728 x 90

كنفرانس بروكسل- 18 اكتبر(26مهر90),تعيين سفير براي

کنفرانس بین‌المللی بروکسل با حضور خانم رجوی، فراخوان به آمریکا، اتحادیه اروپا و ملل‌متحد برای حفاظت فوری از اشرف

-

کنفرانس بروکسل با حضور خانم مریم رجوی و شرکت چند تن از شخصیتهای آمریکایی و اروپایی برای حفاظت از اشرف
کنفرانس بروکسل با حضور خانم مریم رجوی و شرکت چند تن از شخصیتهای آمریکایی و اروپایی برای حفاظت از اشرف
26مهر ۱۳۹۰ - ۱۸اکتبر ۲۰۱۱
قسمت اول

خانم نونتومبی توتو، فعال حقوق‌بشر و دختر اسقف دزموند توتو:
خانمها آقایان بعدازظهر شما به‌خیر
من نونتومبی توتو هستم. برای من افتخار بزرگی است که مدیریت برنامه امروز را برعهده‌ دارم. ما گرد آمده‌ایم تا مسئولیتهایی را که در قبال یکدیگر داریم، مشخص کنیم. من از آفریقای جنوبی آمده‌ام و تحت رژیم آپارتاید بزرگ شده‌ام. به‌خاطر می‌آورم که وقتی فرزندی جوان بودم با شنیدن بحثهای مربوط به حقوق‌بشر و با شنیدن سخنرانیهای رهبران سیاسی درباره دموکراسی، دچار حیرت می‌شدم که چرا و چگونه است که مشکلات حقوق‌بشری من، بخشی از آن بحثها نبودند؟ بنابراین، امروز من به‌عنوان کسی آمده‌ام که می‌خواهد جهان ما دیگر هرگز جایی نباشد که کودکان سؤال کنند آیا جهان در مورد حقوق آنها اهمیتی قائل می‌شود؟ به‌عنوان کسی آمده‌ام که هم‌چنین در معرض حمایتها و تلاشهای مردمی از سراسر جهان بوده است، در زمانی که بسیاری از رهبران سیاسی می‌گفتند غیرممکن است مجازاتهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را روی آفریقای جنوبی اعمال کنیم. اما مردم در سراسر جهان می‌گفتند این کار شدنی است و صورت خواهد گرفت. مردم اروپا، مردم ایالات متحده، مردم کشورهای آفریقا گفتند که ما در کنار مردمی که توسط آپارتاید سرکوب شده‌اند می‌ایستیم تا اطمینان یابیم که دولتهای ما حرف ما را بشنوند و مجبور شوند که اقدام کنند. بنابراین من کسی هستم که می‌داند فشار مردمی می‌تواند به چیزهای خیره کننده‌ای برسد. شروع زندگی من در ایالات متحده، زمانی بود که دولت ریگان با اعمال مجازاتها علیه رژیم آپارتاید مخالفت می‌کرد و مردم آمریکا راهپیمایی کردند و روی نمایندگانشان فشار آوردند و بعد نه تنها توانستند لایحه‌یی بگذرانند که روی آفریقای جنوبی مجازات اعمال می‌کرد بلکه کنگره توانست بر وتوی ریاست‌جمهوری غلبه کند. بنابراین من می‌دانم که ما به‌عنوان مردم با صداهایمان، با راهپیماییهایمان با تعهدمان به حقوق‌بشر چه کارهایی می‌توانیم بکنیم. می‌دانم این‌که فکر کنیم که برای جهان اهمیتی ندارد چیست، و بنابراین آمده‌ام که بگویم ما این‌جا هستیم تا ساکنان کمپ اشرف بدانند که جهان توجه می‌کند. ما این‌جا هستیم تا نمایندگان سیاسی‌مان بدانند که ما کنار نمی‌ایستیم و ساکت نمی‌مانیم درحالی‌که ساکنان کمپ اشرف با تهدید و ضرب‌الاجل ۳۱دسامبر مواجه هستند. ما امروز این‌جا در بروکسل هستیم، ماه گذشته در ژنو بودیم، آخر هفته در واشنگتن هستیم ما به‌عنوان مردم این جهان متحد در حمایت از حقوق‌بشر ساکنان کمپ اشرف و اپوزیسیون ایران هستیم.

همان‌طور که گفتم من بسیار مفتخر و هم‌چنین بسیار خاضع هستم که بخشی از این پنل فوق‌العاده باشم. من سعی می‌کنم زیاد از پدرم نقل‌قول نکنم با اینحال یکی از بیانات او را در دوران آپارتاید را که با آن زندگی می‌کنیم نقل می‌کنم: این‌که شما در شرایط سرکوب نمی‌توانید انتخاب کنید که بی‌طرف باشید چون با انتخاب این‌که بی‌طرف باشید، در واقع خود را با سرکوبگر همسو کرده‌اید. و ما جمع شده‌ایم که بگوییم ما اجازه نخواهیم داد جهان بی‌طرف قلمداد شود.

همان‌طور که می‌بینید ما یک پنل گسترده داریم من حالا افتخار بزرگ معرفی خانم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران را دارم. می‌دانم که او نیاز به معرفی ندارد ولی او رهبری مردم ایران در تلاشهایشان برای استقرار دموکراسی در ایران را دارد و او رهبری تلاشهای جهانی از جانب ساکنان اشرف را دارد. خانم رجوی در هموار کردن راه برای زنان ایرانی در مواضع رهبری کننده اپوزیسیون در امروز و در ایران آزاد آینده هستند. لطفاً به خانم رجوی خوشآمد بگویید.

سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت:

خانم رئیس، خانم نائومی توتوی عزیز، از شما به‌خاطر حضورتان سپاسگزارم. شما پدرتان را و حمایت او از اشرف را نمایندگی می‌کنید. پدر شما سمبلی برای دفاع از حقوق‌بشر و آزادی برای همه ماست.

خانم رئیس، خانمها و آقایان، دوستان عزیز،
خوشوقتم که در میان شخصیتهایی برجسته هستم، به‌خصوص دوستانمان از بلژیک، انگلستان، فرانسه، آلمان و پارلمانترهای اروپایی و دوستان آمریکایی که از راه دور آمده‌اند که در این کنفرانس شرکت کنند.

توجه این جلسه به مسأله رژیم ایران و بحران اشرف بسیار اهمیت دارد چرا که در حال حاضر همه می‌دانند که این رژیم پدرخوانده تروریسم و تهدید برای صلح و امنیت جهانی است.

رژیم می‌خواهد اشرف را از میان بردارد، چرا که کاملاً می‌داند که اشرف امید را برای مردم ایران نمایندگی می‌کند.

علاوه بر این، با بهار عرب، رژیم در حال از دست دادن متحدان خود است و به همین دلیل بیش از پیش نگران است.

از طرف دیگر، رژیم با طراحی عملیات سوء قصد، تلاش به تهدید جهان و به گروگان گرفتن کشورهای دموکراتیک دارد.

امروز مسئولان سیاسی غربی شروع به تأیید هشدارهایی می‌کنند که سالیان مقاومت ایران در رابطه با تروریسم ملاها اعلام کرده بود.

امروز می‌خواهیم از یک طرف به شرایط اشرف و از طرف دیگر به تهدید فزاینده رژیم ملاها و مسئولیت جامعه جهانی به‌خصوص آمریکا، اتحادیه اروپا و ملل‌متحد در این رابطه بپردازیم.

با تشکر

دوستان عزیز، خانم‌ها، آقایان، حضار محترم
خوشحالم که جلسه‌یی با حضور منتخبان و شخصیتهای محترم از اروپا و آمریکا تشکیل شده است.

من به پایتخت اتحادیه اروپا آمده‌ام تا به دولتهای اروپا و به ایالات متحده بگویم ادامه سیاست کنار آمدن با رژیم آخوندها فقط فاجعه می‌آفریند.

سکوت و انفعال در مقابل فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران کافی است.

من آمده‌ام به دولتهای غرب هشدار بدهم که اگر امروز جلوی سرپیچی دولت عراق از قوانین بین‌المللی را نگیرید، فردا خیلی دیر است.

دوستان عزیز
برملا شدن طرح رژیم ولایت‌فقیه برای انجام یک انفجار و کشتار بزرگ در واشنگتن حقیقت مهمی را تأیید می‌کند حقیقتی که بارها از سوی مقاومت ایران اعلام شده است؛ یعنی این حقیقت که دیکتاتوری تروریستی حاکم بر ایران نه فقط دشمن مردم ایران بلکه تهدید اصلی صلح و امنیت جهان است.

اکنون اختاپوس تروریسم ولایت‌فقیه دست خود را تا واشنگتن دراز کرده است. از این واقعه مهم، ایالات متحده باید درس بگیرد.

درس اول، عبرت گرفتن از خطای بزرگی است که با انحراف از مبارزه ضدتروریستی مرتکب شده‌اید.

به جای رژیمی که بانکدار مرکزی تروریسم است، اپوزیسیون آن را هدف قرار داده‌ ، در نتیجه راه رشد تروریستهای واقعی را باز کردید.

حالا چشم باز کنید تا ببینید هدیه بزرگی که با لیست‌گذاری مجاهدین به آخوندها اعطا کردید، چه به بار آورده است.

اگر ایالات متحده جمع‌بندی صحیحی از این تحول داشته باشد، باید از مردم ایران به‌خاطر این لیست‌گذاری که مشارکت در سرکوب است، عذرخواهی کند.

بله، بله به‌خاطر این خطا که راه تغییر در ایران را بستید و راه کشتار در اشرف را باز کردید از مردم ایران عذر بخواهید و هر چه سریع‌تر و هرچه سریع‌تر آن را تصحیح و جبران کنید!

باید این جا تأکید کنم این همان خواسته نمایندگان و سیاستمداران برجسته و مسئول آمریکایی هم هست که بارها آن را تکرار کرده‌اند. همان شخصیتهایی که ما آمریکا را به آنها می‌شناسیم.

اما درس دوم، درس دوم این است که این رژیم هرگز از تروریسم دست برنمی‌دارد.

رژیم ولایت‌فقیه به علت نداشتن پایگاه در جامعه ایران، به علت پوسیدگی ذاتی، به علت تعارض اساسی با خواستهای دموکراتیک زنان و جوانان ایران، نقطه اتکایی جز سرکوب بی‌رحمانه مردم و صدور تروریسم ندارد.

چنان که رهبر مقاومت مسعود رجوی بارها گفته است: «اگر روزی رژیم از صدور ارتجاع و تروریسم به خارج ایران دست‌بردارد و به داخل مرزهای ایران محدود شود، ولایت‌فقیه روح خود را از دست می‌دهد و رژیم آخوندی از درون فرو می‌ریزد».

بله، آخوندها به تروریسم پناه می‌برند تا فرو نریزند. دربه‌در در پی بمب اتمی هستند تا از سرنگونی فرار کنند، هر روز و هر ساعت فرزندان ما را اعدام می‌کنند و هم‌چنین حلق‌آویز در ملا عام، تا راه قیام‌ها را سد کنند اما ما به آنها می‌گوییم غیرممکن است بتوانید از سرنوشت بن‌علی و مبارک و قذافی جان به در ببرید. این سرانجام محتوم شماست.

و اما، سومین درس این است که در برابر یک دیکتاتوری تروریستی مذهبی، در پیش گرفتن تعامل و مماشات، یا از سر بلاهت است یا یک شیادی محض برای توجیه سرخم کردن در برابر این رژیم.

در هر حال، این واقعیت که تروریسم آخوندها خود را به مرکز واشنگتن رسانده است، این واقعیت که موشک‌های رژیم، اروپا را در تیررس خود قرار داده و این واقعیت که رژیم ولایت‌فقیه به بمب اتمی نزدیک شده، نتیجه مستقیم سیاست تعامل و مماشات است.

شگفتا که آخوندها همه دنیا را از بیروت و قاهره تا کراچی و مانیل و توکیو و از پایتختهای اروپا تا بوئنوس آیرس، همه اینها را با ترور و خونریزی و گروگانگیری درنوردیدند اما فقط پاداش و مشوق گرفتند.

شگفت‌انگیزتر این‌که در عراق ایالات متحده حتی به چشم‌پوشی از جنایتهای تروریستی این رژیم بسنده نکرد، بلکه دیکتاتوری تروریستی را در حاکمیت عراق شریک کرد.

بنابراین به همان سیاق که وینستون چرچیل گفت، ما هم می‌گوییم: آقایان شما، هم به ننگ کوتاه آمدن در مقابل فاشیسم مذهبی تن دادید و هم سرانجام تروریسم جرار آن را در قلب واشنگتن در برابر خود یافتید.

در تمام این سالها، رژیم آخوندی در خفا در حال تهاجم‌های تروریستی بوده و هست و در علن در حال فرافکنی اتهام تروریسم و انواع شیطان‌سازی علیه مقاومت.

در عراق، همین رژیم، هزاران خلبان، قاضی، وکیل، دانشمند، پزشک، استاد دانشگاه و عراقیان میهن‌پرست را ترور کرده است. اما همزمان در کارزار دروغ پراکنی ادعا می‌کرد که مجاهدین کردها و شیعیان عراق را کشتار کرده‌اند.

همین رژیم بود که اکاذیبی مانند سکت و فرقه و یا آموزش زنان انتحاری توسط مجاهدین برای عملیات در کربلا یا طرح مجاهدین برای حمله به منطقه سبز بغداد را به خورد وزارت‌خارجه آمریکا و وزارت‌خارجه‌ کشورهای اروپایی داد. تمام اطلاعات و مدارک محرمانه که وزارت‌خارجه آمریکا برای حفظ نام مجاهدین در لیست جمع‌آوری کرده یکسره فرافکنی آخوندهاست.

دوستان گرامی
تردیدی نیست که نیروی تروریستی قدس، به‌خصوص برای عملیات گسترده‌ خود در واشنگتن از کسی جز ولی‌فقیه رژیم دستور نمی‌گیرد.

دادگاههای مختلف در اروپا و آمریکا از جمله دادگاه برلین در سال ۷۶ و دادگاه رم در سال ۸۵ بر نقش خامنه‌ای در صدور دستور جنایتهای تروریستی تأکید کرده‌اند.

در واقع تمام قدرت یکسره در دست خامنه‌ای متمرکز است. چند روز پیش حتی اعلام کرد که قصد دارد انتخابات فرمایشی ریاست‌جمهوری را هم حذف کند و انتخاب یک رئیس قوه مجریه را به مجلس دست‌نشانده خود بسپارد. هم در شکنجه و اعدام در داخل ایران و هم در حملات تروریستی در خارج ایران تصمیم‌گیرنده اصلی شخص خامنه‌ای است. تکرار می‌کنم در همه این موارد شخص خامنه‌ای است که تصمیم می‌گیرد و دستور اجرا صادر می‌کند از این‌رو باید از این‌رو باید به جرم جنایت علیه بشریت در یک دادگاه بین‌المللی محاکمه شود.

اما راستی چرا سردمدار آخوندها آشکارا به جنگ با جامعه جهانی و معاهدات بین‌المللی رو آورده است؟

زیرا می‌خواهد راهی برای فرار از بحرانهای مرگباری پیدا کند که کل رژیم را محاصره کرده است. از یک طرف مردم ایران که ۲سال گذشته بارها و بارها در سال گذشته برای سرنگونی رژیم قیام کرده‌اند. قیام‌هایی که شرایط از سرگیری آنها هم‌چنان باقی است و هیچ‌یک از عوامل و زمینه‌های آن از میان نرفته است..

از طرف دیگر، بعد از گسترس قیامهای آزادیخواهانه در خاورمیانه و به‌ویژه قیام مردم سوریه، خامنه‌ای رژیم‌اش را در محاصره آتش می‌بیند.

خامنه‌ای می‌خواست با یک عمل تروریستی بزرگ در قلب واشنگتن، کل قضایای خاورمیانه را به نفع خود بچرخاند. اما شکست خورد و به دام افتاد.

تازه، این هنوز آغاز کار است. این مخصمه‌یی است که رژیم ولایت‌فقیه به‌خاطر ضعف ماهوی و طینت فوق‌ارتجاعی خود در آن افتاده است و محال است که از آن بیرون بیاید. اکنون خامنه‌ای ۲راه در پیش دارد: یا کوتاه بیاید و یا باز هم از سر اضطرار در مسیر تروریزم و ماجراجویی پیش برود. اما خواه از این راه برود یا از آن راه، در هر حال فرجامش سرنگونی به دست مردم و مقاومت ایران است.

در چنین وضعیتی این موضوع اهمیت بسیار دارد که ایالات متحده و اروپا اشتباهات ۳دهه گذشته در برابر تروریسم آخوندی را تکرار نکنند.

هشدار می‌دهم که به اراده شوم این رژیم برای به دست آوردن بمب اتمی تسلیم نشوید و یک بار بدون ابهام به این واقعیت اذعان کنید که آخوندها دیوانه‌وار در حال ساختن سلاح اتمی هستند.

هشدار می‌دهم که مانند ماجرای خوبر در مورد طرح تروریستی رژیم در واشنگتن اغماض نکنید!

هشدار که مثل آن‌چه که تاکنون در عراق کرده‌اید، به گلایه و شکایت بسنده نکنید

و هشدار که ابعاد واقعی طرح تروریستی رژیم را پنهان نکنید

تلاش نکنید که تمامیت رژیم به‌ویژه خامنه‌ای را در ببرید

و مبادا برای مهار انزجار و خشم عمومی همه چیز را در ظاهرسازی و اقدام‌های نمایشی خلاصه کنید.

شاخصهای واقعی در برابر شماست.
تعهدات بین‌المللی خود در مورد حفاظت اشرف را اجرا کنید،

پرونده تروریسم و نقض حقوق‌بشر توسط این رژیم را به شورای امنیت ببرید

با تحریم کامل نفتی، سوخت‌رسانی به ماشین سرکوب و تروریسم را متوقف کنید و مقاومت مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم مذهبی را به‌رسمیت بشناسید.

بله، زمان آن است که مقاومتی را که قربانی کنار آمدن دولتهای غرب با این رژیم است، از لیست تروریستی خارج سازید. و در عوض کسانی را که صریحاً توطئه تروریستی رژیم را انکار یا توجیه می‌کنند، و به ماشین تروریسم رژیم کمک می‌کنند، لطفاً در لیست تروریست‌ها بگذارید.

آنها سخنگویان و نمایندگان سیاسی سپاه قدس در اروپا و آمریکا هستند که با پوشش‌های گوناگون در حال دفاع از رژیم‌ ملاها هستند. آنها را همین حالا باید در لیست تروریستی بگذارید. زیرا به نفع مردم آمریکا و اروپا هم همین تصمیم است.

دوستان عزیز
حضار محترم
امروز بیش از ۲۰ماه است که ساکنان اشرف در یک محاصره ضدانسانی توسط سپاه قدس و دولت عراق قرار دارند.

در حمله ۱۹فروردین ۳۶تن از ساکنان بی‌دفاع و بی‌گناه اشرف بر اثر حمله دولت عراق و به دستور رژیم آخوندها به قتل رسیدند.

در ماه‌های اخیر ۵تن از بیماران بر اثر کارشکنی در درمان‌شان جان باخته‌اند. و شکنجه روانی با ۳۰۰ بلندگو روز و شب بی‌وقفه ادامه دارد.

همزمان، سپاه تروریستی قدس با حمایت دولت عراق دکل‌های جاسوسی و پخش پارازیت در کنار اشرف نصب کرده است

روابط گسترده سیاسی، امنیتی، و اقتصادی با عراق، دولتهای غرب را قادر می‌سازد که عراق را به پیروی از قوانین بین‌المللی وادار کنند.

وانگهی، بعد از موضعگیری کمیساریای پناهندگان ملل‌متحد که ساکنان اشرف را به‌عنوان پناهجویان برخوردار از حفاظت بنیادین اعلام کرد،

و پس از ابتکار بارونس اشتون نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا که سفیر دورویت را به‌عنوان نماینده شخص خود در قبال موضوع اشرف منصوب نمود، اکنون باید آمریکا و دولتهای اتحادیه اروپا از مأموریت نماینده ویژه حمایت کنند.

به‌طوری که نماینده ویژه بتواند به عراق سفر کند، از اشرف بازدید به‌عمل آورد، از آن‌جا گزارش مستقیم تهیه کند و مجموعه اقدام‌های ضروری برای حفاظت ساکنان اشرف را انجام دهد.

و اجازه ندهند که به این تلاشها و دستاوردها لطمه وارد شود و زمان آن است که دبیرکل ملل‌متحد و کمیسر عالی حقوق‌بشر هر چه زودتر برای استقرار ناظران ملل‌متحد در اشرف اقدام کنند. و این ضرب‌الاجل سرکوبگرانه را لغو کنند.

و سرانجام زمان آن است که دولتهای غرب در کنار مقاومتی قرار گیرند که خواستهای مردم ایران یعنی آزادی، دموکراسی، جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد و یک ایران غیراتمی را نمایندگی می‌کند.

از همه شما متشکرم
خانم توتو:
خانم رجوی، از شما به‌خاطر صحبتهای فصیح‌تان و شجاعت و رهبریتان تشکر می‌کنم.

ما مفتخریم که امروز فرماندار هوارد دین که ریاست حزب دموکرات آمریکا در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ را برعهده داشت و نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۴ بود را در این‌جا داشته باشیم.

متشکرم.

هوارد دین رئیس حزب دموکرات آمریکا سالهای سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ و نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۴:
با تشکر از شما برای برای لطفی که در معرفی کردید و از شما خانم رجوی برای رهبری‌تان و به‌خاطر سخنرانی آتشین‌تان تشکر می‌کنم.

آمریکاییها ممکن است فکر کنند که آنها مسئولیت حفاظت اشرف را به عراقیها سپرده‌اند.

اما، آمریکا از نظر اخلاقی در قبال امنیت ساکنان اشرف امروز کماکان مسئول باقی خواهند ماند.

وقتی که ساکنان اشرف سلاح خود را تحویل دادند، ما به آنها قول دادیم که از آنها دفاع خواهیم کرد.

هر کدام از آنها یک نوشته‌ای که این قول را بیان می‌کرد دریافت کردند.

وقتی که ما واحد اطلاعاتی و تحقیقاتی اف.بی.آی را در سال ۲۰۰۶ به اشرف آوردیم، مشخص شد که تمامی اعضا و ساکنان اشرف، ۳۴۰۰ نفر، هیچ کدام از آنها هیچ ارتباطی با تروریسم یا تروریستها ندارند.

دادگاههای انگلستان، دادگاههای فرانسه، دادگاههای اتحادیه اروپا، و دادگاههای ایالات متحده آمریکا گفته‌اند که این سازمان یک گروه تروریستی نیست.

سازمان مجاهدین خلق را از لیست خارج کنید و ۳۴۰۰ نفر ساکنان بی‌گناه اشرف را ازمعرض تهدید نجات دهید.

اکنون آمریکا مسئولیت اخلاقی دارد تا این کار را انجام دهد.

اگر ما در انجام این کار شکست بخوریم،
من می‌توانم تضمین کنم که این به یک مسأله انتخاباتی در آمریکا تبدیل خواهد شد.

واقعیت این موضوع این است که به‌دنبال خروج نیروهایمان از عراق، دولت آمریکا میلیونها دلار را صرف عراق می‌کند.

ما داریم از دولتی در عراق حمایت می‌کنیم که در رأس آن یک جنایتکار جنگی که روزی در دادگاه جنایتکاران جنگی در لاهه حضور خواهد یافت، قرار دارد.

اکنون اتحادیه اروپا نقش بسیار مهمی در این‌جا بر عهده دارد.

و من بسیار خشنودم که می‌بینم بسیاری از رهبران و نمایندگان برجسته پارلمانهای اروپا در این‌جا حضور دارند.

اتحادیه اروپا برای مدتها تا آن‌جا که به حقوق‌بشر مربوط است وجدان بیدار جهان بوده است.

بودجه کمکهای خارجی شما از بودجه ما به مراتب بیشتر است.

درست است که آمریکا در گذشته از اروپا در برابر تهدیدات خارجی دفاع کرده و دفاع می‌کند، اما اروپا در مقابل آن، کارهای فوق‌العاده‌ای در زمینه حقوق‌بشر و تلاشهای جهانی خود برای کاهش شکاف بین فقیرترین فقرا، که با کمتر از یک دلار در روز زندگی می‌کنند، انجام می‌دهد.

ما به اروپا نیاز داریم تا عمل کند.
ما به اروپا نیاز داریم، به‌خصوص شرم بر دولت آمریکا برای عدم انجام کارهایی که می‌داند باید انجام دهد.

همان‌طور که قبلاً گفتیم این مسئولیت آمریکاست.
اما در فقدان رهبری اخلاقی ایالات متحده، ما از اروپاییها می‌خواهیم تا دوباره پا پیش گذاشته و رهبری را به دست بگیرند.

از شما درخواست می‌کنیم که بر روی آمریکا فشار بیاورید تا کار درست را انجام دهد و خواستار لغو ضرب‌الاجل اعمال شده توسط جنایتکار جنگی نوری مالکی شود.

ما از اروپا درخواست می‌کنیم که بر روی سازمان ملل‌متحد هم فشار بیاورد.

سازمان ملل‌متحد بالاخره، از ۲ماه پیش، تصمیم گرفت که کار درست را انجام بدهد و مصاحبه با ساکنان اشرف که تقاضانامه‌هایشان را ارسال کرده‌اند برای تعیین استاتوی پناهندگی آنها شروع کند

لازم است که ما صحبت کردن را متوقف کرده و شروع به‌عمل کنیم.

بله، ایالات متحده در قبال آن مسئولیت دارد، و اروپا هم تا حدی در قبال آن مسئولند.

شما نیز میلیونها یورو را برای کمک به عراق قرار داده‌اید.

چرا ما از دولتی که در رأس آن یک جنایتکار جنگی است حمایت مالی می‌کنیم؟

بنابراین،
۱: لازم است دولتهای اروپایی و آمریکا خواستار حذف مهلت تعیین شده شوند
۲: تازمانی که این کار انجام نشده، لازم است که کمکها را قطع کنیم، تمامی کمکها را!

۳: لازم است که ما خواستار خاتمه دادن به مداخله نخست‌وزیر مالکی در تلاشهای ملل‌متحد برای تعیین استاتوی پناهندگی ساکنان اشرف بشویم.

۴: لازم است که اگر مالکی از این امر خودداری کند، تمامی کمکها به عراق را قطع کنیم.

۵: لازم است که ما نامگذاری سازمان مجاهدین خلق را لغو کنیم.

من می‌خواهم چیزی را بگویم که که اغلب در این جلسات می‌گویم.

مردم از من می‌پرسند که چرا من این کار را می‌کنم؟
من این کار را می‌کنم چون به آمریکا باور دارم.
آمریکا کشوری فوق‌العاده‌ای است.
کشوری است که قول حقوق‌بشر و کرامت انسانی داده است.
بعضی اوقات ما در این امر کمبود داشتیم.
اما ما دارای مجموعه‌ای از آرمانها هستیم و قانون اساسی ایالات متحده و اعلامیه استقلال که بشریت، نیکی، و امید را گرامی می‌دارد.

اگر ما کناری بایستیم، درحالی‌که به نیروی شر اجازه داده شده به جان انسانها بیفتد، آنوقت ما خود را نه تنها با آن‌چه که در عراق انجام دادیم، خوار کرده‌ایم، بلکه خودمان را به‌عنوان یک ملت خوار کرده‌ایم.

اگر شما به آمریکا و ایده‌آلهای آمریکایی باور دارید، باید برای مردم بیگناه در هرجا، به‌خصوص برای آنهایی که قول حفاظتشان را داده‌ایم به‌پاخیزید.

این فقط به‌خاطر خانواده‌های اشرفی نیست، بلکه به این خاطر هم هست که ایالات متحده آمریکا ملتی پیشرو باشد.

متشکرم.

توتو:
سناتور ازصحبتها و حمایت شما متشکرم.
حالا می‌خواهم از یکی از همکارانتان سناتور پیتر فان رومپی دعوت کنم که سخن بگویند.

پیتر فان رومپی سناتور و رئیس هیأت رابطه با عراق در سنای بلژیک:
خانمها و آقایان،
پنج سال پیش من اولین بار برای کمک به کمپ اشرف صحبت کردم. در آن مناسبت من از نلسون ماندلا نقل‌قول کردم که زمانی گفت: «حمایت جامعه بین‌المللی قوی‌تر از یک اسکادران جت است». خوشحالم که توجه کنیم که ۵سال گذشته، ناوگان حمایت بین‌المللی برای کمپ اشرف بسیار بزرگتر و بسیار قویتر شده است.

حمایت از اشرف افزایش یافته است ولی در ضمن چالشهایی دارد که با آن مواجه است، قتل ۳۶تن از اشرفیها در آوریل گذشته تا الآن تاریک‌ترین لحظه بوده است. هفته‌ها و ماههای پیش رو برای اشرف و ساکنانش حیاتی هستند. بنابراین من امروز این‌جا هستم تا خواستار حمایت بین‌المللی باز هم بیشتری بشوم. به‌طور دقیق‌تر، من از اتحادیه اروپا، ایالات متحده و سازمان ملل می‌خواهم اقدامات عاجل اتخاذ کنند و دولت عراق را وادار کنند ضرب‌الاجل کمپ اشرف تا پایان امسال را لغو کند.

من از سازمان ملل می‌خواهم یک هیأت نظارت دائم در اشرف مستقر کند تا حفاظت و حقوق‌بشر ساکنان اشرف را تضمین کند.

و سوم این‌که من حمایت کامل خودم را از نماینده ویژه اتحادیه اروپا، هم میهن بلژیکی من ژان دورویت اعلام می‌کنم.

خانمها و آقایان
۵سال پیش من هم‌چنین از مارتین لوترکینگ نقل‌قول کردم که «بی‌عدالتی در هر کجا، عدالت در همه جا را تهدید می‌کند»، به این دلیل است که من این‌جا آمده‌ام تا حمایتم از اشرف را تجدید کنم. به این دلیل است که در چند روز آینده من به‌عنوان ناظر بین‌المللی برای اولین انتخابات کاملاً دموکراتیک در تونس کمک خواهم کرد. من فقط به‌دلیل این‌که برایم اهمیت دارد از دموکراسی، حقوق‌بشر و عدالت حمایت نمی‌کنم بلکه ما می‌خواهیم به شما نشان دهیم که شما، تنها نیستید مبارزه شما مبارزه ما هم هست و درد و رنج و آزادی شما درد و رنج و آزادی ما هم هست. بنابراین جامعه بین‌المللی قویاً مصمم است از ساکنان اشرف حمایت کند تا زمانی که آنها بتوانند طعم شیرین آزادی را بچشند.

از شما متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7fe9981a-f38c-4f86-928c-292624613c7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات