728 x 90

اعتراض عليه مالكي,تشكيل دولت عراق,گسترش اعتراضها د

صالح المطلک به مالکی هشدار داد که بین ماندن در دولت و قرار گرفتن در کنار مردم و رفتن به زندان، دومی را انتخاب می‌کند

-

صالح مطلک
صالح مطلک
تلویزیون البابلیه گزارش داد:
صالح المطلک معاون نخست‌وزیر به‌دنبال نشست رهبران در کنفرانس مطبوعاتی که در محل اقامتش برگزار کرد گفت آن کسی که تلاش می‌کند عراق را تقسیم نماید به او می‌گوئیم تمام تلاش خودمان را به‌کار خواهیم برد که عراق متحد و عزیز باقی بماند.

صالح المطلک افزود: اگر کسی هست که می‌خواهد بحران به‌وجود بیاورد تا اشغال در عراق باقی بماند باید آن را با دهان خودش بگوید تا عواقبش را تحمل کند و اگر کسی می‌خواهد روزانه بحران‌سازی نماید تا این‌که این مسأله به تقسیم عراق منجر شود پس ما به او می‌گوئیم نزد ما صبر بسیار و شجاعت هست تا مقابل این موضع بایستیم تا عراق را یکپارچه و بزرگ باقی نگهداریم.

ما ممکن نیست این ظلم بزرگی را که بر مردم ما روا می‌رود تحمل کنیم ممکن نیست قبول کنیم که پیرزنی که عمر او 82سال است دستگیر شود و یا هر خانمی‌دستگیر شود و یا شیخی دستگیر شود و یا انسان بیگناهی دستگیر شود بنابراین می‌گوئیم این بحرانهایی که ساخته می‌شود مطمئناً به‌نفع هیچ‌کسی که عراق را دوست داشته باشد نیست. امروز از ما خواسته می‌شود تا مستحکم و استوار و یک قوه باشیم تا عراق را به وضعیت واقعی که شایسته آن است برگردانیم تا عراق در تمامی منطقه سربلند شود و تا این‌که عراقیان نسبت به امنیت و سلامتشان و زندگیشان مطمئن شوند و اما آن‌که استادان دانشگاهها و کارمندان آن را و شهروندان را میترساند و جامعه را نظامی می‌کند و به این شیوه خیابانها را نظامی می‌کند این امری است که صلاحی در آن نیست.

دکتر صالح المطلک تأکید کرد: بگذارید در پایان بگویم اگر انتخاب این باشد که وزیر و معاون نخست‌وزیر و حتی نخست‌وزیر باقی بمانیم ولی ظلم به مردممان را ببینیم ما ماندن با مردممان را انتخاب خواهیم کرد و به زندانها خواهیم رفت و قبول نمی‌کنیم که در موضعی باشیم که از این طریق یا به‌خاطر حضور ما در این نهادها به جامعه عراق ظلم شود و به فرد عراقی ظلم شود. و فکر می‌کنم که این در پاسخ به شما پیام روشنی است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1badfe25-40bc-4139-94ed-6b472e7851bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات