاح نمی‌دانم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5122c94a-049f-4a6d-b06f-14b7ca439d43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات