728 x 90

-

روسیه و ناتو

-

لاورف در اجلاس ناتو
لاورف در اجلاس ناتو
پیمان آتلانتیک شمالی ـ ناتو ـ و روسیه در زمینه طرح سپر دفاع موشکی به هم نزدیک شدند. این نزدیکی در آخرین اجلاس ناتو در برلین خود را به خوبی نشان داد.

سایت رادیو آلمان: انگیزه اصلی ناتو از استقرار سپر دفاع موشکی در اروپا مقابله با تهدیدهای رژیم ایران است. ناتو قصد داشت این سپر دفاع موشکی خود را در یکی از کشورهای لهستان یا جمهوری چک مستقر کند. نزدیکی این کشورها با روسیه نگرانی‌هایی را در مسکو به وجود آورده بود. شورای روسیه ـ ناتو، وظیفه‌ی برطرف کردن این نگرانیها و سایر مسائل را به عهده دارد. روز جمعه سرگیی لاوروف وزیر خارجه‌ روسیه در اجلاس ناتو حضور پیدا کرد تا در مورد این‌گونه مسائل با نمایندگان کشورهای عضو این پیمان گفتگو کند“. دیمیتری راگوزین“ نماینده دائم روسیه در ناتو که فرستاده ویژه رئیس‌جمهور این کشور هم می‌باشد به خبرگزاری ریانووستی گفت «مسکو از ناتو ضمانتی می‌خواهد که سیستم آتی سپر ضددفاع موشکی در اروپا علیه توان استراتژیکی روسیه نخواهد بود».
راسموسن دبیرکل ناتو در پایان اجلاس ناتو در برلین به خبرنگاران گفت «ما بر سر این موضوع به توافق رسیده‌ایم که سپر دفاع موشکی باید در خدمت دفاع از مردم کشورهای عضو ناتو و روسیه علیه تهدیدهای احتمالی باشد.

راسموسن دبیرکل ناتو و کشورهای عضو این پیمان بارها نگرانی خود را از تهدیدهای موشکی رژیم ایران ابراز کردند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه‌ آمریکا هم بر وجود اراده‌ای برای همکاری درازمدت بر مبنای ”حقوق برابر“ میان ناتو و روسیه در زمینه سپر دفاع موشکی تاکید کرده است. در حال حاضر طرفین توافق کرده‌اند برای پیشبرد این همکاری دو پایگاه، یکی برای تبادل اطلاعات و دیگری به‌منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی عملیات، در دو نقطه متفاوت احداث کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acb65a07-89d7-4c08-9e69-f5646f314c85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات