728 x 90

قيام هاي خاورميانه,ليبي,

پزشک شخصی قذافی: پناهگاه قذافی فراتر از حد تصور است

-

معمر القذافی دیکتاتور سرنگون شده لیبی
معمر القذافی دیکتاتور سرنگون شده لیبی
به گزارش خبرگزاری فرانسه ۳شهریور، جراح برزیلی و متخصص جراحی زیبایی که در سال ۱۹۹۴ با هدف معالجه ورم زیر چشمان معمر قذافی، او را تحت عمل جراحی قرار داده بود، می گوید، پناهگاه قذافی فراتر از حد تصور است.

لیاسر ریپی یرو به خبرگزاری فرانسه گفت، یکی از معدود افرادی است که پناهگاه قذافی در طرابلس را از نزدیک دیده است، این پناهگاه فراتر از آن است که توصیف شود.

این پزشک ۷۰ ساله برزیلی می‌گوید، با هدف شرکت در یک کنفرانس با موضوع جراحی زیبایی وارد لیبی شده بودم که وزیر وقت بهداشت لیبی از من خواست تا بر روی فردی که خیلی مهم است عمل جراحی انجام دهم.

وی افزود، ابتدا گمان کردم بیمار مورد نظر همسر وزیر است اما مرا با خودروی خود به مکانی برد که فهمیدم شخص مورد نظر معمر قذافی است. وارد مکانی شدیم که پیچ و خمهای زیادی داشت از من خواستند در مکانی منتظر بمانم. بعد از مدتی مرا به مکانی بردند که خیمه‌ای برپا بود و در این خیمه با استقبال قذافی مواجه شدم اما از آن‌جا مرا به یک دندانپژشکی بسیار مجهز انتقال دادند تا در آن مکان قذافی را معاینه کنم.

این پزشک برزیلی در ادامه گفت، از یک قلعه باشکوهی که در آن سالن ورزشی مشابه با سالنهای ورزشی بازیهای المپیک قرار داشت عبور کردیم و آن‌چه به یاد داریم در دژی که قذافی مستقر بود دو اتاق با بهترین تجهیزات آلمانی و یک سالن برای استراحت وجود داشت و این محل به قدری باشکوه بود که قادر به وصف آن نیستم.

وی افزود، یک سال پس از این دیدار بار دیگر به لیبی بازگشتم تا عمل جراحی مورد نظر قذافی را همراه با عمل کاشت مو انجام دهم. نکته‌یی که در این سفر برایم جالب بود این‌که کارکنان قلعه مزبور همه از اتباع بیگانه بودند. پزشک پاکستانی، متخصصان بیهوشی از روسیه و مصر و پرستاری از یوگسلاوی سابق، گویا قذافی می‌ترسید که اگر اتباع لیبی وارد دژ مستحکم او شوند روزی برای ترور او اقدام کنند.

این پزشک افزود، ۶روز با قذافی بودم و با شناختی که از او پیدا کرده بودم هیچگاه پیش‌بینی نمی‌کردم چنین فردی روزی رنگ عوض کند اما حال معتقدم او از انقلاب لیبی جان سالم به در نمی‌برد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3b47507-9ef2-4e9f-bc03-0201fd29ba56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات