728 x 90

ترور سفير عربستان در آمريكا,صدور تروريسم رژيم به ك

مصاحبه سناتور دایان فاین استاین- افشای توطئه تروریستی رژیم آخوندی در آمریکا

-

سناتور فاین استاین رییس کمیته اطلاعات سنای آمریکا
سناتور فاین استاین رییس کمیته اطلاعات سنای آمریکا
تلویزیون سی.ان.ان: اوباما گفته است، اگر دولتش نمی‌توانست ثابت کند که رژیم ایران در پشت توطئه ترور سفیر عربستان بوده، آنها را متهم به این کار نمی‌کرد.

دیوید ایگنیشس، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست که در ابتدا نسبت به این توطئه بدبین بوده، اکنون تغییر عقیده داده و می‌گوید به آن‌چه اتفاق افتاده باور دارد. او می‌گوید به‌تازگی اطلاعات بیشتری کسب کرده که توطئه ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان در واشنگتن، تنها موردی نیست که رژیم ایران تلاش کرده است، مقامات سعودی را ترور کند. آیا بر اساس اطلاعات شما این حرف درست است؟

سناتور فاین‌استاین: بر اساس آن‌چه من می‌دانم، دیوید ایگنیشس مرد بسیار باهوشی است. بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده، بله این یک توطئه واقعی بوده است. و بله، رژیم ایران، و به‌طور مشخص لشکر 400 نیروی قدس پشت این توطئه بوده است. به همین دلیل وزارت خزانه‌داری چهار نفر از نیروی قدس را روز گذشته تحریم کرد. این یک کیس واقعی است و اتفاق افتاده و برخلاف این‌که برخی تصور می‌کنند این توطئه واقعی نبوده، این یک توطئه کاملاً واقعی بوده است. وزراتخانه‌های خزانه‌داری و خارجه، هم‌چنین سازمان سیا و اف.بی.آی اطلاعاتشان را در اختیار ما قرار داده‌اند. این جلسات توجیهی تابحال دوبار انجام شده و ما تمامی اطلاعات و مدارک موجود را چندین بار زیر و رو کرده‌ایم و من اکنون متقاعد شده‌ام که این یک توطئه واقعی بوده است. اما سؤال این است که چرا؟ چرا رژیم ایران بخواهد با آمدن به خاک آمریکا و انتخاب یک نفر که اقامت دوگانه ایرانی و آمریکایی دارد، عوامل جنایتکاری را استخدام کند تا سفیر سعودی را ترور کنند؟ شما پرسیدید آیا رژیم ایران قبلاً هم این کار را کرده؟ پاسخ من مثبت است، بله آنها بدون شک این کار را در کمپ ویکتوری در عراق کردند که باعث کشته شدن 6 آمریکایی شد. آنها همین کار را در کشورهای دیگر خاور نزدیک کرده‌اند که من نمی‌خواهم اسامی آنها را به‌خاطر لو نرفتن رابطه‌ها و متدها عنوان کنم، ولی من باور دارم که این موضوع درست است. سؤال دیگر این است که این توطئه تا چه سطح از مقامات بالای رژیم را شامل می‌شود؟ من می‌دانم که تا بالاترین سطح قدس از آن اطلاع داشتند، لذا باید گفت که بالاترین سطوح سپاه پاسداران هم از آن مطلع بودند.

سؤال: سناتور، آیا شما شواهدی را دیده‌اید که نشان دهد رژیم ایران تلاش کرده باشد مقامات دیگر سعودی را، الزاماً نه در خاک آمریکا، بلکه مقامات سعودی در سالهای اخیر را بکشد؟

سناتور فاین‌استاین: من نمی‌خواهم این‌جا در مورد اسامی بخصوصی صحبت کنم، ولی بر این باور هستم که چنین چیزی درست است…

سؤال: جنبه‌های دیگر این توطئه که رژیم ایران هم‌چنین می‌خواست سفارتخانه‌های اسراییل و سعودی را در واشنگتن منفجر کند، تا چه حد درست است؟

سناتور فاین‌استاین: به نظر من این جنبه هم واقعی است. نه تنها این‌جا بلکه احتمالاً در آرژانتین… البته این جنبه به‌اندازه خود توطئه ترور سفیر سعودی قوی نیست…

سؤال: آیا شما توضیح قابل قبولی دارید که چرا بالاترین سطوح نیروی قدس بخواهند سفیر عربستان در واشنگتن را بکشند؟

سناتور فاین استاین: اولا بگویم این تحلیل من است. عادل الجبیر یک فرد معمولی نیست. او یک فرد خارق‌العاده‌یی است. او بسیار صریح و با صداقت است. گفته می‌شود که او به خانواده سلطنتی سعودی بسیار نزدیک است. من دارم تحلیل می‌کنم، ولی شاید رژیم ایران می‌خواسته پیامی به دولت سعودی بفرستد. به همین خاطر مهمترین سفیر سعودی در جهان را انتخاب کرده‌اند.

سؤال: آیا شما هم مانند دیوید ایگنیشس تردیدهای دیگری داشته‌اید که اکنون برطرف شده باشد؟

سناتور فاین استاین: من باور دارم که این یک توطئه واقعی بوده، من معتقدم که این فرد در دادگاه محکوم خواهد شد. من می‌دانم که مدارک و اطلاعات بیش از حد لازم وجود دارد.

سؤال: چشمهای بسیاری به سعودی دوخته شده که آیا آنها یک اقدام تلافی‌جویانه دیپلوماتیک یا اقتصادی علیه رژیم ایران خواهند کرد. آیا شما انتظار دارید عربستان روابطش را با رژیم ایران قطع کند و سفیر خود را از تهران فرابخواند؟

سناتور فاین استاین: من از این‌که عربستان چه خواهد کرد، خبر ندارم، ولی آن‌چه مهم است، این است که ما چه خواهیم کرد. این‌جا کشور ماست. ما به یک کشور دموکراتیک پناه داده‌ایم. ما به سفیرای کشورها این‌جا مکان امن می‌دهیم. البته برخی دوست ما هستند و برخی نیستند. ولی فارغ از این، ما امنیت آنها را تأمین می‌کنیم. همه باید این را بدانند. لذا این یک موضوع بسیار مهم برای ایالات متحده است… من می‌خواهم اضافه کنم که برخی به آن‌چه آمریکا کرده، انتقاد می‌کنند. من یکی از آنها نیستم. به نظر من آمریکا به گونه‌یی بسیار مسؤلانه عمل کرده است. وزارت خزانه‌داری قسمتهای مختلف رژیم ایران، نهادهای اقتصادی رژیم ایران و افراد مختلف این کشور را تحریم کرده است. وزارت‌خارجه هم مدارک موجود را در اختیار اعضای شورای امنیت ملل‌متحد و همه متحدان ما در سراسر جهان قرار داده است. لذا به نظر من تلاشها برای منزوی کردن رژیم ایران… ، بسیار مهم و حیاتی است. جالب است که واکنش رژیم ایران را ببینیم. نه این‌که فقط شلوغ کنند و بگویند همه اینها ساختگی است. آن‌چه تضمیندار است، این است که این توطئه واقعی است، و ساختگی نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a78584ff-8c43-429d-b531-5842e82a2ec7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات