728 x 90

-

سالگرد عملیات فروغ جاویدان و زوزه‌های وحشت دیکتاتوری آخوندی

-

عملیات کبیر فروغ جاویدان
عملیات کبیر فروغ جاویدان
زوزه‌های وحشت دیکتاتوری آخوندی از کابوس سرنگونی در سالگرد عملیات فروغ جاویدان ادامه دارد.

خبرگزاری جهاد دانشگاهی آخوندها برای سرکوب دانشجویان موسوم به ایسنا درباره پیشروی ارتش آزادیبخش ملی ایران تا دروازه‌های کرمانشاه نوشت: «در این عملیات که نام فروغ جاویدان گرفته بود، مجاهدین با ۲۵تیپ، ... شرکت داشتند و به این ترتیب، مجموعاً بین چهار تا پنج هزار نیروی عملیاتی برآورد می‌گردید».

این رسانه حکومتی درباره علت و هدف تهاجم جسورانه ارتش آزدایبخش ملی و درهم کوبیدن قوای سرکوبگر رژیم در اعماق خاک میهن، نوشت: «هدف مجاهدین از حمله در عمق خاک، تسخیر چندین شهر و در پایان رسیدن به تهران و به دست گرفتن قدرت بود! طبق زمان‌بندی، نیروها بایستی ساعت ۱۸: ۰۰روز دوشنبه سوم مرداد به کرند و ساعت ۲۰: ۰۰ به اسلام‌آباد و ۲۲: ۰۰ به کرمانشاه رسیده و در این شهر، استقرار دولت خویش را اعلام کنند»

خبرگزاری حکومتی ایسنا در تشریح عملیات کبیر فروغ جاویدان می‌نویسد: مقارن ساعت۱۴۳۰ سوم مرداد ۱۳۶۷ مجاهدین عملیات خود را با هجوم زمینی از طریق سرپل ذهاب و هلی‌برد از جنوب گردنه پاتاق (نزدیکی سر پل ذهاب) آغاز و به طرف شهر کرند غرب پیش روی کردند و حدود ساعت ۱۸۳۰، اولین تانکها با نشان مجاهدین وارد شهر شدند و در ساعت ۲۰۲۱روز دوشنبه سوم مرداد پس از تصرف شهر به طرف اسلام‌آباد غرب پیشروی کرده، به‌محض رسیدن به مدخل شهر، اقدام به ارتباط مخابراتی و هم‌چنین تیراندازی و آشفته کردن اوضاع کردند. تعدادی از نیروهای سپاه با آنان درگیر شدند که به علت عدم انسجام نیروها و آمیختگی مجاهدین با مردم، اوضاع از کنترل نیروهای نظامی خارج و شهر به تصرف مجاهدین درآمد.

این رسانه حکومتی در ادامه خاطره دردناک و فراموش نشدنی از پیشروی ارتش آزادیبخش می‌افزاید: سپس با استفاده از تعداد زیادی تانک و خودرو، نیروهای پیاده به طرف کرمانشاه عزیمت کردند... نیروهای خودی در فاصله ۲۰۰ متری آنان در ارتفاعات (چهار زبر)، ضمن تشکیل خط پدافندی، با آنان درگیر شده و بعدازظهر روز چهار مرداد، با محاصره شهر اسلام‌آباد، به‌منظور انسداد عقبه و راه فرار، سه راه اسلام‌آباد - کرند را قطع و آنها را محاصره کردند. مجاهدین با عبور از خط و پیشروی تا تنگه پاتاق، به سوی اسلام‌آباد و کرمانشاه حرکت کرده و در ۳۰ کیلومتری کرمانشاه مستقر شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/400ff719-0715-4901-b39b-a141c3f1e2bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات