728 x 90

حكم منع تعقيب 17 ژوئن,

ماهنامه آفریقا ـ آسیا: پارلمانترهای فرانسوی خواستار شناسایی مقاومت ایران می‌شوند

-

ماهنامه فرانسوی آفریقا آسیا
ماهنامه فرانسوی آفریقا آسیا
ماهنامه آفریقا ـ آسیا
پارلمانترهای فرانسوی خواستار شناسایی مقاومت ایران می‌شوند
و مجاهدین خلق یک پیروزی بزرگ قضایی به دست می‌آورند،
اما نبرد پیرامون کمپ اشرف ادامه دارد.

رئیس‌جمهوری شورای ملی مقاومت ایران مریم رجوی عکس صبای جوان را که در ۸آوریل گذشته در اشرف به قتل رسید در دست دارد


«این روزها بار دیگر پرچم مجاهدین خلق ایران در اهتزاز است. هشت سال پس از حمله به مقر شورای ملی مقاومت ایران در اورسوراواز که به بازداشت ۱۶۴تن و صدور بیست‌و چهار قرار تحقیق تحت اتهامات تروریسم و تأمین مالی‌تروریسم انجامیده بود، دادگستری فرانسه حکم منع تعقیب صادر و مقاومت ایران را از اتهامات مزبور مبری دانست.

حکم اخیر منع تعقیب قضات تحقیق یکی از سیاسی‌ترین پرونده‌های قضایی سالهای اخیر فرانسه را می‌بندد.

ماهنامه آفریقا آسیا، سپس به افشاگری ژان کلود موریس سردبیر هفته‌نامه ژورنال‌دو‌دیمانش اشاره می‌کند که خود شاهد مذاکرات دومینیک دو ویلپن، وزیر امور خارجه وقت فرانسه درسفر وی به تهران با وزیرامورخارجه رژیم ایران بوده که دو ویلپن قول می‌دهد به‌زودی دست به اقداماتی علیه سازمان مجاهدین در فرانسه بزند.
و می‌نویسد:
به این ترتیب، یک توافق‌نامه اقتصادی ـ سیاسی توأم با یک کارزار هماهنگ شده شیطان‌سازی علیه مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت، به حمله ۱۷ژوئن انجامید.

قضات در قرار منع تعقیب خود نه تنها اتهامات مندرج در پرونده را مردود می‌شمارند، بلکه فراتر رفته حق مقاومت را به‌رسمیت شناخته اعلام می‌کنند که فعالیتهای مجاهدین خلق ایران همواره درکادر یک مقاومت مشروع انجام گرفته است.
قضات درباره عملیات گذشته مجاهدین خلق تصریح می‌کنند: «از تحلیل اطلاعیه‌ها می‌توان نتیجه‌گیری زیر را به دست آورد: هدفهای انتخاب شده به‌طور مستمر و منظم نهادهای حکومتی و گاه حتی نظامی بوده و عملیات نظامی [مجاهدین] به‌عنوان پاسخ به جنایات مرتکبه از سوی رژیم ایران ارائه می‌شود».


آفریقا آسیا با عنوان اعاده حیثیت ادامه می‌دهد:
اعاده حیثیت از مقاومت ایران پس از هشت سال مجرم نمایی و شیطان‌سازی زیر فشار لابی‌های رژیم تهران در فرانسه، مایه قوت قلب و دلگرمی دولتمردانی است که همواره از مشروعیت مبارزه مقاومت ایران پشتیبانی کرده‌اند. در پایان ماه مه، اوایل خرداد ماه، به ابتکار کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک که فعالیت آن را امیل بلسیگ (از حزب حاکم او ام پ) و ژان-پیر برار (ژ.د.ار)، آلن نری (اس.ار.ث) و نیکلا پروشو (ان. ث) هماهنگ می‌کنند، اکثریتی از نمایندگان پارلمان دولت فرانسه را فراخواندند « مقاومت علیه دیکتاتوری مذهبی در ایران را به‌رسمیت شناخته برقراری گفتگو با شورای ملی مقاومت ایران را مد نظر قرار دهد».

در جریان کنفرانسی که در پاریس برگزار شد، پارلمانترهای نمایندگی کننده تمام طیفهای گوناگون سیاسی مجلس ملی فرانسه حمایت خود از مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران اعلام کردند. وی با اشاره به وقایع سال ۲۰۰۳ چنین گفت: «نگاه ما نه بسوی گذشته، بلکه بسوی آینده است». او به‌خصوص به سرنوشت و آینده مجاهدین خلق در کمپ اشرف می‌اندیشد.

این کمپ درماه آوریل گذشته صحنه یک کشتار دهشتناک بود. نیروهای نظامی نخست‌وزیر مالکی به تشویق تهران این پناهندگان خلع‌سلاح شده را با خودروهای زرهی و سلاحهای اتوماتیک مورد حمله قرار دادند. بیلان تلفات بسیار سنگین بود:
اشرف امروز درمحاصره کامل است: برجهای دیده‌بانی، خاکریزهای بلند، سیم‌خاردار و سلاحهای سنگین که پناهندگان را نشانه گرفته این شهر را به یک کمپ اسرا مبدل ساخته است.

موزیک، بعد تیتر زیر درشت نویسی شده از صفحه مشخص آن با ترجمه بیاید و گوینده تیتر وار بخواند

بزرگ نویسی صفحه ۵۹:
«برج، سیم‌خاردار، سلاح سنگین به سمت پناهندگان: شهر اشرف را تبدیل به یک کمپ کرده‌اند»

آفریقا آسیا در ادامه به کنفرانس مطبوعاتی اعلام حمایت اکثریت مجلس ملی فرانسه از مقاومت ایران می‌پردازد و می‌نویسد: (در این کنفرانس) مریم رجوی فرانسه را فراخواند ابتکار انجام یک اقدام بشردوستانه در شورای امنیت ملل‌متحد را به دست گیرد. این قضیه به یک موضوع حقوق‌بشری بین‌المللی مبدل شده است. در جریان یک اجلاس عمومی پارلمان اروپا، کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا برای امور خارجه و سیاست امنیتی، اعلام کرد: «آنچه روز ۸آوریل درکمپ اشرف روی داده تقبیح کردنی است و من با شدت و قوت هر چه تمام‌تر آن را محکوم می‌کنم. من قاطعانه معتقدم که ما به یک واکنش قوی و یکپارچه از سوی اتحادیه اروپا نیاز داریم.

من خشونتها را محکوم و خواستار یک تحقیق شده‌ام ـ تحقیقی که باید کامل و مستقل باشد و به ما بگوید دقیقاً چه گذشته است

ما نیاز داریم به فعالیت هایمان ادامه داده و طوری عمل کنیم که یک خط راهنمای درست بیابیم. موضوع تحقیق و محکومیتکشتار. بی‌چون و چرا و مطلق است».


«آمریکاییها حفاظت اشرف را به دست دولت مزدوری که توسط ملاهای تهران کنترل می‌شود سپردند

آفریقا ـ آسیا می‌افزاید: در این ماجرا، آمریکاییها مسئولیت سنگینی دارند. آنها هستند که کمپ اشرف را خلع‌سلاح کرده متعهد شدند از آنها حفاظت کنند و آنها هستند که به‌رغم هشدارهای سازمانهای امداد بشردوستانه حفاظت اشرف را به دست نیروهای عراقی و یک دولت دست‌نشانده عراقی کاملاً تحت کنترل تهران که مترصد نابودی کمپ به هروسیله است، سپردند. هم‌چنین آمریکاییها آخرین کسانی هستند که او.ام.پ.ای را در لیست سازمانهای تروریستی خود نگاه داشته‌اند درحالی که تمام عالم به استثناء دیکتاتوری مذهبی تهران آنها مجاهدین و مقاومت ایران را نیروهای مقاومت تمام‌عیار می‌شناسند و آنها را تنها کسانی می‌دانند که می‌توانند یک راه‌حل ایرانی قابل اتکا و معتبر برای مسـأله تغییر دموکراتیک در ایران باشند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e89eaa61-0c4f-427e-a693-bd349d0319b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات