728 x 90

قيام اروميه و تبريز,

گزارشی از تظاهرات ۱۸شهریور پیرامون مسابقه فوتبال

-

تظاهرات مردم تبریز _ آرشیو
تظاهرات مردم تبریز _ آرشیو
تهران - صبح روز ۱۸شهریور ساعت ۱۱ حرکت ملی آذربایجان از همه آذری‌های مقیم تهران دعوت کرده بود که بر سر مزار ستارخان حضور به هم رسانند، تعداد قابل‌توجهی از مردم شرکت کرده و مزار ستارخان را گل باران کردند. در ورزشگاه آزادی ساعت ۱۸۰۰ مردم با شعار ”ارومو گلی جان وریر، مجلس اونون قتلینه فرمان وریر“ (دریاچه ارومیه جان می‌دهد، مجلس به قتلش فرمان می‌دهد) شعارهای خود را در حمایت از دریاچه ارومیه شروع کردند.
به علت ممانعت از ورود تعداد زیادی از هواداران تیم تراکتورسازی به ورزشگاه آزادی که آنها را به داخل راه نمی‌دادند، ساعت حدود ۱۸۱۵ به وقت تهران، درگیری بین هواداران تراکتورسازی و نیروی انتظامی در مقابل استادیوم آزادی صورت گرفته است. در این درگیریها چند نفر مجروح شده‌اند. هواداران تراکتور با شعارهایی خواستار ورود به ورزشگاه می‌باشند از جمله این شعار‌ها می‌توان به شعار ”یاشاسین آذربایجان“ اشاره کرد.
ساعت ۱۸۱۵ شعارهای زیر به‌صورت وسیع، در ورزشگاه آزادی توسط تماشاگران سر داده می‌شود:
ارومو گلی جان وریر، مجلس اونون قتلینه فرمان وریر
ارومو گلی سوسوزدی، آذربایجان اویانماسا اوتوزدی

طبق اخبار رسیده حدود ۳۵هزار هوادار تراکتور و ۴۰هزار هوادار استقلال در ورزشگاه حضور دارند.
درگیریهای متعدد و پراکنده بین هواداران تراکتور و نیروی انتظامی رخ داده است و چند نفر نیز در این درگیریها دستگیر شدند.
تعدادی از تماشاگران نیز به‌علت برخورد خشن نیروی انتظامی مجروح شده‌اند.

تبریز - نیروی انتظامی تهران که وارد تبریز شده‌اند، با نیروی انتظامی تبریز درگیری لفظی داشته‌اند و نیرو ی انتظامی تهران گفت که ”ما آمده‌ایم این خرها را آدم کنیم“ که نیروی انتظامی تبریز کلت در آورده و می‌گوید که ”جنازه‌ات را به تهران برمی‌گردانم“.

تهران - اغلب کسانی که در ورزشگاه آزادی هستند، طرفداران تراکتورسازی هستند. با این حال هزاران نفر از آذری‌ها را با این‌که بلیط داشتند، به استادیوم راه ندادند. (آنهایی که لباس قرمز پوشیده‌اند یا سروصورتشان را رنگ کرده‌اند) این مردم هم بیرون ورزشگاه دارند شعار می‌دهند طوری‌که شعار بیرون ورزشگاه بیشتر از داخل ورزشگاه است. نیروی انتظامی جرأت نمی‌کند درگیر بشود و فقط ایستاده و تماشا می‌کنند.

تبریز - مردم تبریز به خیابانها آمده و شعارهای ضدحکومتی سر دادند. محل این تظاهرات از چهارراه آبرسان تا میدان ساعت و غونقاباشی و مارالان بود.

تهران - در بیرون ورزشگاه آزادی درگیری شد. مردم شعار ”یا شاسین آذربایجان“ سردادند. نیروی انتظامی خودروهای تویوتا آورده که پشت آنها مانند قفس بود. در هرکدام از آنها ۱۵ تا ۲۰نفر از بازداشت‌شدهها را ریختند.
شاهدان عینی از رویت ۷ماشین قفس‌دار پر از دستگیر‌شدگان خبر دادند. این افراد به نقطه نامعلومی برده شدند.

تبریز - با برنده شدن تیم تراکتورسازی (۳ بر ۲) مردم در تبریز به خیابانها ریخته و در خیابان آبرسان تجمع کرده و شعار داده و جشن گرفتند.

تبریز - خبر رسیده از تبریز حاکی است که در ساعت ۱۰شب به وقت ایران جمعیت مردم به‌طرف آبرسان در حرکت بوده و شعار می‌دادند.

تهران - جمعیتی هم در میدان راه‌آهن تهران بوده و شعار می‌دادند: اولا ستارخانا گان سالارم تهرانا (به ستارخان قسم در تهران خون بپا خواهم کرد). تظاهرات بعد از پایان بازی شروع شد. در میدان راه‌آهن مردم هم‌چنین مشغول شادی و بوق زدن و ترقه ترکاندن بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db3da348-e635-43c6-a0a2-8fad1ca94f0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات