728 x 90

يمن,

همبستگی مردم یمن در قبال دیکتاتوری حاکم، عامل پیشرفت قیام است

-

تظاهرات مردم یمن علیه علی عبدالله صالح
تظاهرات مردم یمن علیه علی عبدالله صالح
قیام، همبستگی ایجاد می‌کند، مردم در برابر دیکتاتوری و جنایتهای آن به کمک هم می‌شتابند و در روزهای سخت یار و یاور یکدیگر می‌شوند، این خود عاملی برای پیشرفت قیام است.

آتش‌گشودن نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح به معترضان در شهر جنوبی تعز که منجر به کشته‌شدن 15نفر شد، خشم مردم در پایتخت این کشور را برانگیخت. آنها دیکتاتور یمن را مقصر این وضعیت می‌دانند.

یکی از تظاهرکنندگان: (درباره) وارد کردن تانک و توپخانه سنگین به میدان تغییر (در برابر) جوانانی که هیچ سلاحی ندارند، فقط می‌توانم بگویم که علی عبدالله صالح! مجازات تو با خدا است... همه ما تعز و زنگبار هستیم. مسبب تمامی این وضعیت علی عبدالله صالح است. به همین خاطر می‌گویم مجازات تو با خدا است... جوانان و فرزندان تعز پایداری خواهند کرد.

تظاهرکننده دیگر: صادقانه بگویم، به‌نظرم تأخیری که در شورای امنیت ایجاد شد، علامتی به علی عبدالله صالح و کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) بود که گفته بودند، اقدامات را تا پنجشنبه به‌تأخیر خواهند انداخت؛ معنای آن این است که به علی عبدالله صالح فرصتی داده شود تا در این مدت زمانی، به مسائل رسیدگی کند. به‌نظرم پیام روشن است؛ علی عبدالله صالح می‌خواست با حمله به تعز اثبات کند که ساختار گارد جمهوری و سرویس امنیت ملی هم‌چنان پابرجا است و می‌توانند هر کاری می‌خواهند بکنند.

تظاهر‌کنندگان یمنی خطاب به علی عبدالله صالح شعار ”برو، برو“ سر دادند. آنها هم‌چنین شعار دادند: ”مردم خواهان سرنگونی نظام هستند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eba3d15b-8512-447b-800e-100262d90829"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات