728 x 90

سوريه ,قيام هاي خاورميانه,

قیام‌کنندگان سوری در جسر الشغور به تظاهرات پرداختند

-

 ناآرامی های جسر الشغورادامه دارد- آرشیو
ناآرامی های جسر الشغورادامه دارد- آرشیو
قیام‌کنندگان سوری در شهر جسرالشغور در شمال سوریه علیه بشار اسد دست به تظاهرات زدند.
مردم بپاخاسته سوریه در اعتراض به دست داشتن رژیم آخوندی در سرکوب مردم این کشور، با در دست داشتن پلاکاردهایی علیه این رژیم و حزب‌الله لبنان شعار سردادند و خواستار اخراج آنها از کشورشان شدند. خبرگزاری فرانسه ۱۸ خرداد گزارش داد، این در حالی است که هیأتی متشکل از سازمانهای حقوق‌بشری سوریه روز سه‌شنبه در دیدار با لوئیس مورنو اوکامپو دادستان دادگاه جنایی بین‌المللی لاهه، با تسلیم شکوائیه‌ای رسماً خواستار محاکمه بشار اسد دیکتاتور سوریه شدند.
ارائه شکوائیه هیأت سوری بر اساس ماده ۱۵ قانون دادگاه جنایی لاهه و با در نظرگرفتن جنایتهای رژیم بشار اسد طی سه ماه گذشته علیه معترضان سوری صورت گرفته است.
در همین حال سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد نام و مشخصات کامل ۹۸۶ نفر از کشته‌شدگان اعتراضات سوریه را دریافت کرده است.
عفو بین‌الملل طی بیانیه‌یی تصریح کرد این سازمان تصمیم دارد پرونده جنایات حکومت سوریه را به شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع دهد.

انگلستان قرار است امروز چهارشنبه، پیش‌نویس قطعنامه محکومیت رژیم سوریه را بین اعضای شورای امنیت توزیع کند.
پیشتر، آلن ژوپه وزیر خارجه فرانسه گفته بود با اخذ یازده رأی مثبت کشورهای عضو شورای امنیت، این احتمال وجود خواهد داشت که روسیه از وتو کردن محکومیت سرکوبهای رژیم سوریه امتناع ورزد.
این در حالی است که سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت، کشورش با هر قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل علیه سرکوب معترضان سوری مخالفت خواهد کرد.
روسیه از متحدان اصلی رژیم دیکتاتوری سوریه محسوب می‌شود و یک پایگاه نیروی دریایی آن در مجاور بندر طرطوس سوریه قرار دارد.
در یک تحول دیگر رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد مرزهای کشورش را به روی پناهجویان سوری نخواهد بست.
سرکوب و کشتار مردم بی‌دفاع سوریه توسط نیروهای امنیتی اسد، موجب خروج بسیاری از شهروندان این کشور شده است. بامداد امروز چهارشنبه یک گروه متشکل از ۱۲۲ پناهجوی سوری که اغلب آنها زن و کودک بودند، وارد ترکیه شدند.
تظاهرکنندگان امروز چهارشنبه در شهر جسرالشغور پلاکاردهایی را در قدردانی از این اقدام اردوغان در دست داشتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61b1288b-ff54-4fa0-b189-5cbc06e537f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات