728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,اشرف - حمايت بين المللي

شماری از شیوخ کل عشایر استان کرکوک ممانعت نیروهای مالکی از دفن پیکر شهدا را محکوم کردند

-

شهدای 19فروردین 90در فروغ اشرف
شهدای 19فروردین 90در فروغ اشرف
شماری از شیوخ کل عشایر استان کرکوک عراق در یک فراخوان فوری، ضمن محکوم کردن قتل‌عام ساکنان اشرف توسط نیروهای نوری مالکی و به فرمان خامنه‌ای، ممانعت از دفن پیکر شهدا را خلاف همه عرفها و ارزشهای انسانی و بین‌المللی دانسته و خواستار پایان‌دادن به این وضعیت غیرانسانی گردیدند. امضاکنندگان این فراخوان عبارتند از:
شیخ بکر عثمان قادر شیخ عشیره زنگنه
شیخ جلال غریب محی الدین شیخ عشیره الطالبانی
شیخ غانم لقمان نهرو شیخ عشیره البرزنجی
شیخ محمود عمر عباس شیخ عشیره الجاف
شیخ مدحت احمد شریف شیخ عشیره الصالحی
در فراخوان فوری شیوخ عشایر کرکوک آمده است:
بعد از گذشت بیش از ۲۰روز از وقوع قتل‌عام و فاجعه انسانی در اشرف توسط نیروهای عراقی، هم‌چنان قرارگاه اشرف در محاصره است و دولت عراق از دفن شهدای این جنایت هولناک در مزار شهیدان جلوگیری کرده و همه عرفها و معاهدات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند. نیروهای عراقی به دستور نخست‌وزیر عراق نوری مالکی مشغول تنگ‌تر کردن حلقه محاصره بر ساکنان اشرف بوده و اجازه به خاک سپردن پیکرهای شهیدان را به آنان نمی‌دهند، بله این جنایت جدیدی است که عرق شرم بر پیشانی هر انسانی می‌نشاند و آن را همه ادیان الهی و قوانین بین‌المللی تقبیح می‌کنند. ما هرگزچنین چیزی ازقبل نه دیده و نه شنیده بودیم حتی در جنگهای جهانی نیز چنین رفتار نکوهیده‌ای نبوده است و این بیانگر کینه نهفته این حکومت است که پس از آموزشها و توجیهات لازم از سوی رژیم حاکم بر ایران مرتکب این جنایت جدید در اشرف شده است. و این آن چیزی است که بعد از همه فراخوانهای بین‌المللی به‌وقوع پیوسته و تحقیقات به‌دست آمده نشان می‌دهد که طرف عراقی عامدانه از ارتکاب هیچ جنایتی در حق این ساکنان بی‌دفاع فروگذار نمی‌کند و عدم انتقال حفاظت آنها به نیروهای بین‌المللی باعث نقض بیش از پیش حقوق آنان خواهد شد.

بنابراین ما به توجه ویژه به این جنایت و این‌که با بصیرت و واقع‌بینی کامل به این موضوع نگریسته شود فرا می‌خوانیم و خواستار دفن فوری شهدا بدون هیچ‌گونه تاخیری هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2811d548-1949-4ff4-8864-2c78471f8a80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات