728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,حمله به اشرف,

سیاستمداران عراقی نسبت به اقدامات نیروهای دولت عراق برای حمله به اشرف، هشدار می‌دهند

-

العرب الیوم
العرب الیوم
فارس سنجری نماینده پارلمان از فراکسیون العراقیه گفت ملل‌متحد در قبال سلامتی ساکنان کمپ مسئولیت قانونی و اخلاقی دارد. ساکنان اشرف بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو در عراق پناهنده می‌باشند کما این‌که آنها مهمانان عراق هستند. وظیفه ما است که از آنها حفاظت کنیم، قبل از این‌که سازمان ملل از آنها حفاظت کند.

فارس سنجری افزود باید حفاظت ساکنان اشرف برعهده سازمان ملل قرارگیرد چرا که سازمان ملل در قبال ساکنان اشرف مسئولیت قانونی و اخلاقی دارد.

هم‌چنین مشعان السعدی از رهبران العراقیه اقدامات برای اخراج ساکنان کمپ اشرف از عراق تا پایان سال جاری را غیرانسانی توصیف نمود. و اعتبار دولت مالکی را در رابطه با ادعاهایش مبنی بر اجرای مفاهیم حقوق‌بشر در عراق زیر سؤال برد.

وی گفت: ”دولت عراق می‌گوید که می‌خواهد دموکراسی نوپا در عراق را به اجرا در بیاورد ولی در جریان عمل ندیدیم آن‌چه را که می‌گوید اجرا کند .مهمترین اصول دموکراسی ارزشهای اخلاقی در مقابل مهمانان کشور و ضرورت احترام به آنها را حفاظت می‌کند. ولی ما می‌بینیم که به‌صورت روزانه آنها بدون هیچ دلیلی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند“ ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec46d9ef-3ffe-485e-9528-62c02824edf9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات