728 x 90

صدور تروريسم رژيم به كشورهاي ديگر,ترور سفير عربستا

شبه‌نظامیان بدنام ایرانی در ارتباط با توطئه ترور انتسابی علیه سفیر سعودی

-

منصور ارباب‌سیار متهم است که قصد استخدام، کسانی را داشته که سفیر عربستان در آمریکا را ترور کنند
منصور ارباب‌سیار متهم است که قصد استخدام، کسانی را داشته که سفیر عربستان در آمریکا را ترور کنند
واشنگتن پست ۲۳مهر- در مقاله‌یی به قلم پیتر فین - هنگامی‌که تقریباً صد هزار دلار به حساب یک مأمور مخفی اف بی‌آی از یک منبع مرتبط با نیروی شبه‌نظامی ایران ریخته شد، مقامات شروع به جدی گرفتن یک توطئه انتسابی برای ترور سفیر سعودی کردند، توطئه‌یی که در آغاز عجیب و غریب به‌نظر می‌رسید. هنگامی‌که تحقیقات در ماههای اخیر فاش گردید، یک اسم پدیدار شد و بعضی در دولت آمریکا خشکشان زد. پسر عموی مردی که متهم به توطئه ترور شده بود، عبدالرضا شهلایی نام داشت که یک فرمانده ارشد در نیروی قدس ایران است، کسی که در ارتباط با کشتن نیروهای آمریکایی در عراق می‌باشد.
توطئه این‌روزها واشنگتن را به یاد نمایشنامه‌های پلیسی می‌اندازد. …
شهلایی به‌عنوان دست هدایت کننده، پشت گروه نخبه مردان مسلح از شبه‌نظامی آن ترسناک روحانی مقتدا صدر شناخته شده بود. آنها در ماه ژوئن ۲۰۰۷ ملبس به لباس سربازان آمریکایی و عراقی و کاروانی از خودروی نظامی به یک ساختمان دولتی استانداری در کربلا حمله کردند.
در این حمله پنج آمریکایی کشته شدند و سه نفر مجروح گردیدند، ... این حمله گستاخانه حتی بعد از این‌که بعضی از قاتلان مظنون چندی بعد توسط دولت عراق آزاد شدند، رسوا تر شد.
ارتش ایالات متحده یک یادداشت ۲۲ صفحه‌یی پیدا نمود که جزئیات این عملیات و ارتباط آن با نیروی قدس یک شعبه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در بر داشت.
مقامات وزارت خزانه‌داری، شهلایی را به‌عنوان مقامی که نهایتاً اعضا شبه‌نظامی صدر را در پایگاههایی در ایران قبل از این‌که به عراق بازگردانده شده و به نیروهای ائتلاف حمله کنند، تأیید و هماهنگ می‌کرده، مشخص کرده‌اند.
بر اساس یک گزارش وزارت خزانه‌داری که شهلایی را هدف تحریمها قرار داد، این ایرانی ۵۴ساله هم‌چنین بخشی از شبه‌نظامی آن صدر را با مقادیر زیادی از مواد منفجره پلاستیک c۴، موشکهای ۱۲۰ میلیمتری گراد [کاتیوشا. م] ، موشک‌انداز، نارنجک و خمپاره تأمین می‌کرده است. یک مقام آمریکایی که بشرط ناشناس ماندن صحبت می‌کرد گفت: نیروی قدس بازوی رژیم ایران برای حمایت از تروریستها و طراحی حملات است. نیروی قدس در گذشته با گروههای تماس تماس داشت که ممکن است به‌نظر شریک نیایند.
دولت آمریکا به‌خوبی می‌دانسته که در برخی مواقع نیروی قدس درگیر این‌گونه توطئه‌های خارج کشوری بوده و می‌دانسته که شهلایی پشت بسیاری از این توطئه‌ها بوده است و این‌که کماکان باشد باعث شگفتی نیست.
پسر عموی شهلایی در آمریکا منصور ارباب سیار است کسی که با او در شهر کرمانشاه بزرگ شده ولی در دهه هفتاد میلادی به تگزاس مهاجرت نموده بود.
امسال ارباب سیار ۵۶ساله از یک سری تجارتهای شکست خورده و ازدواج فروپاشیده گریخته و برای زندگی به ایران بازگشت و ظاهراً شهلایی تصمیم گرفت که عامل دیگری را برای حمله به دو دشمن اصلی ایران پیدا کرده است: ایالات متحده آمریکا و رقیب منطقه‌یی خود یعنی عربستان سعودی. …
مقامات آمریکا می‌گویند شهلایی امید داشت ارباب سیار به‌دلیل مدت زمانی که در تگزاس گذرانده، ممکن است قادر باشد جهت گروگانگیری جبیر، سفیر عربستان در آمریکا. م] با تاجران مواد مخدر مکزیکی تماس بگیرد. طرح ظاهراً بعداً به ترور سفیر در واشنگتن تغییر کرد.
این واضح نیست که شهلایی چقدر درباره زندگی پسر عمویش در آمریکا می‌دانسته و آیا می‌دانسته با کسی که دلال ماشینهای دست دوم در کورپس کریستی تگزاس است چطور می‌شود یک طرح توطئه گسترده بین‌المللی را به‌صورت موفق هماهنگ کرد. …
بر اساس اظهارات مقامات مجری قانون آمریکا و اوراق دادگاه، ارباب سیار ظاهراً به شهلایی گفته که او ممکن است ارتباطاتی داشته باشد. شهلایی به ارباب سیار هزاران دلار برای بازگشت به آمریکا و رفتن به مکزیک داد.
توطئه مطرح شده هنگامی شروع به فاش شدن نمود که ارباب سیار تلاش کرد یک رابط در دنیای تبهکاران مکزیکی پیدا کند. مقامات می‌گویند او معتقد بود که پسر برادر دوست دخترش عضو گروه لوس زتاس (los zetas) گروهی که توسط سربازان سابق مکزیکی برای عمل به‌عنوان مجریان کارتل مواد مخدر تشکیل شده است. بوده است. ولی این پسر برادر در حقیقت یک خبرچین اداره مبارزه با مواد مخدر بود.
در ۲۴ماه مه، ارباب سیار از تگزاس به ری نوسا (reynosa) در مکزیک برای ملاقات با این خبر چین سفر نمود. ارباب سیار ظاهراً درباره حمله به سفارت سعودی صحبت کرده و از خبرچین پرسیده بود که از مواد منفجره چه می‌داند؟ در دو ملاقات بعدی در مکزیک در ماه ژوئیه، خبر چین مذاکرات و صدای ارباب سیار را ضبط کرد، هنگامی‌که او پسرعمویش را به‌عنوان کسی که توسط آمریکا خواسته شده [تحت تعقیب بوده. م] و در سی.ان.ان بوده است، تشریح می‌کرد. بر اساس اوراق دادگاه ارباب سیار گفته بود که او (شهلایی) دولت را پشت خودش داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/055aec74-2fc3-42d9-a11d-f65fd4778571"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات