728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,اشغال بخشي از اشرف با زرهي

حمایت شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا متشکل از ۵۰ اتحادیه، از حکم دادگاه اسپانیا و حفاظت ساکنان اشرف

-

تهاجم وحشیانه نیروهای مالکی به اشرف
تهاجم وحشیانه نیروهای مالکی به اشرف
شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا
متشکل از 50 اتحادیه با یک میلیون وهشتصد هزار عضو
حمایت از حکم دادگاه اسپانیا
فراخوان به استقرار یونامی در اشرف
و تحقیق مستقل درباره حمله 8آوریل

خانم ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد،
روز 8آوریل نیروهای عراقی با ستونهای زرهی و تجهیزات جنگی به ۳۴۰۰تن از پناهندگان بی‌دفاع ایرانی در اشرف حمله کردند. در این تهاجم خشونت‌بار 36تن از ساکنان شامل8زن کشته و 350نفر مجروح شدند.

دادگاه اسپانیا طی حکمی در تاریخ 11ژوییه ۲۰۱۱ شکایت علیه مسئولان کشتار ساکنان اشرف در روز 8آوریل را پذیرفته است و به سه تن از فرماندهان نظامی عراقی از جمله فرمانده نیروی زمینی ارتش برای حضور در برابر دادگاه فراخوان داده است. این دادگاه هم‌چنین اعلام کرده است که نخست‌وزیر مالکی بعد از اتمام دوران نخست وزیری‌اش که دیگر از مصونیت برخورد نخواهد بود به دادگاه احضارمی‌شود.

از شما می‌خواهیم در جلسه شورای امنیت ملل‌متحد ضرورت حفاظت ساکنان اشرف توسط نیروهای ملل‌متحد مورد بحث و بررسی قرار گیرد و هیأتی برای تحقیقات مستقل حول کشتار8آوریل همان‌طور که خودتان بر آن تأکید کرده‌اید، تعیین شود و سپس یک راه‌حل عملی و فوری جهت سپردن مسئولیت حفاظت کمپ به نیروهای سازمان ملل و یونامی تا پایان انتقال ساکنان به کشورهای ثالث اتخاذ گردد.

هرگونه تلاش برای جابه‌جایی ساکنان اشرف در داخل عراق مردود و مخاطره‌آمیز است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aded561f-239b-4275-8e3d-fcc2fc397d56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات